Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej nie zlatuje z miski olejowej


donrataj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Panowie proszę o pomoc. Przejrzałem chyba cały internet i chyba nikt nie miał podobnego problemu.
Sytuacja jest następująca.
Wymieniałem olej w swoim AUDI A4 B7 2005r. 2.0 TDI 140KM. Zaczałęm od odkręcenia korka w misce, dla lepszego spuszczania odkręcony został tez korek wlewu. Zostawiłem auto na około godzinę. Olej zleciał. Zabrałem się za filtr, jednak niestety, jako że nie wymieniam sam oleju od zawsze pomyliłem filtr z chłodnicą oleju (srebrna puszka pod filtrem). Odkręciłem ją i po tym jak zorientowałem się, że to błąd, przykręciłem z powrotem. Wymieniłem już właściwy filtr i dolałem świeżego oleju (około 3,5l). Po jakimś czasie sprawdziłem poziom oleju na bagnecie i pokazało mi około 2cm ponad maksymalny stan. Teściu powiedział żebym się kawałek przejechał, lekko rozgrzał silnik i zobaczymy- niestety po tym stan oleju się nie zmienił, więc postanowiliśmy spuścić trochę ponownie przez korek w misce. I tutaj niespodzianka. Po odkręceniu korka miski (dodam że korek wlewu jak i bagnet również usunęliśmy) olej nie spływa, nie zleciała ani kropla. Na bagnecie ciągle pokazuje za dużo, natomiast jak wkładam jakiegos druta do miski okazuje się, że tam nie ma oleju.

Mam nadzieję, że ktoś jest w stanie pomóc. Czy odkręcenie tej chłodnicy może mieć na to wpływ? Czy coś mogło sie zapowietrzyć?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje

Serdecznie pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyciagnac rurke od bagnetu, jest zakorkowany syfem i dkatego pokazuje stan.

Jezeli wlales 3,5litra to nie ma cudów, olej musi byc w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B-) dobre jaja... :-D

Wnioskuje że za miast spuścić olej z silnika to odkręciłeś korek spustowy ale w skrzyni biegów...wiec nie dziwie sie ze masz za duży poziom oleju w silniku-do silnika wlałes nowy olej gdzie jest jeszcze stary.

Korek spustowy jakim kluczem odkręcaleś ????

Ja zawsze mówie-można najprostszą rzecz sp***dolić...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popłakałem się ze smiechu...przysięgam...:-D

Teraz jedyne 400zł trzeba zostawić w aso na ori olej bo zaden zamiennik nie jest dedykowany do tych skrzyń... :-P akurat musisz kupić 3L bo do niej wchodzl nie całe 3L.chyba że zlałeś olej w czysty pojemnik to wlej go spowrotem do skrzyni(korek wlewowy koło lewej półosi)

Aż szok ze podczas jazdy nie slyszales dźwięków ze skrzyni... Nie jeździj nim już laweta i do warsztatu. I nie dotykaj się już więcej do niczego.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się mówi, pierwsze koty za płoty ;) Ja też jak pierwszy raz wymieniałem olej i filtry to sobie dokładnie poczytałem instrukcję co i gdzie odkręcać.

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju kosztuje od 1,00 zł do 30,00 zł - to sobie zrobił oszczędności.

Jeśli zrobił to w celach poznawczych - przykro, trudno następnym razem będzie już wiedział.

Jeśli z oszczędności, skąpstwa by nie dać innym zarobić parę zł - ha, ha, ha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcial zrobic sam .spartaczyl trudno .a wy go jedziecie . Nie kazdy jezdzi po mechanikach ktorzy nagminnie psuja auta i kantuja klientow.wiec teksty o patu pln sa nie na miejscu

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc to co wyżej napisałem zastanawiałem się czy zaraz ktoś mi coś zarzuci.

Parę minut i jest.

Przeczytaj dokładnie co napisałem.

Jak u mnie zamówisz filtry komplet czyli powietrza, oleju, kabinowy to wymiana oleju kosztuje Cię 1,00 zł jak masz swoje 30,00 zł.

I powiem tak - wymieniamy odpowiedni olej odkręcając odpowiednie korki spustowe i nalewamy olej w odpowiednie do tego przewidziane otwory technologiczne i na koniec przywieszamy firmową karteczkę informacyjną i kasujemy inspekcję olejową.

I tak to robimy od zawsze.

Powiedz co tu nie na miejscu ?

Za drogo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można pomylić korek zlewu skrzyni biegów a silnika. I zaraz trzeba będzie wlać jakiś zamiennik do skrzyni biegów i szybko sprzedać auto bo mogła się uszkodzić od jazdy bez oleju.

Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak można pomylić korek zlewu skrzyni biegów a silnika. I zaraz trzeba będzie wlać jakiś zamiennik do skrzyni biegów i szybko sprzedać auto bo mogła się uszkodzić od jazdy bez oleju.

Widocznie nawet google nie pomogło. Da się pomylić? Da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc to co wyżej napisałem zastanawiałem się czy zaraz ktoś mi coś zarzuci.

Parę minut i jest.

Przeczytaj dokładnie co napisałem.

Jak u mnie zamówisz filtry komplet czyli powietrza, oleju, kabinowy to wymiana oleju kosztuje Cię 1,00 zł jak masz swoje 30,00 zł.

I powiem tak - wymieniamy odpowiedni olej odkręcając odpowiednie korki spustowe i nalewamy olej w odpowiednie do tego przewidziane otwory technologiczne i na koniec przywieszamy firmową karteczkę informacyjną i kasujemy inspekcję olejową.

I tak to robimy od zawsze.

Powiedz co tu nie na miejscu ?

Za drogo ?

Nie chodzi o kase tylko chec zrobienia czegos samemu .30zl chu nie pienieniadz .ale satysfakcja z wykonanej roboty bezcenna .a ze sie chlpp jebnal i zwalil robote .to jego problem i on za to zaplaci teraz .to po co go jeszcze jezdzic ?wystarczajaco sam sie ukaral

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...