Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Riciii

Rekomendowane odpowiedzi

Reasumując Pany mamy jakieś rozwiązanie luzu na prawej półosi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, furiel napisał:

Reasumując Pany mamy jakieś rozwiązanie luzu na prawej półosi ??

Masz 17 stron rozwiązywania problemu kolego, czego oczekujesz, złotego rozwiązania? każdy będzie miał inne przyczyny stuku/luzów i każdy będzie musiał zrobić co innego aby pozbyć się problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy takie są objawy luzu lewego łożyska podczas jazdy ?

 

Stuki pojawiają się gdy odpuszczę nogę z gazu. Zjeżdżam bez gazu z górki. Na idealnie równym asfalcie, gdy auto samo się toczy. Jak dodam gazu przestaje tłuc. Nasila się chyba prdy lekko skręconej kierownicy w prawo. Na dziurach nic nie słychać. Przy 120km/h auto drży, kierownica niezauważalnie. 

A4 b8 2012r 3.0 tdi quattro avant stronic

 

 

EDIT...

Powodem stukania było słabo dokręcone koło. 

Edytowane przez Trillest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ten stukot. To mi bardziej na poduchę albo skrzyni albo silnika wygłąda. Zrób taki test:

zatrzymaj sie, noga na pedał hamulca, lewarek na D i dodawaj gazu (lekkimi tąpnięciam)  To samo później na R. Może pojawi się ten stukot. Otwórz maskę i przez szparę między deską a dolną krawędzią maski możesz na silnik spoglądać. Jak go bedzie bardzo rzucało przy tym to poduszki sa wyrobione. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2020 o 23:10, Andrzej85 napisał:

No właśnie na prawą nic takiego nie znalazłem i nie wiem jak sie tego luzu pozbyć, mechanik rozkłada ręce a mi budą telepie jak cholera.

Rozwiązałeś problem?

Masz jakieś nagranie jak u Ciebie wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie prawa półoś. Na moje oko jest tylko luz, stukot wzdłużny, poprzecznego brak.

1 -  film przedstawia luz poprzeczny 

2 - film przedstawia luz wzdłużny

3 - film przedstawia dżwięk przy prędkości 150 km/h 

 

020-08-24_10_12_11.mov2020-08-23_11_48_32.mov

Edytowane przez duzy616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, duzy616 napisał:

Rozwiązałeś problem?

Masz jakieś nagranie jak u Ciebie wygląda?

Na razie jeszcze nie bo albo mechanicy nie wiedzą jak tego luzu sie pozbyć albo twierdzą że to nie jest przyczyną wibracji. Ostatnio wymieniłem lewy wał kołnierzowy bo po sprawdzeniu na tokarce wyszło że kołnierz jest delikatne krzywy. Niby to troche pomogło ale nadal coś telepie. Ty w swoim też msz wibracje w zakresie 50-80 km/h? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Andrzej85 napisał:

Na razie jeszcze nie bo albo mechanicy nie wiedzą jak tego luzu sie pozbyć albo twierdzą że to nie jest przyczyną wibracji. Ostatnio wymieniłem lewy wał kołnierzowy bo po sprawdzeniu na tokarce wyszło że kołnierz jest delikatne krzywy. Niby to troche pomogło ale nadal coś telepie. Ty w swoim też msz wibracje w zakresie 50-80 km/h? 

Oglądałeś moje filmiki post wyżej?

U mnie na chwilę obecną występuje tylko ten dźwięk. Nie mam żadnych drgań na kierownicy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2020 o 00:24, duzy616 napisał:

Oglądałeś moje filmiki post wyżej?

U mnie na chwilę obecną występuje tylko ten dźwięk. Nie mam żadnych drgań na kierownicy itp.

