Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kąt synchronizacji wałka rozrządu


Tomcioidzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witym tydzień temu kupiłem autko a wczoraj dostałem kabelek i cały dzień się bawiłem i coś mi nie pasuje.Pytanie czy synchronizacja wałka rozrządu zmienia się wraz z temperaturą i obrotami silnika czy powinna mieć zawsze tak jak piszą wartością zbliżoną do zera?.

To moje logi statyczne:

http://vaglog.rtnet.pl/log_188002.html

A tu BS Z 004.

http://vaglog.rtnet.pl/log_188004.html

Proszę o radę czy zmienić ten kąt synchronizacji wałki rozrządu

Edytowane przez Tomcioidzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w tej chwili jest żle bo dodam,że jak auto zimne i go zapalę pokazuje między 0 a -1 dopiero później jak auto się zagrzeje pokazuje tak duże wartości nawet do -2.8 w trybie BS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-2.8 ponoc zle nie jest. U mnie na rozgrzanym (>80st) waha sie pomiedzy 0 a 0.6. Strzelam. ze na skoki wartosci ma wplyw napinacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też coś tak strzelam choć go nie słychać ani paska czy w takim razie przestawienie go coś da.Czy robić to na ciepłym czy na zimnym silniku.

Edytowane przez Tomcioidzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-2.8 ponoc zle nie jest. U mnie na rozgrzanym (>80st) waha sie pomiedzy 0 a 0.6. Strzelam. ze na skoki wartosci ma wplyw napinacz...

Te minimalne skoki sa w normie. Mam tak na nowym ori pasku i napinaczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, 0.6 na nowym. Przeciez napinacz tez nie jest calkiem sztywny, jak i rolka;)

Tomcioidzi, -2.8 miesci sie w normie, a google twierdzi nawet, ze na takim kacie auto czuje sie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze w avf/awx ustawiam synchro -0,6. Według mnie najlepiej chodzi wtedy dobre osiągi i spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak to wygląda przy wyższych obrotach trzeba by zrobić logi,ale może być już wtedy poza normą.Jeszcze jedno pytanko auto ma mały problem z rozruchem przeważnie jak jest ciepły dzieje się tak,że wskazówka obrotomierza nie idzie zaraz na swoje obroty powiedzmy te 882obr/min.tylko gdzieś ok.700obr./min i po chwili silnik dociąga na właściwe.Nie wiem czy to wina filtra,pompo wtryskiwaczy czy czegoś jeszcze innego.Może pomożecie od czego zacząć.

Edytowane przez Tomcioidzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kata już nie ma jutro zrobię logi muszę coś wyeliminować tego odpalania ten 4 wtrysk ma trochę dużą korekcje.Wymienię też filtr i sprawdzę ten dolot ale tu raczej nie słyszałem nic niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w sumie racja nie musi być słyszeć miałem poprzednio golfa i był nieszczelny dolot trochę piszczało.Ale nie musi muszę to posprawdzać.Sprawdziłem też czujnik temp.według instrukcji z forum i tak na zimnym jest różnica w odczytach jakieś 6-7 stopni ale przy 50 stopniach zaczyna się to wyrównywać.Przy 88 stopniach jest różnicy od 0,2 do 0,5 więc chyba jest tu wszystko ok i nie ma to wpływu na ten dziwny rozruch.Postaram się jutro nagrać jak to wygląda przy odpalaniu.


Witam dziś zauważyłem jeszcze coś bardzo niepokojącego bardzo duża dawka paliwa w grupie 001 pokazuje przy rozgrzanym silniku prawie 15mgr/l.A w 015 spalanie na biegu jałowym prawie 2l/h to chyba nie normalne skąd takie duże wartości tym bardziej tego nie rozumiem bo auto pali normalnie za 100zł po 5zł ropa przejechałem 330km głównie w mieście.Proszę o jakiś komentarz .

Edytowane przez Tomcioidzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że pompki umarły, ale dopóki nie dodasz wszystkich logów to nie ma co wróżyć.

Co do kąta synchronizacji dodam tylko, że na starym rozrządzie, który Bóg wie ile miał przejechane podczas jazdy zmieniał się z 0.0 na -0.6, a na nowym 0.0, 0.6, 1.1, 1.7 także na pewno da się tak ustawić rozrząd żeby trzymał jedną wartość.

Edytowane przez Biszczan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no rozumiem muszę na razie ogarnąć jakie logi itd.Ale zauważyłem np.dziś,że jak jest zimniej i dłużej postoi to zapala lepiej prawie normalnie, dużo gorzej jest jak się zagrzeje i wtedy ten kąt synchronizacji też jest dużo gorszy.Jeśli chodzi o tą dawkę czy może być jeszcze inny problem prócz tych wtrysków?.


Nagrałem jak to wygląda przy odpalaniu jak jest ciepły zapala od strzała ale nie wchodzi od razu na swoje obroty nie dymi silnik pózniej już pracuje normalnie ma moc itd. wszystkio w normie.https://www.youtube.com/watch?v=XoR1uJc4Icg&list=UUvv7EAU0elOlIzQJ-V-J8kQ

Zrobiłem logi przepławki i ciśnienia doładowania proszę o sprawdzenie.

http://vaglog.rtnet.pl/log_188535.html

Edytowane przez Tomcioidzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest tolerancja zmian kąta na biegu jałowym? Np. zakladając, że kąt mamy ustawiony na 0.0 ile dopuszczalnie może iść na + ? czy jak różnica jest większa jak 1 świadczy to o źle działającym napinaczu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev możesz chwilę Panu poświęcić

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/291878-Olej-do-skrzyni-biegów

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn chodzi mi nie o samo ustawienie tylko o wahania. czy jeśli log gupy 4 wyglada mniej wiecej tak:

obroty | kąt

900 | 0.0

900 | 3.0

900 | 1.5

900 | 0.0

900 | 3.0

to jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...