Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z panelem klimatronik a4 b5 ( nawiew na szybe i cieply nadmuch)


rarkin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum i od razu przychodze z problemem.

Moim problemem jest brak nawiewu na przednia szybe oraz brak cieplego nawiewu ogolnie. Po nacisnieciu przycisku odpowiedzialnego za nawiew na szybe wlaczaja sie max obroty tak jak wczesniej gdy jeszcze dzialal, lecz powietrze wylatuje wszystkimi otworami poza tym pod szyba. Drugim problemem jest brak cieplego nadmuchu. Obie dolegliwosci staly sie mniej wiecej w tym samym czasie ( zauwazylem to po dluzszej przerwie w uzywaniu tych funkcji przez lato, wczesniej obie dzialaly). Dodatkowo podswietlenie panelu czasem swieci caly czas, czasem miga, a czasem wcale nie swieci, ale funkcje procz tych dwoch dzialaja normalnie.

Teraz przejde do sedna sprawy. Bylem w tym tygodniu u elektryka od samochodow i po rozkreceniu panelu, posprawdzaniu go powiedzial, ze przegrzal sie bodajze sterownik do sterowania klapami i odpowiedzialny za cieply nawiew. Powiedzial zeby wymienic panel klimatronik. I tu zaczynaja sie schody, bo nie znalazlem ani na allegro ani na szrotach w promieniu 70km od miejsca zamieszkania panelu z pasujacymi numerami.

Moje audi to A4 b5, 95 rocznik, 1.8 benzyna, a nr klimatronika to: 5HB 006 500-11 8D0 820 043 D. Czy da rade wymienic panel na jakis z innymi nr ( jesli tak to, jakie nr sa jeszcze akceptowalne), a jesli nie to jaka mi pozostaje opcja naprawy tego dolegliwego problemu? Da rade zmienic lub naprawic sam przegrzany modul? Na allegro jakis gosc z zywca oglasza sie, ze naprawia klimatroniki do b5 za 100zl, ( nowy z moimi nr widzialem po 300zl na zamknietych juz aukcjach allegro). Jaka opcje proponujecie? Dodam, ze fundusze maja spore znaczenie i nie chcialbym, zeby to mnie kosztowalo wiecej niz te 100-150zl. PS, znacie moze kogos kto w okolicach rzeszowa moglby sie podjac skutecznie naprawy mojej przypadlosci?

Z gory dziekuje za pomoc i czekam na wasze propozycje co do rozwiazania tego problemu.

Edytowane przez rarkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z miganiem i świeceniem klimatronika poszukaj Sobie tematu o zimnych lutach,

jeśli masz kabel i jakiś program VAG to zrób test elementów klimatyzacji,może klapy się przycięły i nie reagują na polecenie albo spaliły się silniczki za to odpowiedzialne,dostęp do silniczka-ciepło-zimno możliwy po demontażu schowka pasażera,

ale ten drugi-nawiew góra-dół znajduje się nieopodal pedału gazu i nie za bardzo idzie się tam dostać,u Mnie też się ten silniczek przyciął ale za którymś razem za pomocą vaga ruszył,

do swojego auta musisz szukać klimatronika z literami 8DO 820, a jak podłączysz z literami 8LO to poza klimą załączysz wszystkie inne funkcje,warto spróbować żeby zobaczyć czy wszystko będzie działało prócz klimy-jeśli masz taką możliwość,


ps.

a tak poza tym przydało by się przywitać w dziale Nowicjusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie brak przywitania, troche tak na szybko zalozylem ten temat po przeszukaniu forum i internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie. Do innych dzialow jeszcze nie zagladalem. Co do migania to domyslam sie, ze chodzi o zimne luty, bo juz wczesniej o tym czytalem, ale to nie glowny problem. Brak nawiewu na szyby i cieplego nadmuchu to przed zima wiekszy problem. Niestety nie mam ani kabla ani programu, takze samodzielne diagnozy nie sa mozliwe. Opieram sie na tym co powiedzial ten elektryk, tym bardziej, ze nie wzial kasy za diagnoze, wiec chyba nie mial interesu w sklamaniu. Czyli jesli wymienie panel na taki w ktorym beda sie roznic tylko cztery ostatnie symbole, to wszystko powinno dzialac prawidlowo po przelaczeniu ( zakladajac, ze faktycznie przegrzal sie modul odpowiedzialny, za sterowanie tym)?

Edytowane przez rarkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wymienisz na panel z początkowym 8DO 820 to wszystko powinno śmigać,

panele różnią się chyba tylko ostatnią literą,

jak podłączysz z 8LO 820 043 B to oprócz klimy wszystko inne będzie chodziło-własne doświadczenie,

jeśli po wymianie dalej będzie to samo,to do przeglądnięcia silniczki klap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za pomoc, poszukam jeszcze z podobnymi numerami i zobacze czy sie problem rozwiaze. Dam znac jak sie cos zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panel z takimi nr. dorwać,a jak jest to za chore pieniądze,

