Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów multitronic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jeszcze zapytam w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w skrzyni po nalaniu powiedzmy 5 litrow.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 minutę temu, bart1907 napisał:

A jeszcze zapytam w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w skrzyni po nalaniu powiedzmy 5 litrow.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

odpalasz i odkrecasz korek wlewowy

jak nie leci to uzupełniasz aż sie pokaze

Opublikowano
odpalasz i odkrecasz korek wlewowy
jak nie leci to uzupełniasz aż sie pokaze
Dobre ?dzięki Dev.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Szwagier miał uszkodzone b8fl 2.0 multitronik, wymieniał chłodnice itp i teraz rozumiem że sam może sobie dolać oleju do skrzyni? Odpala auto, zostawia na P i olej musi się pokazać pod korek? 

Opublikowano

Jaki korek ?

Opublikowano (edytowane)

Tak jak Dev napisał lejesz przez korek który znajduje się z boku skrzyni . Lejesz aż zacznie ci się wylewać. Po zalaniu na zimnej skrzyni należy ja rozgrzać . Jak masz podnośnik to odpalasz auta i zmieniasz biegi żeby olej wszędzie dotarł . Po rozgrzaniu skrzyni robisz kontrole stanu oleju czyli dolewasz aż znowu zacznie się przelewać . Wymiana nie jest skomplikowana. W zależności od skrzyni możesz mieć jeden lub dwa filtry . Jeden po zdjęciu miski to ma każda , natomiast drugi taki mały na zewnątrz skrzyni . Ten nie występuje we wszystkich. Po zdjęciu miski dokładnie ja umyj . Wyciągnij magnesy i tez je wymyj z opiłków , które zawsze troszkę jest . Polecam zakupienie nowych srob do miski olejowej , które są aluminiowe i najczęściej są poprzeciagana . Kosztują niewiele a masz pewność ze miska odpowiednio dociągnie uszczelkę . Co do oleju to tak jak powyżej ma spełniać normę producenta danej skrzyni . Ja akurat zalewam motulem. Jak robisz wymianę dynamiczna to musisz mieć około 8 litrów , przy wymianie statycznej około 6 .

Edytowane przez peter22
Opublikowano
1 godzinę temu, peter22 napisał:

Tak jak Dev napisał lejesz przez korek który znajduje się z boku skrzyni . Lejesz aż zacznie ci się wylewać. Po zalaniu na zimnej skrzyni należy ja rozgrzać . Jak masz podnośnik to odpalasz auta i zmieniasz biegi żeby olej wszędzie dotarł . Po rozgrzaniu skrzyni robisz kontrole stanu oleju czyli dolewasz aż znowu zacznie się przelewać . Wymiana nie jest skomplikowana. W zależności od skrzyni możesz mieć jeden lub dwa filtry . Jeden po zdjęciu miski to ma każda , natomiast drugi taki mały na zewnątrz skrzyni . Ten nie występuje we wszystkich. Po zdjęciu miski dokładnie ja umyj . Wyciągnij magnesy i tez je wymyj z opiłków , które zawsze troszkę jest . Polecam zakupienie nowych srob do miski olejowej , które są aluminiowe i najczęściej są poprzeciagana . Kosztują niewiele a masz pewność ze miska odpowiednio dociągnie uszczelkę . Co do oleju to tak jak powyżej ma spełniać normę producenta danej skrzyni . Ja akurat zalewam motulem. Jak robisz wymianę dynamiczna to musisz mieć około 8 litrów , przy wymianie statycznej około 6 .

Peter piszesz o s-troniku a kolega ma Multi, tam wygląda to trochę inaczej.

Opublikowano
53 minuty temu, Dev napisał:

Peter piszesz o s-troniku a kolega ma Multi, tam wygląda to trochę inaczej.

A to przepraszam , moja wina nie doczytałem. 

