Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana filtra paliwa.


szymek20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Idzie zima i zastanawiam się czy powinienem wymienić filtr paliwa czy tylko odwodnić ? Filtr BOSCH Zrobiłem na nim tylko 13 tyś.km .

Mam u siebie taki wkręcany filtr i będę dopiero pierwszy raz samemu go wymieniał . Rozumiem że wystarczy go wykręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara wkręcić nowy i już ?

Jakiej marki filtry kupować ? może być bosch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrobiłeś na nim 13 tys. to bym się nim nie martwił, ja filtr paliwa wymieniam co drugą zmianę oleju tzn. 30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mann, Knecht, Hengst, Mahle bo Bosch to kupa czasem jak Filtron.

Filtry boscha są do d*py ?? Pierwsze słyszę. jeszcze nigdy nie miałem z nimi problemów A mam je wszędzie od filtra oleju po kabinowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też używam filtry boscha: kabinowy, paliwa i powietrza i także nie miałem nigdy problemów.

W poprzednim aucie używałem manna i też było ok.

Lepiej dołożyć i mieć coś konkretnego, takie moje zdanie.

13 tyś. to nie jest dużo, jeśli tankuje się na dobrych stacjach i pewne paliwo.

Edytowane przez pinciol77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Idzie zima i zastanawiam się czy powinienem wymienić filtr paliwa czy tylko odwodnić ? Filtr BOSCH Zrobiłem na nim tylko 13 tyś.km .

Mam u siebie taki wkręcany filtr i będę dopiero pierwszy raz samemu go wymieniał . Rozumiem że wystarczy go wykręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara wkręcić nowy i już ?

Jakiej marki filtry kupować ? może być bosch

Jeżdzij na tym Boschu! To żaden przebieg. A przy wymianie kiedyś pamiętaj żeby nowy zalać ropą,inaczej dłłłłługo będziesz kręcił zanim zapali. No i czasem jest ból z odkręceniem starego....ostatnio żabą trzymałem podstawę a kluczem do filtra odkręcałem filtr paliwa....tak się zassał......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzij na tym Boschu! To żaden przebieg. A przy wymianie kiedyś pamiętaj żeby nowy zalać ropą,inaczej dłłłłługo będziesz kręcił zanim zapali. No i czasem jest ból z odkręceniem starego....ostatnio żabą trzymałem podstawę a kluczem do filtra odkręcałem filtr paliwa....tak się zassał......

Okej.

Jeszcze nigdy nie odwadniałem filtra. Myślałem że da się to zrobić nawet bez wyjmowania go z opaski Czy po odkręceniu tego korka od spadu będzie lecieć mocno ropa czy też tylko wypłynie sam syf ?

Przy tym odwadnianiu to i tak będę musiał chyba filtr wykręcić żeby po odwodnieniu dolać mu ropy (coby nie kręcić potem długo i żeby nie przerywało) . To i tak w sumie już już filtr będzie wykręcony to równie dobrze można nowy wkręcić.

Edytowane przez szymek20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzij na tym Boschu! To żaden przebieg. A przy wymianie kiedyś pamiętaj żeby nowy zalać ropą,inaczej dłłłłługo będziesz kręcił zanim zapali. No i czasem jest ból z odkręceniem starego....ostatnio żabą trzymałem podstawę a kluczem do filtra odkręcałem filtr paliwa....tak się zassał......

Okej.

Jeszcze nigdy nie odwadniałem filtra. Myślałem że da się to zrobić nawet bez wyjmowania go z opaski Czy po odkręceniu tego korka od spadu będzie lecieć mocno ropa czy też tylko wypłynie sam syf ?

Przy tym odwadnianiu to i tak będę musiał chyba filtr wykręcić żeby po odwodnieniu dolać mu ropy (coby nie kręcić potem długo i żeby nie przerywało) . To i tak w sumie już już filtr będzie wykręcony to równie dobrze można nowy wkręcić.

Poluzuj na chwilę ten korek i syf zleci. Po tym przebiegu pewnie go tam nie ma wiele. Nie musisz odkręcać całego filtra ani dolewać ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Panowie już zamykając temat.

Czy po odwadnianiu nie trzeba dolewać ropy ? Nie zapowietrzy się i nie będzie szarpał silnik ?

Spuść zawartoś z filtra (mozesz wszysko ale nie musisz ) korkiem spustowym od dołu...

Po tym odkręć śrubeczke M6 która jest w pokrywie u góry , zalej filtr czystym ONi po sprawie śmigaj jeszcze drugie tyle km... :wink:

No chyba ze wyleci Ci jakiś syfprzy spuście to wtedy wymiana na nowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz robic ja jak w ajm zmienialem fitr nie zalalem go paliwem zlozylem odpalilem zgasla zapalilem i samo się odpowietrzylo

Nie wypisuj bzdur.. :facepalm: .Chyba ze chcesz kolege na mine wpędzić i zapowietrzyć układ ...

On ma AFN-a !!!!!!......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Panowie już zamykając temat.

Czy po odwadnianiu nie trzeba dolewać ropy ? Nie zapowietrzy się i nie będzie szarpał silnik ?

Wodę i syf masz na dole filtra........poluzuj na chwilę i niech to zleci......zakręć i koniec tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Panowie już zamykając temat.

Czy po odwadnianiu nie trzeba dolewać ropy ? Nie zapowietrzy się i nie będzie szarpał silnik ?

Nie musisz dolewać żadnej ropy, zapali bez problemu. W górnej części filtra należy poluzować śrubę odpowietrzającą a następnie odkręcasz w dolnej jego części zawór odpowietrzający, zlewasz 100 cm sześciennych i dokręcasz zawór odpowietrzający. Pod śrubą odpowietrzającą znajdującą się u góry należy wymienić podkładkę miedzianą na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już teraz będzie na 100% ostatnie pytanie .

Rozumiem że przy wymianie całego filtra ropę wlewa się przez ten okrągły nagwintowany otwór ? i czy tak jak przy filtrze oleju przesmarować trzeba te gumy na filtrze ROPĄ (zaznaczone na czerwono na zdjęciu) ? nwpxxw87.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w a6 c5 2.5 v6 180 km nie zalałem tez filtra pare razy kluczyk przekrecilem zapalilem zgasla zapalilem i normalnie chozi wiem ze powinno sie nalewac tylko nie kazdy chce sie bawic i byc uje.... w ropie i przy okazji silnik bo napewno gdzies sie poleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie zalałem filtra i d*pa.. trzeba było na wtryskach odpowietrzać i to dopiero cały silnik był uje*any... więc przy wymianie lepiej zalać filterek i z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Chciałbym odgrzać trochę kotleta. W ubiegły weekend wymieniałem zestaw filtrów w 1.9tdi AHH. Na koniec zostawiłem sobie filtra paliwa właśnie. Niestety mam u siebie filtr wkręcany w podstawkę taką jak na zdjęciu. Próbowałem oddzielić podstawkę od filtra ale w żaden sposób nie chce puścić gwint. Czy macie może patenty jak do tego podejść? Zaznaczę, że próbowałem 60cm żabą złapać filtr i podstawkę kluczem 17. Nawet nie drgnęło. Na tę chwilę jedynym pomysłem jest wbicie w filtr długiego śrubokręta, ale jeżeli i w taki sposób filtr się nie podda to samochód będzie uziemiony. Jakieś rady od wprawionych?

podstawka filtra paliwa 19tdi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...