Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów multitronic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
14 godzin temu, Dev napisał:

niestety, masz słaba wiedze na ten temat 

podaje gwint metryczny M6, jeżeli byłby M6x0.75 to juz nie jest gwint metryczny ale drobnozwojowy

a co do oringów to Kolega @pelonek1 wyjaśnił Ci istote sprawy

 

Bez urazy, w tym przypadku jednak będę obstawał przy swoim. Owszem gwint 0,75 jest gwintem drobnozwojowym, ale nadal jest on metryczny. Różnica pomiędzy gwintem metrycznym, a calowym ma zupełnie inne podłoże.

MIKROMIERZ.PL

Gwint metryczny M (drobnozwojny skok) 1-28 mm Gwinty są określone według normy ISO DIN-13. Gwint jest szeroko stosowany praktycznie w każdej branży
15 godzin temu, pelonek1 napisał:

Oringi wymiaruje się tak jak kolega Ci napisał czyli np. 15x2 co oznacza 15 mm wewnątrz i 2 mm grubość. Drugi sposób wymiarowania to np. 15x19 gdzie 15 mm wewnątrz a 19 na zewnątrz. Są to dwa takie same oringi, przy czym najczęściej wymiaruje się pierwszym sposobem.

Trzeci wymiar jest zbędny i nietechnicznie wyglądałby rysunek techniczny tak zwymiarowanego oringu.

Faktycznie, oringi w odróżnieniu od uszczelek, zimmeringów mają tylko dwa wymiary. Mój bląd, przepraszam.

 

 

Opublikowano

Jeżeli masz zwykly gwint metryczny to nie podaje się jego skoku, jeżeli masz gwint drobnozwojowy to podaje się również jego skok. 

W audi a4 b8 gwinty drobnozwojowe rozpoczynają się od rozmiaru M10x1.25 i M10x1

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Dev napisał:

Jeżeli masz zwykly gwint metryczny to nie podaje się jego skoku, jeżeli masz gwint drobnozwojowy to podaje się również jego skok. 

W audi a4 b8 gwinty drobnozwojowe rozpoczynają się od rozmiaru M10x1.25 i M10x1

Nie ma czegoś takiego, jak zwykły gwint metryczny, albo jest, albo go nie ma. Gwint metryczny niezależnie od skoku ma zarys kąta gwintu, który wynosi 60 stopni i jest podawany w mm. Różnica występuje w gwincie calowym, gdzie kąt zarysu wynosi 55, lub 60 stopni, ale wymiar skoku jest podawany w ilosciach zwoi na 1 cal. Reasumując, gwint metryczny podawany w mm, o 60-cio stopniowym zarysie kątu występuje zawsze, natomiast można go podzielić na skok gwintu zwykły, lub drobnozwojowy, przy czym, obydwa warianty nie posiadają jednego wymiaru. Gdybym wiedział jaki skok gwintu występuje w Audi, niebyłoby pytania. Ok, dziękuję Ci za dużą pomoc jaką od Ciebie otrzymałem, mam nadzieję, że będę się móg kiedyś zrewanżwać. Pozdrawiam. 

Edytowane przez Zbyszek M
Opublikowano

Zaśmiecasz temat

Opublikowano

Cześć Dave!

 

WAUZZZ8K1BN002009

 

potrzebuję wymienić olej w multitroniku. 
Ile oleju z jakim kodem? Coś oprócz tego? 
Proszę o pomoc. 
 

Opublikowano
2 godziny temu, Aicuk napisał:

Cześć Dave!

 

WAUZZZ8K1BN002009

 

potrzebuję wymienić olej w multitroniku. 
Ile oleju z jakim kodem? Coś oprócz tego? 
Proszę o pomoc. 
 

 

olej mechanizm róznicowy - G 055 190 A2 - 1.3 litra

olej skrzynia - G 052 516 A2 - 8 litrów

filtr - 0AW 301 516 H

Opublikowano
29 minut temu, Dev napisał:

 

olej mechanizm róznicowy - G 055 190 A2 - 1.3 litra

olej skrzynia - G 052 516 A2 - 8 litrów

filtr - 0AW 301 516 H

Bardzo dziękuje. 
A czy adaptacja skrzyni po wymianie oleju jest potrzebna? 

Opublikowano

Witam

U mnie też zbliża sie czas na wymianę oleju w skrzyni czy po nr VIN podpowiecie jaki zestwa kupić olej filtr itp.. z góry dziękuję 

WAUFFAFL3EA147993

Opublikowano
1 godzinę temu, AdamWilk napisał:

Witam

U mnie też zbliża sie czas na wymianę oleju w skrzyni czy po nr VIN podpowiecie jaki zestwa kupić olej filtr itp.. z góry dziękuję 

WAUFFAFL3EA147993

 

nie ten temat, Ty masz TIPa a nie Multi-kulti

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Dev napisał:

 

nie ten temat, Ty masz TIPa a nie Multi-kulti

O kurde poważnie to ja 2 lata w błędzie że mam multi a podeślesz na priv ? 

Edytowane przez AdamWilk
Opublikowano

multi była bez Quattro . z quattro na usa był tiptronic 

Opublikowano

Witam wszystkich,

Jestem świeżo zarejestrowany na tym forum, ale śledzę je już od jakiegoś czasu.

Proszę o pomoc, bo czeka mnie wymiana oleju w skrzyni Multitronic.

Mam A5 Sportback 1.8 TFSI 177 KM.

VIN: WAUZZZ8T0GA074407

Jaki jest symbol mojej skrzyni?

Jaki olej do niej?

Jaki filtr?

 

 

Opublikowano
23 godziny temu, rrud napisał(a):

Witam wszystkich,

Jestem świeżo zarejestrowany na tym forum, ale śledzę je już od jakiegoś czasu.

Proszę o pomoc, bo czeka mnie wymiana oleju w skrzyni Multitronic.

Mam A5 Sportback 1.8 TFSI 177 KM.

VIN: WAUZZZ8T0GA074407

Jaki jest symbol mojej skrzyni?

Jaki olej do niej?

Jaki filtr?

 

olej mechanizm róznicowy - G 055 190 A2 - 1.3 litra

olej skrzynia - G 052 516 A2 - 8 litrów

filtr skrzynia - 0AW 301 516 H

Opublikowano

Dev, dziękuję za pomoc.

Jednak moje auto nie ma dyfra (FWD).

Opublikowano
15 minut temu, rrud napisał(a):

Dev, dziękuję za pomoc.

Jednak moje auto nie ma dyfra (FWD).

 

Każde ma, Twoje też

Opublikowano (edytowane)

@Dev edit, już napisałem w odpowiednim temacie ?

Edytowane przez mati13_95
Xx
Opublikowano

Mam pytanie odnośnie sposobu wymiany oleju. Dlaczego zalecacie statyczną wymianę a nie dynamiczną? Mam kompletny mętlik, bo serwisy rozpisują się w zaletach wymiany dynamicznej. 

I jeszcze pytanie o serwis w Krakowie lub okolicach który zrobi fachowo wymianę nie zapominając o filtrze.

Opublikowano

Wymiana dynamiczna w multi i s-troniku to bujanie ślepych, czynność zupełnie bez sensu.

Jak masz kanał to wymienisz sobie sam, robota prosta jak cep.

Opublikowano

A możesz jednak troszeczkę rozwinąć temat.

Zwolennicy wymiany dynamicznej twierdzą, że przy wymianie statycznej pozostaje zbyt dużo starego, przepracowanego oleju.

W serwisie Audi też robią tylko dynamiczną wymianę.

Dlaczego uważasz, że to bez sensu?

Opublikowano (edytowane)

Przy umiejętnej wymianie oliwy w multi pozbywasz się ponad 95% starego oleju.

Olej w tej skrzyni nie jest elementem przeniesienia napedu tak jak w TIPie, on tylko chłodzi i smaruje skrzynie.

A serwis jak to serwis, kupił sobie sprzęt do dynamiki za który dał grubą kase którą teraz chce dobie odbić na głupim kliencie.

Gdyby ten sprzęt do wymiany taki cool jak niektórzy piszą, mowia, chwalą się itd itp już dawno bym go sobie kupił do warsztatu.

Ale go nie kupię bo nie ma sensu.

Jak stara oliwa jest za mocno brudna w TIPie to robię podwojną wymiane za jednym strzałem. 

Edytowane przez Dev

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...