Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie spalanie oraz błąd w silniku.


marcinz17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam problem ogólnie dwa możliwe że maja coś wspólnego ze sobą.
1. Przy dynamicznym przyśpieszaniu słysze stukot od 1.6 tyś obr/min im wyższe obroty tym szybciej stuka/syczy (moi znajomi mówią, że to syczenie możliwe ale nie jestem pewny). Przy wolnym przyśpieszaniu nie zauważyłem tego zjawiska.
2. Vag pokazuje błąd 00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded.
Spalanie zrosło o jakies 3-4 L i możliwe ze spadła dynamika jazdy choć nie jestem pewny.

Od czego zaczać diagnoze?

Z góry dziekuje za odpowiedzi.


A stuki/syczenie występuje tylko przy przyspieszanie na luzie nic nie słychać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szczenię to może wina zaworka odpowietrzenia zbiornika. Nie zaszkodzi czyszczenie i adaptacja przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.8T
Instalacja LPG spalanie na benzynie też zwiekszone
Bład pokazuje się na LPG i na benzynie
Rocznik 1995


Jacek o który zawór zbiornika Ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syczenie to może być nieszczelność w dolocie - ciśnienie ucieka bokiem = wyższe spalanie i brak mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwy jest lekki spadek mocy tylko powiem szczerze nie wiem które części sprawdzić. Sprawdziłem ta harmonijne która idzie

Do filtra powietrza co podanym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem większość układu dolotowego (airbox,rure która idzie od filtra powietrza do turbo,rurę która idzie od turbo pod silnikiem do intercoolera i rurę która idzie do kolektora i kolektor tylko od góry i boku bo nie zdejmowałem go), nie znalazłem żadnych pęknięć na gumach ale pewności nie mam bo nie wszystko byłem w stanie zdjąć i przejrzeć w 100% ale starałem sie ewentualnie "wymacać" pęknięcia. Ale zaobserwowałem że za pierwszym razem udało mi się usunąć błąd, kilka dni później znowu wyskoczył błąd ten sam tylko już nie mogłem go skasować i napisałem na forum, jak sprawdziałem układ to znowu spojrzałem na błędy i nadal był tylko, że tym razem udało sie go skasować ( nie wiem czy to ma związek z tym ale pokazał sie drugi który też znikną 17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent ) . Może to nie dolot skoro nie zawsze wyskakuje błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 17978 to błąd blokady ECU przez Immo. Nie związany z pracą silnika tylko z możliwością odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko znalezione odnośnie błędu 561 - czyli ogólnie niedopasowania mieszanki:

00561 - regulacja mieszanki
możliwe przyczyny:
- za niski poziom paliwa
- ciśnienie paliwa lub pompa paliwa
- nieszczelność po stronie ssącej / wydechowej
- przerwa w zapłonie
- czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
- funkcja swobodnego palenia miernika masy powietrza
- podgrzewana sonda lambda
- zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
- zawór lub zawory wtryskowe albo dysza lub dysze wtryskowe
- nadmiar paliwa w oleju silnikowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 95r ale w silniku który ja mam czyli APU z 2000 da radę sprawdzić nieszczelność dolotu VAGiem. Cytat z opisu jaki posiadam:

"Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy)."

Bo jeśli chodzi o "macanie" nieszczelności to szkoda czasu. To może być minimalna dziurka gdzieś w dolocie, której nie "wymacasz" ale jak suszarka zaczyna pompować to powietrze ucieka. Nieszczelność można sprawdzić też "mechanicznie" pompując ciśnienie sprężarką w cały układ. Ale to było już opisane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O taką odpowiedz mi chodziło. Sprawdzę jutro na VAG'u bloki i dam znać. Tylko zastanawiam się czemu błąd czasem jest a czasem nie.


Niestety nie mogę vagiem tego sprawdzić bo tylko do 25 bloku mogę dojść prawdopodobnie mam za słaby kabel a błędu znowu nie mogę usunąć. Możliwe ze to było by od świec?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie kable za słabe, tylko ty masz AEB z 95 roku a on podobnie jak ADR ma dość słabą diagnostykę. Ja w APU mam znacznie więcej czujników pod maską więc i pewnie więcej mogę sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...