Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Riciii

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też te łożysko wygladało dobrze ale jak już rozebrałem to postanowiłem wymienić dwa... dziś będę znów walczył bo wczoraj poległem... a te pierwsze łożysko wygladało identycznie jak Twoje... mam nadzieje, że te chuczenie zniknie bo wstyd tak jeździć...

20191024_153419.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, nieldos napisał:

U mnie też te łożysko wygladało dobrze ale jak już rozebrałem to postanowiłem wymienić dwa... dziś będę znów walczył bo wczoraj poległem... a te pierwsze łożysko wygladało identycznie jak Twoje... mam nadzieje, że te chuczenie zniknie bo wstyd tak jeździć...

20191024_153419.jpg

Jaki miałeś przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rocznik masz auta, ciekawe czy to wina części(łożyska) czy fabryka źle spasowała luz (za ciasno) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój to końcówka grudnia 2011 rok... Dziś zdemontowałem skrzynie, żeby dobrać się do tej nieszczęsnej bieżni i okazało się że jeszcze oryginalny dwumas siedzi i ma już delikatny luz... czułem lekkie drganie przy wciśniętym sprzegle ale myślałem, że to łożysko oporowe... poza tym skrzypiał pedał przy wciskaniu czyli dojdzie jeszcze wymiana kompletu czyli delikatna załamka ;P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że też jest ciężko ale jutro tak jak pisałeś mini szlifierka i jazda... napewno będzie wygodniej niż na aucie... zestaw koła dwumasowego zamowiony myślę, że we wtorek maks środę będe wszystko pakował spowrotem... cała zabawa wyjdzie jak liczyłem na szybko z 3500 zł ... z racji ze robię to sam to musiałem też zamówić ściagacz sprzegieł dwumasowych samonastawnych sac bo takiego akurat nie mialem w garażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy są do kupienia takie tarcze do mini szlifierki , ja wycinałem małe tarczki z dużej tarczy otwornicą.

Jak będziesz nacinał bieżnie to jak największy skos czyli lekko po długości to ją osłabi lekko pukniesz i pęknie.

Edytowane przez Krzy0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżnia się dzisiaj poddała... mini szlifierka z Lidla i prawie godzina ciecia ale się udało... teraz tylko wszystko poskladać do kupy a musze czekać na komplet koła dwumasowego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie powstał taki o to luz. 

Luz jest z prawej strony i luz jest tylko wzdłużny luzu góra dół nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy macie ten halas tylko podczas jazdy? U mnie slychac terkotanie co jakis czas z lewej strony ale glownie na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie jest delikatny luz może z 1mm albo i mniej na tych polosiach, podczas jazdy słychać szum/lekki grzechot, gdy podczas jazdy wrzucę bieg neutralny i puszczę sprzęgło grzechot ustaje. Rozumiem że to winna jest skrzynia, jakieś łożyska siadly? Bo gdyby były to lozyska polosi to podczas wbicia biegu neutralnego też byłoby słychać jakiś szum?  Dodam że dwumas nie za świeży bo mam nakulane 197k i jeszcze jest ori ale już go lekko słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę wnieść trochę jasności do sytuacji. A mianowicie moje auto stoi u Audi na podnośniku, skrzynia leży na ziemi, samochód dostanie nowe sprzęgło i dwumasę, przy ruszaniu szarpało na pierwszym biegu. Byłem tam dwa razy i rozmawiałem z mechanikiem, starszy facet, wymienił mnóstwo skrzyń. Luz poziomy jak na filmie na początku jest normalny, po odkręceniu półośki rośnie on do około 8mm.Na filmie jest on mały bo półośka go ogranicza. Luz w pionie jest niedopuszczalny, niestety u mnie jest taki i chyba dyferencjał będzie wymieniany. Tak że nie martwcie się luzem osiowym poziomym, tak ma być. Luz pionowy jak na filmie poniżej jest niedopuszczalny 

 

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u 3 mechaników każdy twierdzi że łożyska w skrzyni biegów klekly, pow prędkości 40 słychać lekkie jakby huczenie, słyszalne przy każdej prędkości nawet 160 (łożyska kół sprawdzone). Dzis looknalem na te luzy polosi, z lewej od kierowcy nie ma wgl a z prawej sytuacja tak wygląda, dostęp ciężki nie wiem czy te luzy tam są czy nie ma, w warunkach garażowych na lewarku też to ciężko ogarnac. Wy co myślicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Gniady napisał:

Wystarczy dodać podkładkę za dychę tak się właśnie kasuje luz na dyferencjale. 

Mam gwarancję to niech robią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie stwierdzono ze zestaw naprawczy juz nic nie da poniewaz luz jest na skrzyni . Skrzynia wycianieta ale zaden magik od skrzyni nie chce sie podjac naprawy . Zostaje mi wymiana skrzyni ale jakiej mam szukac aby problem sie nie powtorzyl ? Obecnie mam LLW . Moze ktos ma dobra na zbyciu albo wie jakiej szukac aby uniknac problemu w przyszlosci ?  Zalaczam zdjecie podgladowe. Temat pilny

 

 

20200114_144244.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...