Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Riciii

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko w tej instrukcji na końcu czerwoną czcionką jest napisane "!! Podczas montażu pokrywy łożyska numer części musi być skierowany na zewnątrz !!", ale właśnie to uwypuklenie co ma dociskać łożysko jest od strony numerów części, czyli jak to montujemy ?

20180117_170421.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czarek76 napisał:

Tylko w tej instrukcji na końcu czerwoną czcionką jest napisane "!! Podczas montażu pokrywy łożyska numer części musi być skierowany na zewnątrz !!", ale właśnie to uwypuklenie co ma dociskać łożysko jest od strony numerów części, czyli jak to montujemy ?

20180117_170421.jpg

Ona chyba z obu stron jest taka, pozatym łozysko ma wystawać 0.5 do 0.8mm z gniazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, emdzej91 napisał:

Ona chyba z obu stron jest taka, pozatym łozysko ma wystawać 0.5 do 0.8mm z gniazda

No właśnie nie, mam tą pokrywę i z drugiej strony jest wklęsła

20180117_202216.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginalnym TPI po niemiecku jest napisane:

Bei der Montage des Lagerdeckels muss die Teilenummer nach außen zeigen.

Więc ewidentnie numer ma być do zewnątrz. Te uwypuklenia może są wzmocnieniem konstrukcji a nie miały dociskac łożyska.

Edytowane przez luk330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych - numer na zewnątrz - to prawda co piszą w instrukcji. Kapa jest wyprofilowana, wypukła i ta wypukłość podczas dokręcania prostuje się dociskając łożysko.

U mnie wystarczyły 2 podkładki.

Jakby ktoś chciał to mogę dać namiar tam gdzie ja robiłem (Sochaczew, 50km na zachód od Warszawy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema właśnie byłem w garażu i sprawdziłem lewą stronę (kierowca) po szarpaniu góra dół wyczuwalny jest delikatny luz. Profilaktycznie już się wybierać do mechanika?? nie czekać bo będzie tylko gorzej?? Macie jakieś namiary na mechanika w Krakowie który bez problemu to ogarnie i potwierdzi czy już jest problem?? oczywiście sama robocizna bo części zakupię w ASO. Prawej strony nie sprawdziłem bo nie mam jak dostać się pod samochód chyba że jest inny sposób. Przebieg 220tyś. Być może od tego mam takie dziwne drgania przy ruszaniu głonie przy obrotach 1300-1500.

To kolejna rzecz którą muszę zrobić czeka mnie jeszcze wymiana rozrządu wraz z wszystkimi rolkami i napinaczami no i pompa wysokiego ciśnienia bo niestety mam tą wersje która opiłkuje ostatnio sprawdzałem i nie ma opiłków ale z tego co wyczytałem na tym forum to tylko kwestia czasu będę wymieniał na tą po 2012 roku ma ktoś jakiś nr tych pomp na alledrogo ok 1500zł ale lepsze to niż tym którym padła wymiana całego układu paliwowego 10tyś z plusem porażka.

 

Edytowane przez mrarturko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2018 o 18:50, mrarturko napisał:

Siema właśnie byłem w garażu i sprawdziłem lewą stronę (kierowca) po szarpaniu góra dół wyczuwalny jest delikatny luz. Profilaktycznie już się wybierać do mechanika?? nie czekać bo będzie tylko gorzej??

Zdecydowanie, nie ma co czekać bo będzie tylko gorzej a jak wyrobi się gniazdo wystarczająco mocno to może się okazać, że naprawa wedlug procedury ASO już nie będzie skuteczna i pozostanie rozfrezowanie gniazda, wprasowanie tulei i osadzenie łożyska w nowej tulei. Ewentualnie wymiana obudowy skrzyni :P 

A co do mechanika - każdy raczej sobie z tym poradzi. Kilka postów wyżej załączyłem przetłumaczoną procedurę serwisową, instrukcja krok po kroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie zastanawiam od czego to zalezy bo jedni maja idealne bez luzów a inni juz dramat. Ja po 200k zero luzów  ale łożysko i kape wymieniłem profilaktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, luk330 napisał:

