Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Riciii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podcza jazdy Audi A4 B8 2.0TDI na biegu jałowym słychać lekki stukot.

Po 2 tygodnia sprawdzania co to może być okazało się, że z lewej strony na łożysku półosi w obudowie skrzyni biegów jest spory luz.

Pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i w jaki sposób można naprawić tą usterkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nie pierwszy taki przypadek , tylko nie wiem czy to jest wymienne :kwasny:

Trzeba by połowe obudowy skrzyni wymienić a i tak nie ma pewności, że za 2 lata znowu sie to samo nie stanie.

Da się jakoś ten luz uzupełnić np. przez napawanie ?

W każdym razie czy ktoś to robił i w jaki sposób poradził sobie z tym luzem ?

Edytowane przez Riciii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w lipcu kupiłem A4 2.0 TDI 170 KM. W pierwszych dniach jazdy fascynacja, nic nie słyszałem, jak emocje opadły załamka.
Te same objawy, stukot z lewej strony na biegu jałowym. Nie wiedziałem co to jest. Znalazłem na forum kolega opisywał te same objawy.
Ja zrobiłem tak jak on naprawił. Kupiłem w ASO nowe łożysko, 3 podkładki i nową kapę dociskającą to wszystko, do tego loctite. W Audi wiedzą już o tej wadzie, nowa kapa która dociska łożysko jest już poprawiona ma trójkątny otwór który centruje półoś i jest przetłoczona. Koszty to ok 200 zł a nie wymiana skrzyni jak mi proponowano 2500 zł. Niestety nie mogę znaleźć w historii linku do tego wątku na forum. Jak będziesz potrzebował nr. kat. części napisz. Jak na razie u mnie jest ok, a dodam że luz w gnieździe był ogromny.

Edytowane przez krystian3769
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapa

0B4 409 175 E

Łożysko Kulkowe

0B4 409 294 D

Ja naprawiłem obudowe skrzyni w zakładzie ślusarskim, gdzie obrobiono gniazdo łozyska i wstawiono tuleje. Do naprawionej obudowy nowe łożysko i nowa pokrywa łozyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapa

0B4 409 175 E

Łożysko Kulkowe

0B4 409 294 D

Ja naprawiłem obudowe skrzyni w zakładzie ślusarskim, gdzie obrobiono gniazdo łozyska i wstawiono tuleje. Do naprawionej obudowy nowe łożysko i nowa pokrywa łozyska.

mam te same objawy co u Pana

Witam.

Podcza jazdy Audi A4 B8 2.0TDI na biegu jałowym słychać lekki stukot.

Po 2 tygodnia sprawdzania co to może być okazało się, że z lewej strony na łożysku półosi w obudowie skrzyni biegów jest spory luz.

Pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i w jaki sposób można naprawić tą usterkę ?

Kapa

0B4 409 175 E

Łożysko Kulkowe

0B4 409 294 D

Ja naprawiłem obudowe skrzyni w zakładzie ślusarskim, gdzie obrobiono gniazdo łozyska i wstawiono tuleje. Do naprawionej obudowy nowe łożysko i nowa pokrywa łozyska.

proszę o kontakt poniewaz mam te same objawy a mechanik nie umie sobie poradzic pzregub jest sztywny proszę o kontakt emai [email protected]

Witam miałem te same objawy co krystian3769 i Riciii, zrobiłem tak :

1/ demontaż półosi lewej wraz z przegubem wew.

2/ odkręcone zostały 3 śruby torx, / trójkątna klapka z trzema otworami, demontaż wałka kołnierzowego półosi / ok 40-50 cm/ która wchodzi w szkrzynię za pomocą ściągacza

3/ półoś wychodzi wraz z łożyskiem / w obudowie łożyska zrobił się otwór z owalnego na lekko jajowaty przebieg 160 tys/

4/ łożysko trzeba zdjąć i wcisnąć nowe na półoś za pomocą prasy

5/ ja zrobiłem mocowanie łożyska w skrzyni nie na klej do łożysk loctite 648 / zielony/--- tylko nowe łożysko owinąłem blachą aluminiową dwa razy , blacha ok 0,2 03, mm i pozawijałem ja na boki łożyska , dociskając ta blachę prasą

