Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu


SMS

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy jak w temacie. problem przy ruszaniu lub jechaniu pod górkena rozgrzanym silniku. Szarpie mi wtedy silnikem. co moze być powodem tego? ja obstawiam dwumase lub poduszki silnika. pomóżcie

Zapomnialem napisać jaki silnik, 1,9 TDI 110km AFN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz opisane w aukcji do jakiej marki i silnika zestaw jest dedykowany.... ;)

A pytałeś Toma77 lub Dzika ..z forum po ile oni maja zestawy sprzęgłowe ?Może by warto było zapytać ....i kupić z pewnego źródła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie nie pytalem ich. Niby tam pisze do jakich silnikow ale na allegro nie zawsze pisza prawde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam dwumas a po co przez allegro zamawiasz w sklepie zapłacisz tyle samo a jak cos bedzie nie tak to od reki ci wymienią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś przeguby wewnętrzne?? może któryś ma luz i szarpie pod wpływem dociążenia silnika? skręć kołami w lewo i rusz, później w prawo i rusz, zobacz gdzie jest mniejsze szarpanie, później auto na podnośnik, i sprawdzasz... takie moje rada zanim wymienisz sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy padniętego sprzęgła. Miałem to samo ale nawet na płaskiej powierzchni ruszając a cofając było jeszcze gorzej... Odradzam kupować LUK'a bo mi wytrzymało niecały rok i znowu szarpie... objaw taki sam jak przed wymianą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwazalem kolego ale pozniej doszlem do wniosku ze kupie takie jak ma byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale np. do koła jednomasowego tarcza z AWX już nie przypasi co nie? Bo zetor ma w tarczy tłumik drgań a przy kole dwumasowym tłumik drgań w tarczy nie występuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie sztywne jest lepsze, tańsze i wytrzymalsze. Możesz strzelać ze sprzęgła ruszając spod świateł bez obawy że ropierniczysz dwumas. Może komfort jazdy deko mniejszy, ale napewno o niebo lepiej niż na rozwalonym dwumasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja analizując moje problemy z szarpaniem przy ruszaniu zaczynam podejrzewać problemy ze skrzynią :kwasny: Póki było nowe sprzęgło to było ok ale problem powrócił. Uważam że nowe sprzęgło tylko niwelowało problem, ponieważ największe szarpanie jest:

- przy ruszaniu na skręconych kołach (nic nie daje ruszanie na wyższych obrotach)

- cofając

Próbując ruszyć do przodu da się zniwelować szarpania ruszając jak benzyniakiem czyli na wyższych obrotach.

Gdyby ktoś się dopytywał to:

- poduchy silnika nowe

- przeguby wew. nie mają luzów

- nowy siłownik (wysprzęglik) sprzęgła

- zewnętrzne przeguby kiedyś tam się zużyły i były wymienione

- sprzęgło ma rok

Dodam że po wymianie sprzęgła i przy pierwszym wyjeździe z garażu już czuć było minimalne i ledwie wyczuwalne drgania ale to też nie zawsze. Mam jeszcze w planie wymienić pompkę sprzęgła bo może nie pracuje płynnie ale jeśli sprzęgło już się wytłukło to nie zauważę różnicy.

Im dłużej analizuję co zrobiłem i co się dzieje to podejrzewam pojawiające się luzy może na przekładni planetarnej bo największe problemy są przy skręconych kołach i ruszaniu wtedy z miejsca


skrzynia CPC - ponoć nie najlepsze były a nie wiem czy były inne montowane do zetora

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...