Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o pomoc z błędem napinacza...


Pan-Paluch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od kilku dni pojawił mi się błąd 17937 - Camshaft Timing Adjustment: Short to Plus. Czy ktoś się spotkał już z takim błędem. Co powinienem sprawdzić, gdzie szukać. Napięcie na wtyczce jest więc kabel chyba cały. Może ktoś wie jakie powinno być napięcie na wtyczce.

Czekam na rady i z góry dziękuje :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wygląda na uszkodzenie cewki napinacza, poszukaj na forum było gdzieś jaka prawidłowa jej oporność i zweryfikuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się to naprawić czy trzeba wymieniać napinacz??

Edytowane przez Pan-Paluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można wymienić samą cewkę, bardzo prosta sprawa. Z tego co wiem samej nowej cewki nie nie można kupić ale w necie widziałem używki no i ew. z używki napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy napinaczu jest cewka to tam gdzie wpięta wtyczka wypinamy ją, odkrecamy dwie śrubki wyjmujemy cewkę wkładamy druga wszystko skręcamy wpinamy wtyczkę i już. Tylko zanim to zrobisz zweryfikuj jej oporność.

Edytowane przez radko123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oporność na tej zamontowanej mam 0,9 oma. A na starej która będzie dawcą ma 8 omów. I coś tak kojarzę że powinno być. Wymiana rzeczywiście wydaje się prosta. Dzięki za informację i zabieram się do roboty :wink: mam nadzieje że pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,9 to zdecydowanie za mało - cewka uszkodzona, mi się coś kojarzy że około 14 jest przy sprawnej ale mogę się mylić. W weekend postaram się pomierzyć u mnie.

Pozdrawiam i udanej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze na tej starej co ma być dawcą mam 8 ohm, będzie sypać błędem czy będzie nieprawidłowa praca napinacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod temat,

wyrzuca mi błąd na silniku:

1 Fault Found
17937 - Camshaft Timing Adjustment: Short to Plus
P1529 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

czyli to będzie coś z napinaczem z tego co czytam, w którym dokładnie miejscu jest ta cewka ? dodatkowo po odpaleniu słyszę napinacz jak stuka czy to może być wina tej cewki o której piszecie czy cały napinacz uwalony ? nie wiem jeszcze to to ma związek ze sprawą ale przy dojeżdżaniu do świateł obroty spadają do ok 1100 a dopiero po zatrzymaniu auta spadają do prawidłowego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty nie mają tu nic wspólnego, jak dzwoni łańcuch to raczej cały napinacz do wymiany co słabo trzyma. Cewka jest z tyłu pokrywy zaraz obok gumowego węża co wchodzi do pokrywy. Do cewki jest wpięta wtyczka z dwoma kabelkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki,

trochę namieszałem hałasuje mi napinacz od paska, a nie od łańcucha, błąd z kolei jest na tej cewce od napinacza łańcucha (łańcuch nie hałasuje) już mam na podmiankę nową cewkę więc zobaczę czy błąd zniknie, a napinacz od paska chyba będzie musiał iść do wymiany choć ma on nalatane może z 5k


wymieniłem cewkę i błąd zniknął i nie powraca :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...