Zbyszek M Opublikowano 16 Czerwca 2022 Opublikowano 16 Czerwca 2022 14 godzin temu, Dev napisał: niestety, masz słaba wiedze na ten temat podaje gwint metryczny M6, jeżeli byłby M6x0.75 to juz nie jest gwint metryczny ale drobnozwojowy a co do oringów to Kolega @pelonek1 wyjaśnił Ci istote sprawy Bez urazy, w tym przypadku jednak będę obstawał przy swoim. Owszem gwint 0,75 jest gwintem drobnozwojowym, ale nadal jest on metryczny. Różnica pomiędzy gwintem metrycznym, a calowym ma zupełnie inne podłoże. Wymiary gwintów metrycznych (1-28 mm) według normy ISO DIN-13 (drobnozwojne) mikromierz.pl MIKROMIERZ.PL Gwint metryczny M (drobnozwojny skok) 1-28 mm Gwinty są określone według normy ISO DIN-13. Gwint jest szeroko stosowany praktycznie w każdej branży 15 godzin temu, pelonek1 napisał: Oringi wymiaruje się tak jak kolega Ci napisał czyli np. 15x2 co oznacza 15 mm wewnątrz i 2 mm grubość. Drugi sposób wymiarowania to np. 15x19 gdzie 15 mm wewnątrz a 19 na zewnątrz. Są to dwa takie same oringi, przy czym najczęściej wymiaruje się pierwszym sposobem. Trzeci wymiar jest zbędny i nietechnicznie wyglądałby rysunek techniczny tak zwymiarowanego oringu. Faktycznie, oringi w odróżnieniu od uszczelek, zimmeringów mają tylko dwa wymiary. Mój bląd, przepraszam.
Dev Opublikowano 16 Czerwca 2022 Opublikowano 16 Czerwca 2022 Jeżeli masz zwykly gwint metryczny to nie podaje się jego skoku, jeżeli masz gwint drobnozwojowy to podaje się również jego skok. W audi a4 b8 gwinty drobnozwojowe rozpoczynają się od rozmiaru M10x1.25 i M10x1
Zbyszek M Opublikowano 16 Czerwca 2022 Opublikowano 16 Czerwca 2022 (edytowane) 1 godzinę temu, Dev napisał: Jeżeli masz zwykly gwint metryczny to nie podaje się jego skoku, jeżeli masz gwint drobnozwojowy to podaje się również jego skok. W audi a4 b8 gwinty drobnozwojowe rozpoczynają się od rozmiaru M10x1.25 i M10x1 Nie ma czegoś takiego, jak zwykły gwint metryczny, albo jest, albo go nie ma. Gwint metryczny niezależnie od skoku ma zarys kąta gwintu, który wynosi 60 stopni i jest podawany w mm. Różnica występuje w gwincie calowym, gdzie kąt zarysu wynosi 55, lub 60 stopni, ale wymiar skoku jest podawany w ilosciach zwoi na 1 cal. Reasumując, gwint metryczny podawany w mm, o 60-cio stopniowym zarysie kątu występuje zawsze, natomiast można go podzielić na skok gwintu zwykły, lub drobnozwojowy, przy czym, obydwa warianty nie posiadają jednego wymiaru. Gdybym wiedział jaki skok gwintu występuje w Audi, niebyłoby pytania. Ok, dziękuję Ci za dużą pomoc jaką od Ciebie otrzymałem, mam nadzieję, że będę się móg kiedyś zrewanżwać. Pozdrawiam. Edytowane 16 Czerwca 2022 przez Zbyszek M
Aicuk Opublikowano 3 Września 2022 Opublikowano 3 Września 2022 Cześć Dave! WAUZZZ8K1BN002009 potrzebuję wymienić olej w multitroniku. Ile oleju z jakim kodem? Coś oprócz tego? Proszę o pomoc.
Dev Opublikowano 3 Września 2022 Opublikowano 3 Września 2022 2 godziny temu, Aicuk napisał: Cześć Dave! WAUZZZ8K1BN002009 potrzebuję wymienić olej w multitroniku. Ile oleju z jakim kodem? Coś oprócz tego? Proszę o pomoc. olej mechanizm róznicowy - G 055 190 A2 - 1.3 litra olej skrzynia - G 052 516 A2 - 8 litrów filtr - 0AW 301 516 H
Aicuk Opublikowano 3 Września 2022 Opublikowano 3 Września 2022 29 minut temu, Dev napisał: olej mechanizm róznicowy - G 055 190 A2 - 1.3 litra olej skrzynia - G 052 516 A2 - 8 litrów filtr - 0AW 301 516 H Bardzo dziękuje. A czy adaptacja skrzyni po wymianie oleju jest potrzebna?