Zdecydowanie, nie ma co czekać bo będzie tylko gorzej a jak wyrobi się gniazdo wystarczająco mocno to może się okazać, że naprawa wedlug procedury ASO już nie będzie skuteczna i pozostanie rozfrezowanie gniazda, wprasowanie tulei i osadzenie łożyska w nowej tulei. Ewentualnie wymiana obudowy skrzyni :P 

A co do mechanika - każdy raczej sobie z tym poradzi. Kilka postów wyżej załączyłem przetłumaczoną procedurę serwisową, instrukcja krok po kroku.

Dzięki za odpowiedź też się tym zajmę profilaktycznie. Przetłumaczoną procedurę już sobie przeczytałem do mechanika umówię się w przyszłym tygodniu jak tylko będzie miał czas. Poproszę go o zrobienie zdjęć i jak coś to dorzucę do tematu żeby inni mieli porównanie jak to wygląda przy delikatnym luzie. Jutro w ASO mam mieć odpowiedź na kiedy będę miał zestaw oraz mają mnie poinformować jaka jest decyzja jakiegoś szefa. Bo staram się żeby oni mi to naprawili ze zniżką na robocizne :D skoro jest to wada fabryczna i zrobili do tego zestaw naprawczy a nie organizują akcji serwisowej. Pewnie nic z tego nie wyjdzie ale jak się nie zapytam nie będę wiedział. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Wihajster napisał:

A ja sie zastanawiam od czego to zalezy bo jedni maja idealne bez luzów a inni juz dramat. Ja po 200k zero luzów  ale łożysko i kape wymieniłem profilaktycznie.

Ja przy 180 kkm mialem maly luz .teraz 240 kkm i nadal jest taki sam. Uwazam ze koncern audi czesc skrzyn  biegow produkowal w "chinach"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś, czy ten problem dotyczy też b8 po lifcie? :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2018 o 09:48, Veiru napisał:

Orientuje się ktoś, czy ten problem dotyczy też b8 po lifcie? :eusathink:

Wydaje mi sie ze tak bo naped sie nie zmienil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągam półoś która jest między dwumasem to z prawej strony wyleci olej? Właśnie rozebrałem i mi trochę wyleciało i szybko podniosłem skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem może minimalnie polecieć. Ale do poziomu polosi poziom powinien być, więc bez spiny. Minimalnie jak nie w poziomie może polecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie również to spotkało i to chyba w znacznym stopniu ? kolego luk330 czy masz moze gdzies ta instrukcję po niemiecku? 

Czy w tym wypadku sam zestaw naprawczy + klej załatwi sprawę?

 

Edytowane przez puczyl1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  Mam podobne objawy lecz występują one tylko na biegu wstecznym ! (w zalaczniku dodam plik w ktorym nagrany jest klekot podczas skretu kół i jazdy na wstecznym)

 

Występuje tylko jak skrece koła, na biegu jałowym nic sie nie dzieje. Wymienilem poduszki silnika i przegub zew z prawej strony i nadal występuje.  Najlepsze jest to ze po naprawie poduszek i przegubu przez tydzien bylo wszystko ok i nic nie klekotało.  Dodatkowo na biegu jałowym jak rozpedzilem auto i wrzucilem na neutral przy skręcie nie ma zadnego "klekotu" Ewidentnie dzwiek dobiega z lewej strony "koła"

Edit; dodatkowo delikatnie drga mi gałka od biegów lecz nie zawsze , skrzynia manual 2.0 tfsi 211km. Wiem ze w aucie byla przekladka silnika z 2010 na 2012 rocznikowo(nie bierze oleju)

Proszę o pomoc kumatych głów, które naprowadzą mnie w czym moze byc problem. W zalczniku dodałem dzwiek dochodzący z lewej strony.

audi.m4a

Edytowane przez b4rt144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś auto i i złap za półośkę i ciagaj góra-dół i na boki ibedziesz wiedzial czy jest tam luz czy go nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...