Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Riciii

Rekomendowane odpowiedzi

Orientuje się ktoś czy jeśli były by zużyte łożyska mechanizmu różnicowego to rozpędzając koła na podniesionym samochodzie będzie szum/wycie?

O co chodzi...odkąd kupiłem samochód jest szum/wycie głównie słyszalne od początkowych prędkości i najgłośniej słychać przy 50-60km/h. Gdy jedzie się dużo szybciej to dźwięk już nie narasta, a nawet bym powiedział, że powoli zostaje zagłuszony obrotami silnika, szumem powietrza itp. Tak trochę jakby opony ale i na letnich i na zimowych bez zmian. Nie słyszałem nic kręcąc tylnymi kołami czy na podniesionym przodzie rozpędzając przednie koła - ale z upierdliwości rozebrałem wszystkie 4 piasty i tak w sumie to nic nie znalazłem. Założyłem 4 nowe łożyska - jak szumiało czy tam wyło tak jest nadal.

Jeśli chodzi o lewą półoś to luzu nie było - oczywiście też zrobiłem profilaktykę czyli blacha, podkładki, łożysko. Nie pomogło.

Zastanawiają mnie łożyska mechanizmu różnicowego. Tylko tak jak mówię - gdy uniosę przód i rozpędzę koła to nic w kabinie nie słychać + zakładając stetoskop i przykładając do skrzyni też nic za bardzo nie wyje. Ogólnie żadnych wibracji nie mam.

Tak czy siak - już plan w głowie mam wymiany nawet jeśli tam nic nie znajdę. Co mi będzie potrzebne? Uszczelniacz wiadomo, z tego co widzę dekiel jest na oring? Nie na sylikon? Łożysko mechanizmu z zewnętrznej i wewnętrznej strony jest takie samo? Jeśli nie, to jakie jest potrzebne od strony wewnętrznej? Według programu zewnętrzne wychodzi niby 0B4409218C, lecz ktoś powyżej pisał, że nie pasowało. Moje auto to A4 B8 2008 rok, 1.8 CDHB i skrzynia manualna.

I najważniejsze pytanie. Co z podkładkami regulacyjnymi? Są gdzieś dostępne bez większych problemów? I kolejne bardzo ważne pytanie, jak to ustawić/wyregulować?

Kolejna sprawa to olej w skrzyni jest jeden? Te skrzynie mają specyficzną budowę i przyszło mi na myśl czy nie jest osobno olej w mechanizmie różnicowym?

Edytowane przez Ghamax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ghamax napisał:

Orientuje się ktoś czy jeśli były by zużyte łożyska mechanizmu różnicowego to rozpędzając koła na podniesionym samochodzie będzie szum/wycie?

O co chodzi...odkąd kupiłem samochód jest szum/wycie głównie słyszalne od początkowych prędkości i najgłośniej słychać przy 50-60km/h. Gdy jedzie się dużo szybciej to dźwięk już nie narasta, a nawet bym powiedział, że powoli zostaje zagłuszony obrotami silnika, szumem powietrza itp. Tak trochę jakby opony ale i na letnich i na zimowych bez zmian. Nie słyszałem nic kręcąc tylnymi kołami czy na podniesionym przodzie rozpędzając przednie koła - ale z upierdliwości rozebrałem wszystkie 4 piasty i tak w sumie to nic nie znalazłem. Założyłem 4 nowe łożyska - jak szumiało czy tam wyło tak jest nadal.

Jeśli chodzi o lewą półoś to luzu nie było - oczywiście też zrobiłem profilaktykę czyli blacha, podkładki, łożysko. Nie pomogło.

Zastanawiają mnie łożyska mechanizmu różnicowego. Tylko tak jak mówię - gdy uniosę przód i rozpędzę koła to nic w kabinie nie słychać + zakładając stetoskop i przykładając do skrzyni też nic za bardzo nie wyje. Ogólnie żadnych wibracji nie mam.

Tak czy siak - już plan w głowie mam wymiany nawet jeśli tam nic nie znajdę. Co mi będzie potrzebne? Uszczelniacz wiadomo, z tego co widzę dekiel jest na oring? Nie na sylikon? Łożysko mechanizmu z zewnętrznej i wewnętrznej strony jest takie samo? Jeśli nie, to jakie jest potrzebne od strony wewnętrznej? Według programu zewnętrzne wychodzi niby 0B4409218C, lecz ktoś powyżej pisał, że nie pasowało. Moje auto to A4 B8 2008 rok, 1.8 CDHB i skrzynia manualna.

I najważniejsze pytanie. Co z podkładkami regulacyjnymi? Są gdzieś dostępne bez większych problemów? I kolejne bardzo ważne pytanie, jak to ustawić/wyregulować?

Kolejna sprawa to olej w skrzyni jest jeden? Te skrzynie mają specyficzną budowę i przyszło mi na myśl czy nie jest osobno olej w mechanizmie różnicowym?

Ja przed wymianą łożyska mechanizmu różnicowego podniosłem auto wbiłem 6 bieg na wolnych obrotach i już przy mechanizmie było słychać huczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdzie się nikt kto budował te urządzenia do rozfrezowania gniazda w skrzyni z lewej strony. Może ktoś podzieli się informacjami na jego temat albo wypożyczy ? Nie mówię, że za darmo. 

Edytowane przez koral2020
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koral2020 napisał:

Nie znajdzie się nikt kto budował te urządzenia do rozfrezowania gniazda w skrzyni z lewej strony. Może ktoś podzieli się informacjami na jego temat albo wypożyczy ? Nie mówię, że za darmo. 

Po co chcesz to frezować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dev napisał:

Po co chcesz to frezować ?

 

Mam dość duży luz i chcę później tam zastosować tulejke, tak jak to można zobaczyć na paru filmikach z yt. Próbowałem już z podkładkami i podkładaniem pod bieżnie łożyska takiej "dobranej " tulejki, ale za długo to nie wytrzymało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, też mam luzy ( na obydwóch półosiach) mogli byście mi polecić kogoś kto rozwiązał by ten problem w okolicach Krakowa - Śląska- Tarnowa pacjent to Audi A4 B9 niżej dodaje filmik jak wygląda to u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie frezujcie po co frajerow szukaja  wiecej podkladek na wierz i srubami dociskasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Darwek24 napisał:

Nic nie frezujcie po co frajerow szukaja  wiecej podkladek na wierz i srubami dociskasz

:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci - ile placiliscie za montaz tego zestawu naprawczego na lewa strone? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Ja zakupiłem auto z podejrzeniem dwumasy po diagnozie okazało się że to luz na polosi. Zrobili rozwiert  i poszla nowa tuleja lozysko i  kapa. Nie cały rok 30tys km i spowrotem luz. Co poradzicie na to? Wymiana obudowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...