Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów multitronic?


slawek72

Rekomendowane odpowiedzi

Na dniach będę wymieniał trochę płynów i rzeczy w aucie i jeszcze przypomniało mi się o skrzyni, zwłaszcza, że na zimnym silniku mam problemy z 1 i R, jest sens wymieniać i jeśli tak to co kupić do mojego auta i ile?

Dopiero zauważyłem, że temat do B8 :facepalm:

Edytowane przez Toskańczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno 4,5 litra wchodzi do skrzynki a nie 3,5? bo np. do c6 z tym samym silnikiem wlewa się 3,5 litra - 1litr różnicy to dość sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymienialem w B7 2.5tdi i weszło 6.2l tez bylem zdziwiony bo zlecialo 4.7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ładny uj , na dniach czeka mnie wymiana i nie wiem na co się zdecydować, myśle nad motulem 75 w 90 ale coś mało opinii na ten temat , co byś zamiast tego polecił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wlejesz to i tak bedzie dobrze, wazne aby był swieży i do skrzyni CVT

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jaki olej polecacie do skrzyni multitronica??

tylko oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do skrzyni z A5 2.0TDI , manual 6 biegów, zalać lepiej

Motula Gear 300 75W90 co spełnia normy GL4 oraz GL5 a nie pisze nic o normie 501.50, czy

Castrol Syntrans Translaxle 75W90 co spełnia norme 501.50 i GL-4 ale nic nie pisze o GL-5 ???

Bo już zgłupiałem po czytaniu wszystkiego o tym.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do skrzyni z A5 2.0TDI , manual 6 biegów, zalać lepiej

Motula Gear 300 75W90 co spełnia normy GL4 oraz GL5 a nie pisze nic o normie 501.50, czy

Castrol Syntrans Translaxle 75W90 co spełnia norme 501.50 i GL-4 ale nic nie pisze o GL-5 ???

Bo już zgłupiałem po czytaniu wszystkiego o tym.....

ZTCP to normę Audi odnośnie skrzyń manualnych w B8 spełniał tylko Syntrans V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gl-5 zarznie skrzynie.Do Audi GL-4 idzie.

Serwis twierdzi że synchronizatory z plasteliny i musi być 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od GENERACJI skrzyni. Do nowszych czyli B8,

zalewa się GL-5, porównywałem parametry wielu olei i zdecydowałem się zalać do swojego FUCHS TITAN SINTOPOID SAE 75W90,

Motul nie spełnia wymogów VW z tego względu, że ma inne parametry lepkości, po ich ocenie łatwo można stwierdzić, że powyższy to dobre wyjście.

Tylko uwaga 75W90 są odpowiednio oznaczane nie wszystkie nadają się do skrzyń, niektóre są do przekładni, co gdzie widać po opisie z butelki-)

Manual - 3,2L w przypadku skrzyni quattro 3.0TDI

Pamiętać, że w skrzyni nie może brakować ani odrobiny oleju bo końcowe biegi szybko się zużyją

Edytowane przez QaDo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy podobno to leja

CASTROL Synt V FE 75W-80

Klasa lepkości SAE: 75W-80

specyfikacja: API GL-4+

Typ skrzyni biegów: 0B1 6/1

Ilość oleju [l]: 4,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli biegi ciężko już wchodzą a szczególnie 2 bieg to jest wina oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ostatnio rozbieraną skrzynię i przy składaniu od razu z wymianą oleju zalali mi 4,2l SHELL Spirax ASX 75w90.

Z tego co wyczytałem to chyba GL-5 ale nic nie znalazłem o normach vw.

Jeździć na tym czy zmienić na castrola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...