Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7] Wybijanie biegu 3.0 tdi BKN


Tommy Gun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Sprawa wygląda następująco. Czasami gdy robi się zimniej na polu, pojawia się problem z wrzuceniem 2 biegu. Zarówno przy przełączaniu z 1 na 2 albo po wbiciu samej 2. Lewarek potrafi wrócić na pozycję biegu jałowego. Po jakimś czasie problem znika i biegi chodzą już normalnie.

Czy istnieją w ASO zestawy naprawcze do wybieraka i czy można ewentualnie coś takiego skorygować ??

Bardzo proszę o wasze opinie w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO kupiłem zestaw naprawczy za ok. 50 zł. Taka plastikowa kulka w którą wchodzi czop kulisty heh czy jak to zwał.

Jutro podam nr seryjne oraz czy zmiana przyniosła spodziewany efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to mam- numery już gdzieś podawałem :)
U mnie winna okazała się śruba łącząca wybierak ze skrzynią- na początku wypadały mi biegi, pod koniec miałem problem żeby wbić inny bieg niż 3 i 4. Po dokręceniu wróciła precyzja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej był wymieniany na samym starcie, niestety różnicy żadnej nie odczułem.

Chodzi o to że jedynka i dwójka nie wskakuja całkiem od lewej tylko bardziej na środku co jest bardzo kłopotliwe, do tego nie zawsze chcą wejść a jak się wciśnie na siłę to słychać lekkie grzechotnięcie i czuć jakby rzuciło skrzynią.

Czasem chodzą dobrze aż miło, czasem fatalnie.

Chętnie wym wsadził skryznie od b8 :P

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się znaleźć numer tej części jutro i Ci podrzucić. Sprawdź jeszcze czy od spodu masz wszystko dobrze poprzykręcane (śruby wybieraka).
Na sam koniec zostaje Ci sprawdzenie poduszki skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że u Ciebie nie ma takiego objawu ?

W marcu zwalam doł bo robię rozrząd, przy okazji 2mas, sprzęgło więc chcę sprawdzić i profilaktycznie wymienić wszystko co się da, oczywiśćie w ramach rozsądu. Poduszka dolna z tego co pamiętam dość droga była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jak jest zimno to potrafi mi niedokładnie bieg wejść- zazwyczaj 2 właśnie. Wygląda to tak, że wbijam bieg tak jak zwykle ale on po puszczeniu sprzęgła wyskakuje. Dzieje się tak tylko przez dosłownie chwilę (zazwyczaj pierwsze 2 wbicia biegów).
U mnie jest to bardziej kwestia oleju- objawy mam takie same jak w poprzednim aucie. Bieg na zimno wyskakuje jeśli nie zostanie lekko dociśnięty. Ale tak jak mówiłem- wystarczy chwila i wszystko wraca do normy.

Miałem wcześniej problem z biegami- musiałem szukać 1,2,5,6. Myślałem, że to właśnie któraś z tulei na drążku zmiany biegów się poddała ale okazało się, że odpowiedzialna za to była śruba wybieraka (tego odpowiadającego za ruch na boki) - odkręciła się i prawie wypadła. Wystarczyło ją dokręcić i problem zniknął...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2jką mam podobnie, wcisnąć trzeba z siła i wrażenie jest jakby nie weszła albo się cofnęła ale mimo wszystko i tak siedzi. Teraz przez wyjazdem jak daje kilka sekund na rozruch motorowi to zawsze przelecę kilka razy 1 - 2 i wtedy jest znacznie lepiej, a teraz nawet bardzo dobrze (skrzynia chyba wzięła sobie to do „trybów”)

3-4-5-6 jest ok, podoba mi się przełożenie od 4+

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2jką mam podobnie, wcisnąć trzeba z siła i wrażenie jest jakby nie weszła albo się cofnęła ale mimo wszystko i tak siedzi. Teraz przez wyjazdem jak daje kilka sekund na rozruch motorowi to zawsze przelecę kilka razy 1 - 2 i wtedy jest znacznie lepiej, a teraz nawet bardzo dobrze (skrzynia chyba wzięła sobie to do „trybów”)

3-4-5-6 jest ok, podoba mi się przełożenie od 4+

Fakt, że manual w B7 3,0TDI jest zestopniowany do d*py... Pierwsze 2 biegi to tragedia, 3 zaczyna być ok, od 4 jest w porządku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w B8 jest znaczna poprawa, kolega wymiania skrzynie na wersję po 2011 roku (niby tam jakaś zmiana była) zobayczmy co to zrobi.

pewno z B8 się nie da zaaplikować :( spalanie by też spadło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jest zdecydowanie lepiej zestopniowana (to samo tyczy a5 bodajże).
W nowszych 3,0 TDI (B8 właśnie) siedzi już sprzęgło 2 tarczowe... Plug&Play nie dopasujesz...

Tu masz te numery:
8E0 798 151 B

8D0 711 279

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja, zapomniałem.

1 i 2 też chodzi tam zdecydownie lepiej a sam silnik (wersja 240) w porówniau do ASB jeździ i pali lepiej, w sumie w połączeniu ze skrzynią jest to pierwszy silnik którym dałbym radę jeździć bez modyfikacji i z DPF'em.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...