AdamWilk Opublikowano 7 Października 2022 Opublikowano 7 Października 2022 Witam U mnie też zbliża sie czas na wymianę oleju w skrzyni czy po nr VIN podpowiecie jaki zestwa kupić olej filtr itp.. z góry dziękuję WAUFFAFL3EA147993
Dev Opublikowano 7 Października 2022 Opublikowano 7 Października 2022 1 godzinę temu, AdamWilk napisał: Witam U mnie też zbliża sie czas na wymianę oleju w skrzyni czy po nr VIN podpowiecie jaki zestwa kupić olej filtr itp.. z góry dziękuję WAUFFAFL3EA147993 nie ten temat, Ty masz TIPa a nie Multi-kulti
AdamWilk Opublikowano 7 Października 2022 Opublikowano 7 Października 2022 (edytowane) 12 minut temu, Dev napisał: nie ten temat, Ty masz TIPa a nie Multi-kulti O kurde poważnie to ja 2 lata w błędzie że mam multi a podeślesz na priv ? Edytowane 7 Października 2022 przez AdamWilk
marky2552 Opublikowano 7 Października 2022 Opublikowano 7 Października 2022 multi była bez Quattro . z quattro na usa był tiptronic
rrud Opublikowano 24 Grudnia 2022 Opublikowano 24 Grudnia 2022 Witam wszystkich, Jestem świeżo zarejestrowany na tym forum, ale śledzę je już od jakiegoś czasu. Proszę o pomoc, bo czeka mnie wymiana oleju w skrzyni Multitronic. Mam A5 Sportback 1.8 TFSI 177 KM. VIN: WAUZZZ8T0GA074407 Jaki jest symbol mojej skrzyni? Jaki olej do niej? Jaki filtr?
Dev Opublikowano 24 Grudnia 2022 Opublikowano 24 Grudnia 2022 23 godziny temu, rrud napisał(a): Witam wszystkich, Jestem świeżo zarejestrowany na tym forum, ale śledzę je już od jakiegoś czasu. Proszę o pomoc, bo czeka mnie wymiana oleju w skrzyni Multitronic. Mam A5 Sportback 1.8 TFSI 177 KM. VIN: WAUZZZ8T0GA074407 Jaki jest symbol mojej skrzyni? Jaki olej do niej? Jaki filtr? olej mechanizm róznicowy - G 055 190 A2 - 1.3 litra olej skrzynia - G 052 516 A2 - 8 litrów filtr skrzynia - 0AW 301 516 H
rrud Opublikowano 25 Grudnia 2022 Opublikowano 25 Grudnia 2022 Dev, dziękuję za pomoc. Jednak moje auto nie ma dyfra (FWD).
Dev Opublikowano 25 Grudnia 2022 Opublikowano 25 Grudnia 2022 15 minut temu, rrud napisał(a): Dev, dziękuję za pomoc. Jednak moje auto nie ma dyfra (FWD). Każde ma, Twoje też
mati13_95 Opublikowano 7 Marca 2023 Opublikowano 7 Marca 2023 (edytowane) @Dev edit, już napisałem w odpowiednim temacie ? Edytowane 7 Marca 2023 przez mati13_95 Xx
rrud Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Mam pytanie odnośnie sposobu wymiany oleju. Dlaczego zalecacie statyczną wymianę a nie dynamiczną? Mam kompletny mętlik, bo serwisy rozpisują się w zaletach wymiany dynamicznej. I jeszcze pytanie o serwis w Krakowie lub okolicach który zrobi fachowo wymianę nie zapominając o filtrze.
Dev Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Wymiana dynamiczna w multi i s-troniku to bujanie ślepych, czynność zupełnie bez sensu. Jak masz kanał to wymienisz sobie sam, robota prosta jak cep.
rrud Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 A możesz jednak troszeczkę rozwinąć temat. Zwolennicy wymiany dynamicznej twierdzą, że przy wymianie statycznej pozostaje zbyt dużo starego, przepracowanego oleju. W serwisie Audi też robią tylko dynamiczną wymianę. Dlaczego uważasz, że to bez sensu?
Dev Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 (edytowane) Przy umiejętnej wymianie oliwy w multi pozbywasz się ponad 95% starego oleju. Olej w tej skrzyni nie jest elementem przeniesienia napedu tak jak w TIPie, on tylko chłodzi i smaruje skrzynie. A serwis jak to serwis, kupił sobie sprzęt do dynamiki za który dał grubą kase którą teraz chce dobie odbić na głupim kliencie. Gdyby ten sprzęt do wymiany taki cool jak niektórzy piszą, mowia, chwalą się itd itp już dawno bym go sobie kupił do warsztatu. Ale go nie kupię bo nie ma sensu. Jak stara oliwa jest za mocno brudna w TIPie to robię podwojną wymiane za jednym strzałem. Edytowane 12 Kwietnia 2023 przez Dev
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się