5/łożysko zamontowane na półosi spowrotem do obudowy skrzyni do tego 2 podkładki dystansujące /, nowe 3 sruby torx, klapka pozostała oryginalna / oryginalne łożysko , klapy itd podane przez krystian pasuje od 120 do 170 km tdi

6/ wszystko poskręcane w odwrotnej kolejności jak demontaż

7/ samochód gotowy do jazdy , luz na półosi zniknął, brak drgań na biegu jałowym / miałem te objawy zwłaszcza na zimnym silniku/

8/ jeżeli luz wystąpi pozostaje demontaż skrzyni powiększenie otworu u tokarza i nabicie tulejii w to łożysko itd/ info dodatkowe ścianka mocowania łożyska jest bardzo cienka trzeba uważać czy po powiększeniu otworu i wciskania tulejii nie pękła bo pozostaje nowa skrzynia koszt 20 tys./sprawdzałem używane 3 skrzynie z przebiegiem 60, 110 i 130 tys, każda miała ten luz mniejszy niż u mnie ale już wstąpił.

9/ dam znać po kilku tys. km jak sytuacja się przedstawia

10/ mam nadzieję ze mój opis jest dość zrozumiały

Edytowane przez smolkers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mnie tez dopadlo. Przebieg 193k . Wyszlo na jaw przy zmianie sprzegla i dwumasy. U mnie lozysko ocynowali i zamierzaja jutro je wlozyc tak. Co myslicie o takim rozwiazaniu ? Mysle ze luz szybko wystapi ponownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie naj bardziej profesjonalną naprawę wykonał Riciii. Ja już pół roku jeżdżę na wymienionym łożysku dociśniętym dwiema podkładkami z nową kapą. Jajo w gnieździe wypełnione Loctite i jak na razie mam spokój. Spróbuj może twój patent też będzie ok. :) Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest OK :) Zobaczymy jak długo wytrzyma.

Daję jeszcze zdjęcia jak to wygląda 'po'.

Czy przypadłość dotyczy tylko 2.0 TDI CAGA i CAHA ? Dziwi mnie fakt, że przypadłość jest dość konkretną wadą fabryczną - tak jak z tym imbusikiem pompy oleju...

<a href=http://zapodaj.net/86e0fe7a6580a.jpg.html>IMG_0783.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/f778cb717f040.jpg.html>IMG_0784.JPG</a>

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek, wygląda to dobrze, ale ocynowanie raczej na długo nie pomoże, trochę lipa bo jest to zbyt miekki meal. Ale może nie być tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby usterka ta występowała przy małych przebiegach i nowych autkach to by się udało. Tak słabo, po prostu wyeksploatowanie, powiedzą, że na dziurach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że, jakby Doyczlandy jeździli tymi autami co my od nich odkupujemy to temat reklamacji z palcem w d...e byłby rozwiązany. Bo tam Audi nie pozwoliłoby sobie na tylu nie zadowolonych użytkowników. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech się ktoś wypowie, co użytkuje autko w D i serwisuje w D, na bank ziomki zza Odry też mają te problemy, i pytanie czy tam jest problem rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten objaw i autko właśnie na warsztacie. Postanowiłem zrobić to porządnie, czyli rozwiercanie gniazda łożyska i wstawienie tulejki.

Strasznie to zostało spieprzone przy produkcji.

No cóż , cięcie kosztów daje właśnie takie rezultaty.

Niemiecka jakość? ŻENADA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystian, dzięki za wstawkę ! Rzeczywiście taki luz to nie byle co, ładnie namieszali. Duży przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystian, dzięki za wstawkę ! Rzeczywiście taki luz to nie byle co, ładnie namieszali. Duży przebieg ?

W pierwszym tygodniu od kupna to zauważyłem, miał 178.000 km. Na jeździe próbnej tego nie słyszałem, ale może przez to że to tylko było słychać przy spacerowej prędkości. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela czy nie było to powodem sprzedaży, on twierdził że nic nie zauważył:-) Wiadomo. Zrobiłem jak wcześniej w opisie, przeleciałem ponad 10.000 jak narazi nic się złego nie dzieje. Nic nie słychać, półoś też nie ma luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...