Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niestabilne zachowanie, bujanie na boki. Eibach B12 pro kit


wiesniak

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.

Chcialem sie poradzic jakie powinny byc moje nastepne kroki.

Posiadam od kilku miesiecy B7 quattro, 1BA. Wymienilem zawias na zestaw eibach b12 prokit. Bo to sie bujalo tak ze masakra.

Poza tym bylem trzy razy u roznych diagnostow zeby sprawdzili cale zawieszenie pod katem zuzytych elementow. Zawsze werdykt byl ze wszystko jest w stanie bardzo dobrym.

Zmiana zawiasu odmienila to auto na duzy plus, ale nadal to nie jest to czego oczekuje.

Auto kiwa sie na boki, tak jakby cos bylo luzne. Nie sa to amory bo generalnie fajnie tlumia i sa dosc twarde.

Problem objawia sie na przyklad w sytuacji gdy na autostradzie trzeba zmienic kilka razy pod rzad pas ruchu. Przechyla sie wtedy bardzo. Nie wpada w poslizg, moze czasem zapiszcza opony, ale jest to nie przyjemne.

No i ogolnie powoduje to ze nie umiem przewidziec jak auto sie zachowa co wprowadza mnie w stan ciaglego niepokoju :-).

Dodatkowo opisze to tak, ze jesli jade dosc szybko i wykonuje lekki skret kierownica to auto najpierw sie przechyla a dopiero potem zaczyna lekko skrecac. Jesli wtedy odkrece lekko w druga strone to reakcja jest podobna ale za kazdym powtorzeniem przechylenie jest wieksze.

Czy te objawy sa normalne ?? Mialem tak w golfie 4 ale po zmianie amortyzatorow na twardsze i wymianie takich silentblockow w przednich wachaczach na twardsze w pelni wypelnione guma, auto prowadzilo sie wzorowo. Na normalnych springach i belce z tylu...

Czy jakis podobny mod mozna wykonac tutaj ?

Dziekuje za przeczytanie mojego posta a za odpowiedzi nawet bardziej.

G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pobaw się i wymień stabilizatory przód/tył na sztywniejsze? Od wersji RS powinny pasować ale nie ręczę bo w b7 nie siedzę jeśli chodzi o ulepszenia zawiasu. Gumy do nich może jakiś poliuretan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, stabilizatory od RS4, jest nawet wątek na forum o tym. Niech sprawdzą dobrze zawieszenie bo coś musi być nie tak skoro autko nie prowadzi się idealnie. Geometria przodu i tyłu była zrobiona? Może też nie do końca chłopaki się z nią popisali i jakieś kąty są poza tolerancją. Gumy na stabilizatorach, łączniki też bym sprawdził. Zobacz jeszcze końcówki drążków kierowniczych oraz same drążki, może tam już się luzy małe zaczynają robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez należę do tych co uważają że a4 to tylko na autostradę że swoim zawiasem. Ale podstawa na przechyly to stabilizator i jego mocowanie. Może już gumy do wymiany. W sedanie wystarczy wsadzić stabilizator od kombi i już mocna poprawa ale do kombi już trzeba pełny z rs a ciężko i drogo.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie ze swoją, po zmianie amorków na twardsze, amorki wyleciały, ale potem zmieniłem stabilizatory. Różnica taka, że zniwelowały bujanie na boki i nurkowanie przodu podczas hamowania na seryjnych heblach.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/20949-czy-ktos-zakladal-stabilizator-z-rs4-do-zwyklej-a4/page-30?hl=stabilizatory#entry2777138

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory sa nowki z zestawu eibacha. To sa naprawde twarde amory o skroconym skoku. Zbieznosc tez sprawdzana i jest OK. Poczytalem ten watek ze stabilizatorem i wychodzi na to w quattro 1BA mam najcienszy stabilizator z tylu 16mm. Nie mam tego jak sprawdzic akurat. Zmienie te stabilizatory i wszystkie gumy im towarzyszace gdy bede mial mozliwosc i zobaczymy. Dzieki za odpowiedzi !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem po zmianie opon z beznadziejnych Goodyear na bridgestone potenza s001 94y auto jedzie jak po szynach

Tylko ze zmieniłem z 205*55*16 na 225*45*17 opony bez runflat lecz ze wzmocnionym rantem Goodyear był tak beznadziejnie miękki ze skrecajac kierownicą czułem ze auto dalej jedzie prosto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy pisalem to zapytanie mialem 16/205/55. Teraz sluza jako zimowki a na lato mam 17/225/45. Tez z rantami.

Wymienilem tez stabilizator z tylu na 20 mm.

Stabilizator poprawil sytuacje duzo. Kola troszke. Ale nadal nie to co chcialbym miec.

Ogolnie na szybkich lukach nia problemu. Trzyma sie swietnie. Zarowno na 16 jak i na 17.

Gorzej gdy mamy do czynienia z krotkimi lukami, skretami =>90 stopni na skrzyzowaniach, rondami, nawrotami, ktore pokonuje sie przy nieiwelkich w sumie predkosciach, ale ciut wiekszych niz wiekszosc kierowcow to robi. Wtedy wychyla sie moim zdaniem o wiele za bardzo.

Pozdro.

G.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...