Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pisk przy dodawaniu gazu - nowe fakty


ziomek1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

ostatnio miałem problem z piszczeniem przy dodawaniu gazu na postoju - podjechałem do mechanika, stwierdził luzy w turbo. Turbina dziś wymieniona a piszczy dalej. Pomyślałem, że może pasek od alternatora, psiknąłem wd40 na próbę - dalej to samo. Ogólnie piszczy tylko przy dodawaniu gazu, coś jakby przez jakaś dziurkę lub uszczelkę powietrze się przedostawało przy butowaniu, jak przytrzymam go na obrotach pisk znika.

Ktoś ma jakieś pomysły??

Edytowane przez ziomek1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem, podpinam się. Dodam, że problem tych 'pisków' powstał po wymianie starego wężyka ssacego( widac go bardzo dobrze od góry silnika), który był luźny i często spadał przez co nie było mocy.

Edytowane przez Q Daro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi przez tel powiedział, żeby sprawdzić poziom zatkania dpf, bo może jest przytkany i może gdzieś spaliny są przepuszczane ale w filtr mam czysty :-/


Dzisiaj byłem u mechanika, powiedział, że pisk słychać z okolic EGRa ale nie miał czasu go rozebrać. Próbowałem sobie sprawdzić na vcds ale mam zablokowaną funkcję bloki pomiarowe (nie wiem dlaczego), natomiast mam te rozszerzone pomiary. Wszedłem w opcję: stamp EGR solenoid Valve (cokolwiek to znaczy) i pokazywało wynik w procentach ok 24%, przy wciśnięciu gazu do oporu wartość osiągała wartość blisko 100% i wówczas było słychać ten pisk. Czy to wszystko może być rzeczywiście spowodowane EGRem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo na postoju to powyżej 2,5tys go nie wkręcę ale tu nie chodzi o obroty tylko ilość dodanego gazu. Jak dodam dużo piszczy, jak powoli dodaję to nie.

Na marginesie - czym może być spowodowane, że mam zablokowane bloki pomiarowe przy silniku w VCDS? W innych sterownikach działa jak należy

Nowe fakty w mojej sprawie. Za co jest odpowiedzialny gumowy przewód na zdjęciu? Po jego wypięciu pisk ustaje, przy ponownym podłączeniu dalej piszczy. Czy to jest podciśnienie do zmiennej geometrii? Geometria może być uwalona czy jakiś zawód tym sterujący?

u34skx5n.jpg

Edytowane przez ziomek1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na marginesie - czym może być spowodowane, że mam zablokowane bloki pomiarowe przy silniku w VCDS? W innych sterownikach działa jak należy

Tym ze w tym silniku nie ma standardowych blokow pomiarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, myślałem, że coś mam nietak z programem

A co do zdjęcia i opisywanego wężyka, ktoś pomoże? :)

Edytowane przez ziomek1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat ,u mnie przy dodaniu gazy na postoju auto sie wkręca do wysokich obrotów a nie do 2.5tys coś jest nie tak???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną z przyczyn "pisku" może być odkształocony kolektor wydechowy. Dopalanie DPFa może powodować termiczne odkształcenie kolektora wydechowego co powoduje nieszczelność skutkującą "piskami". Warto sprawdzić tą ścieżkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wówczas nie przedostawałyby się spaliny do komory silnika? I pisk ustawałby przy odpięciu wężyka, ze zdjęcia?

Edytowane przez ziomek1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda mam inny silnik ale tez miałem problemy z piskiem.Pisk był identyczny jakby pasek wielorowkowy mi sie slizgał i pojawiał sie po dodaniu gazu w przedziale obrotów 1900-2500. Na postoju kolega dodawał mi gazu a ja słuchałem.Wykluczyłem pasek wielorowkowy a pisk pojawiał sie koło EGR(wiadomo mam inny niz Ty). Ogólnie byłem pewny,że mam nieszczelność w dolocie ale ciężko było to zlokalizować. Poczekałem aż silnik będzie w miarę zimny do ręki spryskiwacz po płynie do szyb w nim woda i dużo mydła.Opryskałem tą mieszaniną podejrzane elementy a kumpel dawał gazu i patrzyłem gdzie bańki się pojawią i tak znalazłem moją nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie piszczał EGR. Powietrze szło z uszczelki dookoła ośki klapy gaszącej. Przy dodawaniu gazu robiły się ładne bańki mydlane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2.5 tys. Ci się wkręci ale z wciśniętym sprzęgłem

dokładnie tak jest, tylko dziwię sie czemu tylko przy wciśnięciu sprzęgła kreci sie do 2,5tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...