Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Usunięcie katalizatora


vincent-1987

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano mam a4 b6 2.4 BDV
Stoję pod dylematem wywala mi błąd katalizatorów kupić zamiennik na allegro za około tysiaka czy bawić się w wycinkę?

71389514_735808910195365_3093188429572210688_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wycince musisz sondy za katem wyłączyć u tunera w ecu, bo będzie walić błędami, a emulatory nie zawsze się sprawdzają. Dźwięk pewnie będzie inny jaki konkretnie to czekaj na odpowiedzi użytkowników takich silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Po wycince musisz sondy za katem wyłączyć u tunera w ecu, bo będzie walić błędami, a emulatory nie zawsze się sprawdzają. Dźwięk pewnie będzie inny jaki konkretnie to czekaj na odpowiedzi użytkowników takich silników.

To wiem, tylko właśnie nie wiem jaką drogę mam obrać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, przem8 napisał:

GAz masz dobrze ustawiony?, bo lubi wywalać przez to błąd małej sprawności kata.

Nawet jak jezdzilem na samej benzynie to błąd wywalał dodatkowo jak dam gazu na luzie to słyszę specyficzne dzwonienie pod autem, więc coś chyba jest na rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2019 o 19:02, przem8 napisał:

Po wycince musisz sondy za katem wyłączyć u tunera w ecu, bo będzie walić błędami, a emulatory nie zawsze się sprawdzają. Dźwięk pewnie będzie inny jaki konkretnie to czekaj na odpowiedzi użytkowników takich silników.

Temat stary ale może się komuś przydać :

Po wywaleniu środka kata trzeba wyłączyć drugą sondę u tunera jak pisze kolega wyżej. Te emulatory dają tyle co umarłemu kadzidło czyli nic . Mi po 1 dniu z emulatorem wyskakiwał błąd, po wyłączeniu przy okazji sai i sondy 0 błędów.  Nie zaobserwowałem żadnych negatywnych skutków na samej puszcze, żadnych rezonansów itp. ale trzeba przyznać że jest głośno powyżej 140 km :)  tym bardziej, że jest przelot środek i  2 przeloty na tyle robione u tłumnikarza  w R.Śląskiej. Mam nadzieję że teraz na hybrydzie turbo dopiero będzie miało  lżej oddychać :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odkopię trochę tamat. Z racji tego, że jestem nowy proszę o wyrozumiałość. Wiem, ze o katalizatorach było tu sporo ale chodzi mi o konkretny przypadek i ceny jakie teraz obowiązują.

Posiadam Audi A4 B7 2.0 130KM ALT. Samochód posiada instalację LPG z którą nie ma żadnych problemów, najechane ma 235 tyś km, oleju 10w40 dolewam litr na 5000 km. 

Ostatnio zaczął świecić się check związany z niską sprawnością katalizatora. Po usunięciu błędu przez jakiś czas jest ok, lecz błąd powraca. Więc pewnikiem wydaje się wymiana katalizatora, z tym moje zapytanie którą opcje wybrać ?

Znalazłem na allegro takie opcje lecz nie wiem czy najlepsze ?

Katalizator-AUDI-A4-2-0-2005-2008-do-wsp
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 610 zł - Katalizator AUDI A4 2.0|2005-2008| do wspawania (8257655654). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

oraz DP od RM Motors tylko czy w wolnossącej benzynie na gazie ma to sens ?

Downpipe-AUDI-A4-1-6-1-8T-2-0-B5-B6-B7
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 617 zł - Downpipe AUDI A4 1.6 1.8T 2.0 B5, B6, B7 (7295081640). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

A Może lepszą opcją byłoby po prostu wywalenie katalizatora? Bardzo proszę o odpowiedź, czy któreś z powyższych linków ma sens, czy znacie może w okolicach Tychów (+50km) jakiś warsztat godny polecenia który załatwi sprawę w rozsądnych pieniądzach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuwając katalizator i zastępując go tak zwanym DP ,możesz mieć problemy ,z uzyskaniem przegladu technicznego ,jeżeli to ciebie nie martwi to montuj Downpipe ,kupisz taki ,pod swój silnik u mnie ,w dużo lepszej cenie niż z linka wyżej . Podaje link do swojego fanpage .