Oglądałem, u mnie nie ma nic takiego żadnych stuków czy hałasów (bynajmniej nie słysze nic). Mam tylko te cholerne wibracje. Luz z prawej strony jest podobny jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , ja już nie mam s-tronik  ale znalazłem w sieci coś co wam pomoże 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może  ktoś  posiada przyrząd do wyfrezowania otworu z lewej strony na tulejkę bez ściągania skrzyni?

W celu wypożyczenia lub podzielenia się wymiarami :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli chodzi o prawą stronę to w czym ma pomóc wymiana na nowe łożyska, skoro wybiją się tak samo jak te fabryczne. A może nawet w szybszym tempie bo na pewno będą gorzej spasowane. Na lewą stronę jest zestaw naprawczy, więc ok. A prawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam o waszych problemach to zastanawiam się czy kupić B8 ;)

Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu w sprawie tego luzu jaki jest koszt usuniecia tej wady.

Cena - 2000 zł netto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aborygen napisał:

Jak czytam o waszych problemach to zastanawiam się czy kupić B8 ;)

Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu w sprawie tego luzu jaki jest koszt usuniecia tej wady.

Cena - 2000 zł netto

 

Ja w serwisie 3 lata temu płaciłem ok. 1000 zł brutto. Robiłem lewą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie luz był z lewej zerowy, ale zmienilem zapobiegawczo. Za to niby z prawej był większy. Łożyska stożkowe w mechaniźmie zmienione na nowe. Dalej jest luz. Kupione drugi mechanizm, znowu nowe łożyska i dalej jest luz. A autem jak trzepało, tak trzepie. 

Edytowane przez Trillest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2020 o 20:46, Trillest napisał:

U mnie luz był z lewej zerowy, ale zmienilem zapobiegawczo. Za to niby z prawej był większy. Łożyska stożkowe w mechaniźmie zmienione na nowe. Dalej jest luz. Kupione drugi mechanizm, znowu nowe łożyska i dalej jest luz. A autem jak trzepało, tak trzepie. 

Przy jakiej prędkości trzepie autem.

Jak możesz to obejrzy moje filmiki z poprzedniej strony. Napisz czy u Ciebie podobnie wygląda.

Jak możesz to nagraj filmik luzu półosi.

Edytowane przez duzy616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telepie budą, nie kierownicą. Mam wrażenie że oparcie pasażera zaraz odpadnie. Zaczyna telepać od 120km/h , a największy hardkor jest rowno przy 130km/h. Mam wrażenie jakby koło było niewyważone. Mechanik wysle mi filmik luzu prawej strony.

 

Z lewej strony jest nowe łożysko i zestaw naprawczy. Z prawej są nowe łożyska plus flansza. Może coś innego jest przyczyną tych drgań. Stuków nigdy nie było i nie ma. Tylko te drgania. 

Po wymianie łożysk i nowej flanszy za 500zł: 

 

Edytowane przez Trillest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz półosie - chodzi mi głównie o przeguby wewnętrzne. Trzeba dokładnie obejrzeć czy kielich nie ma wyżłobień i czy te 3 "łożyska" nie mają luzów itp. Ja u siebie lewą stronę też zrobiłem profilaktycznie, a prawa nigdy nie ruszana też ma luz i nic nie trzepie ani nie wibruje.

Edytowane przez Ghamax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B8 2011r. 2.0 TDI, 143KM. Uważajcie na ten numer 0B4409218C. Mimo, że na pierwszy rzut oka ETKA wskazuje taką część, faktycznie okazało się, że jest taki 0B1409422D. W tym przypadku zamiennik TIMKEN pierwszego numeru nie pasował. Załączam fotki jak wygląda bieżnia zużytej części. Objawem usterki był luz prawej półosi oraz niewielkie wycie pochodzące z układu napędowego przy wyższych prędkościach. Łożysko właściwe udało się dostać w ASO od ręki za kwotę 200zl. Uszczelki z zestawienia forumowego pasowały. Do naprawy nie trzeba było zrzucać skrzyni biegów.

636543130.jpg

636543117.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...