Sory za zamieszanie 

Opublikowano

Witam Panowie co myślicie o oleju Ravenol do multitronic w b8 zalewał już ktoś tym olejem 

Opublikowano
1 godzinę temu, Paweł87 napisał:

Witam Panowie co myślicie o oleju Ravenol do multitronic w b8 zalewał już ktoś tym olejem 

Wlej nie pytaj

Opublikowano

Witam ! Chce wymienić olej w skrzyni Multitronic Audi a4 b8 2,0 TDI Avant 2012 r. Jaki olej najlepiej lać z jakim oznaczeniem ? Jestem nowym właścicielem i jestem kompletnie zielony w tym. 

Nr VIN WAUZZZ8K7DA088145 

 

Opublikowano (edytowane)

Cześć kupiłem a4 b8 2011 rok z uszkodzona chłodnicą i olej w skrzyni do wymiany (automat multitronik), oznaczenie skrzyni MMV proszę napiszcie jaki olej najlepiej wlać i czy jest również wymienny filtr i czy olej wlewa się korkiem spustowym ? 

Mógłby ktoś? 

Edytowane przez bykol132
Opublikowano
W dniu 9.04.2019 o 21:32, youngdeepl napisał:

Witam ! Chce wymienić olej w skrzyni Multitronic Audi a4 b8 2,0 TDI Avant 2012 r. Jaki olej najlepiej lać z jakim oznaczeniem ? Jestem nowym właścicielem i jestem kompletnie zielony w tym. 

Nr VIN WAUZZZ8K7DA088145 

 

do mechanizmu róznicowego - G 055 190 A2 - 1.3 litra

do skrzyni - G 052 516 A2 - 8 litrów

Opublikowano
Witam, szykuje sie do wymiany oleju przekladniowego i roznicowego w skrzyni Multitronic OAW. Typ skrzyni PCG.
 
Jaki sposob zmiany polecacie dynamiczny czy statyczny?
 
Jaki olej uzyc tylko orginalny WV/AUDI czy tez zamienniki?
 
Moze Ravenol, Fuchs, Mitasu.. jakie polecacie?
Symbol oleju przekladniowego to: G052516A2
Natomiast olej w mechanizmie roznicowym to: G055190A2
Gdzie znajde zaklad, ktory wymieni profesjonalnie podane oleje w wojewodztwie lubuskim ewentualnie wielkopolskim. Jaki koszt mniej wiecej takiej uslugi?
 
Pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.07.2019 o 12:47, Michal9354 napisał:
Witam, szykuje sie do wymiany oleju przekladniowego i roznicowego w skrzyni Multitronic OAW. Typ skrzyni PCG.
Jaki sposob zmiany polecacie dynamiczny czy statyczny?
Jaki olej uzyc tylko orginalny WV/AUDI czy tez zamienniki?
Moze Ravenol, Fuchs, Mitasu.. jakie polecacie?
Symbol oleju przekladniowego to: G052516A2
Natomiast olej w mechanizmie roznicowym to: G055190A2
Pozdrawiam

odświeżę temat
Michal9354 jaki w końcu kupiłeś bo ja mam taki sam kod skrzyni PCG
Czy po prostu standardowy CVT G052516A2

 

DRUGIE PYTANIE
czy faktycznie zamienniki są gorsze i np. nie trzymaja parametrów termicznych?
Ale patrząc na cene olejów ori vs zamiennik to mozna by wlac zamiennik i wczesniej wymienić np po 40tys a na ori po 60tys według zaleceń

Edytowane przez MRX898
Opublikowano
18 minut temu, Mat a4b8 napisał:

Witam jakie oznaczenie oryginalnego oleju do skrzyni multitronic(oznaczenie skrzyni NRJ) a4b8 ...?Pozdrawiam 

VIN ?

Opublikowano
3 godziny temu, Mat a4b8 napisał:

WAUZZZ8K8DA093404

automat - G 052 516 A2 - 8 litrów

dyfer - G 055 190 A2 - 1.4 litra

filtr - 0AW 301 516 H

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...