Jump to content
Przerwa techniczna. Aktualizacja oprogramowania. Forum zostanie wyłączone dzisiaj o 22:00. Wracamy najszybciej jak to będzie możliwe. Przepraszam za niedogodności. Hugo
21 21
Riciii

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni

Recommended Posts

Ciężko z filmiku to określić ale na moje oko jest w normie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czy macie ten halas tylko podczas jazdy? U mnie slychac terkotanie co jakis czas z lewej strony ale glownie na postoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie u mnie jest delikatny luz może z 1mm albo i mniej na tych polosiach, podczas jazdy słychać szum/lekki grzechot, gdy podczas jazdy wrzucę bieg neutralny i puszczę sprzęgło grzechot ustaje. Rozumiem że to winna jest skrzynia, jakieś łożyska siadly? Bo gdyby były to lozyska polosi to podczas wbicia biegu neutralnego też byłoby słychać jakiś szum?  Dodam że dwumas nie za świeży bo mam nakulane 197k i jeszcze jest ori ale już go lekko słychać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Chcę wnieść trochę jasności do sytuacji. A mianowicie moje auto stoi u Audi na podnośniku, skrzynia leży na ziemi, samochód dostanie nowe sprzęgło i dwumasę, przy ruszaniu szarpało na pierwszym biegu. Byłem tam dwa razy i rozmawiałem z mechanikiem, starszy facet, wymienił mnóstwo skrzyń. Luz poziomy jak na filmie na początku jest normalny, po odkręceniu półośki rośnie on do około 8mm.Na filmie jest on mały bo półośka go ogranicza. Luz w pionie jest niedopuszczalny, niestety u mnie jest taki i chyba dyferencjał będzie wymieniany. Tak że nie martwcie się luzem osiowym poziomym, tak ma być. Luz pionowy jak na filmie poniżej jest niedopuszczalny 

 

Edited by aprox99

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wystarczy dodać podkładkę za dychę tak się właśnie kasuje luz na dyferencjale. 

Edited by Gniady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem u 3 mechaników każdy twierdzi że łożyska w skrzyni biegów klekly, pow prędkości 40 słychać lekkie jakby huczenie, słyszalne przy każdej prędkości nawet 160 (łożyska kół sprawdzone). Dzis looknalem na te luzy polosi, z lewej od kierowcy nie ma wgl a z prawej sytuacja tak wygląda, dostęp ciężki nie wiem czy te luzy tam są czy nie ma, w warunkach garażowych na lewarku też to ciężko ogarnac. Wy co myślicie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten luz nie powinien tam być

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Gniady napisał:

Wystarczy dodać podkładkę za dychę tak się właśnie kasuje luz na dyferencjale. 

Mam gwarancję to niech robią

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie stwierdzono ze zestaw naprawczy juz nic nie da poniewaz luz jest na skrzyni . Skrzynia wycianieta ale zaden magik od skrzyni nie chce sie podjac naprawy . Zostaje mi wymiana skrzyni ale jakiej mam szukac aby problem sie nie powtorzyl ? Obecnie mam LLW . Moze ktos ma dobra na zbyciu albo wie jakiej szukac aby uniknac problemu w przyszlosci ?  Zalaczam zdjecie podgladowe. Temat pilny

 

 

20200114_144244.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki silnik jest z LLW?  Pewnie diesel? wg ETKA   skrzynia LLW zamienia się tylko  z LLM, LEB, MHK

Gdyby to było moje auto z racji oznaczenia 34/11  szukałbym też LLQ, KLS, JST, LLS, KBZ, LCQ, KXP,  LLN, LCV. 

Edited by zbigor

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak sprawdzic na jaką skrzynie zmienia się LLN? Chyba jednak łożyska w skrzyni mi siadly, zastanawiam się czy nie lepiej kupić skrzynie za ok 1000zl bo po tyle chodzą, niż bawić się w zawozenie do regeneracji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
21 21

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...