 

M.FACEBOOK.COM

Na sprzedaż downpipe 2,75" ,własnej produkcji, wraz z...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem.

 

Mam pytanie czy po wrzuceniu downpipe nie będzie głośniej w środku samochodu ? Czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na spalanie ?

 

Zastanawiam się po prostu czy jeśli auto pobiera jakieś ilości oleju, czy nowy katalizator szybko się znów nie zatka ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vaart90 napisał:

czy nowy katalizator szybko się znów nie zatka ?

Szybciej niż normalnie, a na samym dp, czyli przelotowej rurze, jak lubi łyknąć olej to będzie bardziej widoczne kopcenie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I będzie śmierdziało nie tylko z tyłu auta. Wystarczy, że na postoju otworzysz sobie drzwi i będziesz czuł smród bez katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 Avant BFB wydech seryjny.

Jakiś miesiąc temu wyciąłem katalizator. Wygląda jak nowy w środku. Różnicy w przyspieszeniu czy wstawaniu turbo nieodczuwalna, jak dla mnie. Spalanie raczej tak jak było. Co do dźwięku to lekki rezonans wyczuwalny na zewnątrz auta (reszta tłumików seria). Jadąc obok budynków w mieście lekko bardziej słychać turbo i chyba jakiś zawór upuszczający powietrze.

Downpipe wykonany samemu z rury 2,5". Druga sonda wisi w komorze. Check engine nie wyrzuca jak na razie.

Co najbardziej wkurza... to smród z auta, którego wcześniej nie było.. i jak mnie wkurzy,  to wspawam kata tam gdzie był..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd u was ten smród??? Kata również nie mam, cały wydech seria. 1.8T q porobiony na 260KM i rury wydechowej czuć tylko spalany LPG. Na benzynie czuc tylko spalana benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

potrzebuje pomocy... Auto to a4 b6 1.8T BFB, zakupione z wyciętym katem. Wywala check, błędy sondy i katalizatora. Tuleja wstawiona żeby odsunąć sonde, mimo to nadal wywala błędy i mocno czuć zwiększone spalanie i brak pełni mocy. Czy to sonda jest uszkodzona? Czy nawet wymieniając sondę problem zostanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wstawić kata albo u tunera usunąć drugą sondę z ecu. Inaczej błąd będzie cały czas. Tulejkę na pewno wstawiałeś pod sondę za katem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2020 o 16:25, przem8 napisał:

Musisz wstawić kata albo u tunera usunąć drugą sondę z ecu. Inaczej błąd będzie cały czas. Tulejkę na pewno wstawiałeś pod sondę za katem?

Tak, oddałem auto do mechanika właśnie w tym celu ale dostałem telefon zwrotny, że poprzedni właściciel już to zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Burzav2 napisał:

Tak, oddałem auto do mechanika właśnie w tym celu ale dostałem telefon zwrotny, że poprzedni właściciel już to zrobił.

Co konkretnie? Wstawił kata nowego czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2020 o 15:17, przem8 napisał:

Co konkretnie? Wstawił kata nowego czy co?

Nie nie, kata brak. Wstawił tuleję ale problem z checkiem i większym spalaniem nadal występuje.

 

Więc pytanie czy wymiana sondy na nową cokolwiek da czy jednak problem leży gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Burzav2 napisał:

Nie nie, kata brak. Wstawił tuleję ale problem z checkiem i większym spalaniem nadal występuje.

 

Więc pytanie czy wymiana sondy na nową cokolwiek da czy jednak problem leży gdzie indziej.

Nie da nic, bo sondę trrzeba wyłączyć w ecu u tunera. Te tulejki to sobie można wkręcić w d...

Poza tym wklej kody błędów i porób logi, bo szklanej kuli nie mamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...