Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni
16 16

    313 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    W dniu 13.05.2018 o 17:15, puczyl1990 napisał:

    I mnie również to spotkało i to chyba w znacznym stopniu 😕 kolego luk330 czy masz moze gdzies ta instrukcję po niemiecku? 

    Czy w tym wypadku sam zestaw naprawczy + klej załatwi sprawę?

     

    Miałem identyczny luz. Na zestawie naprawczym + klej zrobiłem ponad  60 tyś i jak do tej pory zero luzu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ten klej puchnie i wypełnia szczelinę/luz czy jak? Może do soboty dojdą części i uda sie to poskładać tylko nie wiem wlasnie jak z tym klejem, wybralem ten do 0,25mm luzu (jest jeszcze do 0,5mm) i jak on ma zadziałać jak np. pomiedzy łożyskiem, a gniazdem bedzie zbyt duża szczelina to nie złapie wtedy co? I smarować łożysko i gniazdo? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Po zastygnieciu robi się jak żywica. Kluczową rolę spełniają podkładki i nowa kapa.

    Edytowane przez krystian3769

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Klej wciskałeś w szparę juz po osadzeniu łożyska czy przed złożeniem jeszcze? I smarować dwie powierzchnie tj. łożysko i gniazdo? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Oblewałem zewnętrzną bieżnie łożyska.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A co do montażu nowej kapy to te przetłoczenie ma dociskać łożysko czy jest ono po to aby łożysko w nie weszło (tj. przetłoczenie ma być na zewnatrz) i miało jak by to powiedzieć takie korytko, w którym bedzie siedzieć dodatkowo. Bo z tego co rozumiem to łożysko i tak ma wystawac delikatnie za obudowe skrzyni tak? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    2 godziny temu, puczyl1990 napisał:

    A co do montażu nowej kapy to te przetłoczenie ma dociskać łożysko czy jest ono po to aby łożysko w nie weszło (tj. przetłoczenie ma być na zewnatrz) i miało jak by to powiedzieć takie korytko, w którym bedzie siedzieć dodatkowo. Bo z tego co rozumiem to łożysko i tak ma wystawac delikatnie za obudowe skrzyni tak? 

    Szczerze to już nie pamiętam która strona przylega do łożyska...

    Ale to po otworach na śruby będzie widać 

    Edytowane przez krystian3769

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak czy siak ona ma docisnąć łożysko 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    14 godzin temu, puczyl1990 napisał:

    A co do montażu nowej kapy to te przetłoczenie ma dociskać łożysko czy jest ono po to aby łożysko w nie weszło (tj. przetłoczenie ma być na zewnatrz) i miało jak by to powiedzieć takie korytko, w którym bedzie siedzieć dodatkowo. Bo z tego co rozumiem to łożysko i tak ma wystawac delikatnie za obudowe skrzyni tak? 

    Podczas montażu pokrywy łożyska numer części musi być skierowany na zewnątrz !!

    20180117_170421.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kapa też nie jest idealnie płaska - prostuje się przy dokręcaniu również dociskając łożysko.

    Artur, tak jak pisaliśmy na facebooku, u mnie oprócz kapy, śrub i podkładek pomiędzy łożysko a wyrobione gniazdo wkładaliśmy również docięte blaszki i pomiędzy nie klej aby dobrze wypełnić całą przestrzeń. 

    Ja zrobiłem 12tys km po takiej naprawie i jak na razie łożysko sztywne :) 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ok, teraz już wiem co i jak ;) części jutro przyjdą, klej już mam i w weekend może uda się zrobić. Myślałem że może sam wymienię ale bez kanału/podnośnika widzę, że ciężki temat. Prawdopodobnie i u mnie patent z blaszkami między gniazdo i łożysko będzie potrzebny. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    5 godzin temu, puczyl1990 napisał:

    Ok, teraz już wiem co i jak ;) części jutro przyjdą, klej już mam i w weekend może uda się zrobić. Myślałem że może sam wymienię ale bez kanału/podnośnika widzę, że ciężki temat. Prawdopodobnie i u mnie patent z blaszkami między gniazdo i łożysko będzie potrzebny. 

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Części dziś przyszły, moze uda się to ogarnąć w weekend. 

    Edytowane przez puczyl1990

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    16 16

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy