Skocz do zawartości

8 8
slawek72

Jaki Olej do skrzyni biegów MULTITRONIC ?

    Rekomendowane odpowiedzi

    Szybkie pytanie, który serwis polecacie do wymiany oleju w skrzyni Multi w Krakowie? 

    Skuszę się na techniczne pytanie, czy prawdą jest, iż w B8 są Multitroniki z filterm i bez? W Axod Kraków mówią, że niby muszą sprawdzić, bo jeżeli jest, to jest bardzo drogi i może podnieść koszt wymiany. Brzmi trochę jak naciąganie. Znajomy mechanik sprawdzał w systemie intercars, to istnieją nawet dwa filtry do Multi w B8. Jeden chyba ten zewnętrzny (detal ok. 180pln, aczkolwiek były również po 480....nie wiem jaka różnica), i jest taki większy filtr..mogę się jedynie domyśleć, że z środka skrzyni. 

    Czy rzeczywiście trzeba podpinać pod komputer skrzynie przy wymianie i sprawdzać ustawienia po wymianie....bla bla...czy można powierzyć takie zadanie fachowemu mechanikowi lecz nie specjalizującemu się w skrzyniach.

    Skrzynia pracuje płynnie, nie szarpie, przebieg 190tyś, więć chyba najwyższa pora na wymianę, lecz zanim to zrobię, szukam opinii... 

    Pozdrawiam fanów Audi. J

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A jaki warsztat polecacie z wymiana oleju w skrzyni automatycznej w Żarach Lubuskie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam kolegó:hi: Mam pytanie na które na pewno doskonale znacie odpowiedź  a mianowicie posiadam Audi A4 B8 2012 face lifting i zbliża mi się wymiana oleju w skrzyni automatycznej proszę o pomoc co zalać bo zaczynam głupieć. Jedni mi mówią Motul drudzy zaś Ravenol CVT a znowu trzeci mówią lej to co szło od samego początku lecz ja do końca nie wiem co zalewane było regularnie. W historii pojazdu mam takie oznaczenie podczas wymian oleju w skrzyni: G 052516A2 ATF FLUID i trochę zgłupiałem żeby nie spierniczyć skrzyni jakimś badziewnym olejem albo nie fachową wymianą a wiadomo parę lat ma posłużyć. I jeszcze jedno mam pytanie czy znajomy mechanik wymieni olej w skrzyni z filtrem i uszczelką czy jest tylko jeden filtr? Bo twierdzi jeśli wymienny jest filtr i uszczelka to dla niego nie problem ? I ostatnie pytanie w historii wymian mam wpisane ilość 7 litrów a chyba wchodzi 8 litrów jest miarka jakaś do sprawdzenia ilości oleju. Z góry dziękuję za pomoc. :)  

    Edytowane przez bart1907

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    14 minut temu, bart1907 napisał:

    Witam kolegó:hi: Mam pytanie na które na pewno doskonale znacie odpowiedź  a mianowicie posiadam Audi A4 B8 2012 face lifting i zbliża mi się wymiana oleju w skrzyni automatycznej proszę o pomoc co zalać bo zaczynam głupieć. Jedni mi mówią Motul drudzy zaś Ravenol CVT a znowu trzeci mówią lej to co szło od samego początku lecz ja do końca nie wiem co zalewane było regularnie. W historii pojazdu mam takie oznaczenie podczas wymian oleju w skrzyni: G 052516A2 ATF FLUID i trochę zgłupiałem żeby nie spierniczyć skrzyni jakimś badziewnym olejem albo nie fachową wymianą a wiadomo parę lat ma posłużyć. I jeszcze jedno mam pytanie czy znajomy mechanik wymieni olej w skrzyni z filtrem i uszczelką czy jest tylko jeden filtr? Bo twierdzi jeśli wymienny jest filtr i uszczelka to dla niego nie problem ? I ostatnie pytanie w historii wymian mam wpisane ilość 7 litrów a chyba wchodzi 8 litrów jest miarka jakaś do sprawdzenia ilości oleju. Z góry dziękuję za pomoc. :)  

    Witaj, nie jestem pewien czy będę w stanie Ci pomóc, ponieważ tak jak Ty, czytając ten forum zgłupiałem. Można tu czytać wypowiedzi fachowców nad fachowcami, a każdy twierdzi co innego. Ja znalazłem opinie pobliskich serwisów skrzyń i pojechałem do najlepszego. Tam zalali mi olej cvt bez wymiany filtra - ponoć w mojej skrzyni nie ma. Jest jedynie w środku skrzyni duży filtr, który się wymienia przy wyciąganiu i rozbieraniu skrzyni, lecz ponoć są skrzynie multi z zewnętrznymi "małymi filtrami"  na górze skrzyni. Z ilością płynu w skrzyni nie podpowiem, w serwisie mi zalali tyle ile było potrzebne. Przyjemnego użytkowania!!

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    każdy będzie dobry pod warunkiem spełniania właściwej normy dla danej skrzyni, nie ma znaczenia czy będzie to ori, Ravenol, Febi, Valvoline itd itp


    +48 693 45 66 99

    Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    każdy będzie dobry pod warunkiem spełniania właściwej normy dla danej skrzyni, nie ma znaczenia czy będzie to ori, Ravenol, Febi, Valvoline itd itp

    A co byś polecił z doświadczenia jakiś konkretny?

     

    A z tą ilością to wiadomo ile potrzeba oleju?

    I czy poradzi sobie znajomy mechanik mówię o tym filtrze uszczelce itd... czy skomplikowana wymiana?

     

     

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja leje Ravenola 

    potrzebujesz 5 litrów 

    jak mechanik ma odpowiedni sprzęt to spokojnie ogarnie


    +48 693 45 66 99

    Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ja leje Ravenola 
    potrzebujesz 5 litrów 
    jak mechanik ma odpowiedni sprzęt to spokojnie ogarnie
    A nie przypadkiem 8 litrów?

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    8 minut temu, bart1907 napisał:

    A nie przypadkiem 8 litrów?

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
     

    nigdy nie usuniesz całosci starego oleju

    nie zauważyłem ze masz B8, tam wchodzi ok 6litrów


    +48 693 45 66 99

    Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    nigdy nie usuniesz całosci starego oleju
    nie zauważyłem ze masz B8, tam wchodzi ok 6litrów
    Ok dzięki za pomoc [emoji16]

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A jeszcze zapytam w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w skrzyni po nalaniu powiedzmy 5 litrow.

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 minutę temu, bart1907 napisał:

    A jeszcze zapytam w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w skrzyni po nalaniu powiedzmy 5 litrow.

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
     

    odpalasz i odkrecasz korek wlewowy

    jak nie leci to uzupełniasz aż sie pokaze


    +48 693 45 66 99

    Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    odpalasz i odkrecasz korek wlewowy
    jak nie leci to uzupełniasz aż sie pokaze
    Dobre 🤣dzięki Dev.

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Szwagier miał uszkodzone b8fl 2.0 multitronik, wymieniał chłodnice itp i teraz rozumiem że sam może sobie dolać oleju do skrzyni? Odpala auto, zostawia na P i olej musi się pokazać pod korek? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jaki korek ?


    +48 693 45 66 99

    Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Tak jak Dev napisał lejesz przez korek który znajduje się z boku skrzyni . Lejesz aż zacznie ci się wylewać. Po zalaniu na zimnej skrzyni należy ja rozgrzać . Jak masz podnośnik to odpalasz auta i zmieniasz biegi żeby olej wszędzie dotarł . Po rozgrzaniu skrzyni robisz kontrole stanu oleju czyli dolewasz aż znowu zacznie się przelewać . Wymiana nie jest skomplikowana. W zależności od skrzyni możesz mieć jeden lub dwa filtry . Jeden po zdjęciu miski to ma każda , natomiast drugi taki mały na zewnątrz skrzyni . Ten nie występuje we wszystkich. Po zdjęciu miski dokładnie ja umyj . Wyciągnij magnesy i tez je wymyj z opiłków , które zawsze troszkę jest . Polecam zakupienie nowych srob do miski olejowej , które są aluminiowe i najczęściej są poprzeciagana . Kosztują niewiele a masz pewność ze miska odpowiednio dociągnie uszczelkę . Co do oleju to tak jak powyżej ma spełniać normę producenta danej skrzyni . Ja akurat zalewam motulem. Jak robisz wymianę dynamiczna to musisz mieć około 8 litrów , przy wymianie statycznej około 6 .

    Edytowane przez peter22

    Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
    Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

    Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

    Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 godzinę temu, peter22 napisał:

    Tak jak Dev napisał lejesz przez korek który znajduje się z boku skrzyni . Lejesz aż zacznie ci się wylewać. Po zalaniu na zimnej skrzyni należy ja rozgrzać . Jak masz podnośnik to odpalasz auta i zmieniasz biegi żeby olej wszędzie dotarł . Po rozgrzaniu skrzyni robisz kontrole stanu oleju czyli dolewasz aż znowu zacznie się przelewać . Wymiana nie jest skomplikowana. W zależności od skrzyni możesz mieć jeden lub dwa filtry . Jeden po zdjęciu miski to ma każda , natomiast drugi taki mały na zewnątrz skrzyni . Ten nie występuje we wszystkich. Po zdjęciu miski dokładnie ja umyj . Wyciągnij magnesy i tez je wymyj z opiłków , które zawsze troszkę jest . Polecam zakupienie nowych srob do miski olejowej , które są aluminiowe i najczęściej są poprzeciagana . Kosztują niewiele a masz pewność ze miska odpowiednio dociągnie uszczelkę . Co do oleju to tak jak powyżej ma spełniać normę producenta danej skrzyni . Ja akurat zalewam motulem. Jak robisz wymianę dynamiczna to musisz mieć około 8 litrów , przy wymianie statycznej około 6 .

    Peter piszesz o s-troniku a kolega ma Multi, tam wygląda to trochę inaczej.


    +48 693 45 66 99

    Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    53 minuty temu, Dev napisał:

    Peter piszesz o s-troniku a kolega ma Multi, tam wygląda to trochę inaczej.

    A to przepraszam , moja wina nie doczytałem. 

    Sory za zamieszanie 


    Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
    Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

    Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

    Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    8 8

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...