napisz w dziale kupię,może któryś z kolegów coś posiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczylem sobie panel o takich samych numerach, tylko mial na koncu H zamiast B jak u mnie i zachowywal sie tak jak moj. To przez to H na koncu, czy to znaczy, ze to nie wina panelu, tylko czegos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam tez jestem nowy i z góry przepraszam że bez powitania w dziale nowicjusz ale naprawde problem jest duży i wymagający szybkiego rozwiązania u mnie jest problem tego typu nie działa nawiew na szybe i na nogi ciepłe zimne działa wszystko załancza lecz ta szyba mnie najgorzej martwi i utrudnia mi życie dodam że zamykając wszytkie kratki dające nawiew czuć minimalny nadmuch na tą szybe ale to nie jest to co powinno byc prosze o pomoc pogoda która teraz panuje i ta szyba na którą niemam nawiewu nie da sie jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim problemem jest silniczek z czerwonym cięgnem znajdujący się na lewo od nóg kierowcy. Jeśli masz zwinne ręce, to wymontujesz go bez prucia deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie działał nawiew na szybę, na nogi jako tako. Nowego silniczka raczej nie uświadczysz, ewentualnie używka. Dla pewności sprawdź błędy na klimatroniku, powinno coś tam się pokazać. Jeśli rzeczywiście wyjdzie błąd tego silniczka, to zacznij od jego wymontowania i porządnego wyczyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka koledzy mam podobny problem , z tym ze umnie niedziala tylko nadmuch na szybe, pozatym nawiewy na kabine działaja, na obieg auta dmucha cieplym powietrzem, klima chodzi, ale na szybe niedmucha :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam byłem u mechanika podpieliśmy pod kompa na klimatroniku nie pokazało żadnych błędów powiedział żeby spróbować zamienić panel na inny i zobaczyć bo może to być wina panelu sterowania ale nie koniecznie i teraz jest w kropce czy szukać drugiego panelu czy próbować zdjąć ten silniczek i w nim szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź czy jak na klimatronikau wciskasz sterowanie któregoś nawiewu to czy klapa się otwiera i ew.zamyka. Jak zdemontujesz schowek pasażera to będzie widać czy klapy pracują. Jeśli nie to silniki do czyszczenia (zazwyczaj komutator) lub wymiana silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trenowane. Odpowiedź jest taka, że inżynierowie niemieccy na klapach sterujących ponaklejali marną gąbkę, a w metalowych klapach powiercili bardzo duże otwory. Efekt jest taki że jeśli z kratek wylatują frędzelki gąbki na bank macie wielkie dziury w klapach. Gąbka 20 lat ... hello. KONIECZNY demontaż deski i wszystkiego i spuszczania klimy ... potężna operacja i warto zadbać wtedy o napędy, czy chodzą i czy nie przycinają. Sprawdzić czy i jak działają. jeśli jest problem - wymienić :)

Uwaga - ten szajs sprawdza opór silniczków by stwierdzić zacięcie klapy. Więc jeśli VAG mówi o problemie zacięcia, a klapa po zapłonie chodzi ... to coś z opornośnią ...

Jeśli po wszystkim (czyli "naprawie" klap) nadal nie masz nadmuchu na szybie - włącz manualnie nawiew górny (lub program szyby) i moc na 2 kreski ... potem kilka razy zapłon na minutę i za każdym razem patrzysz czy się coś zmienia. Klapy powinny wędrować na właściwe miejsce. Jeśli tak - pozostań na programie szyba tylko reguluj prędkość wiatru. Ja jestem szczęśliwy, że mi w ogóle dmucha ciepłym na szybę :) - a przygody po kiju wiele. Panel za 150 używka - cena z d..y bo inne po 40. Jeśli twój działa i możesz z nim rozmawiać VAGiem ... ja nie wymieniam swojego. Fakt tronik to przez małe t - ale idzie żyć.

gdzieś znalazłem, że kolesie zamieniali wtyczki te dwie sterujące kolorami ... żeby zresetować - one są przy schowku - ale to chyba tylko w Passacie ... u mnie nie fungowało. Najlepiej zapłon kilka razy.

Jeśli ktoś zna lepsze rozwiązanie za drobne pieniądze chętnie je poznam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Także miałem problem z klimatronikiem, a mianowicie podświetlenie migało czasem normalnie świeciło, działał przycisk zmniejszenia szybkości nawiewu,nie można było wyłączyć klimatyzacji, nie dało się znmiejszyć temperatury nawiewu, czasem podświetlenie panelu wogule nie działało a niektóre przyciski działały, i różne wariacje tych przykładów. Dodam że klapy i silniczki działały normalnie i bez zacięć. Pi kilku krotnym wymontowaniu i zamontowaniu czasem było lepiej a czasem gorzej. W końcu postanowiłem poszukać innego panelu. Ale jak to w życiu bywa pojawiła się inna usterka a mianowicie problem z centralnym zamkiem. Z pomocą przyszło forum. Trzeba było poprawić zimne luty. Idąc za ciosem wymontowałem panel klimatronika, zdemontowałem panel z przyciskami (trzy śrubki) potem odgiąłem blaszki odpiąłem zaczepy i zdiąłem płytkę drukowaną odpiąłem wtyczkę poprawiłem luty wtyczki na płytce. Ważne aby przy zdejmowaniu płytki klawisze panelu leżały płasko na stole aby przyciski i plastiki przewodzące światła zostały na miejscu. Jaksie rozsypie to trochę układania. Potem wypiąłem drugą płytkę z białej obudowy (cienki śrubokręt trochę podważania i wyciągamy płytkę). Potem poprawiłem większość lutów i poskładałem wszystko spowrotem. Założyłem z powrotem do auta podłączyłem wtyczki i wszystko śmiga jak powinno. Ma Allegro znalazłem kolege który reklamuje naprawę każdego panelu za 100 zł +przesyłka. Też się miałem do niego zgłosić ale próba samodzielnej reanimacji wypadła pomyślnie. Do lutowania użyłem lutownicy kolbowej o grocie 1,5 mm można użyć cieńszego grotu i niewielkiej ilości cyny. Czasem małe kropki połączeń tylko rozgrzewałem grotem bez cyny tak aby orginalne połączenie się rozgrzało i cyna sie rozpuściła. Poprawia to styki na których mogły być jakieś przerwy. Teraz wszystko działa i jak jest ciepło to jest zimno ,a jak jest zimno to jest ciepło, tak jak być powinno.. Pozdrawiam i życze powodzenia w dłubaniu w waszych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...