Jump to content
2 2
dawid6693

Woda pod dywanikiem kierowcy

Recommended Posts

Witam.

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Ostatnio miałem wodę pod dywanikiem kierowcy. Wyczyściłem odpływy w podszybiu i sprawdziłem czy woda odpływa i było ok jednak dzisiaj znowu jest mokro. Co mam jeszcze sprawdzić? Czytałem o uszczelce pod komputerem ale widze jak się do niego dobrać, co jeszcze sprawdzić czy może przesiąkać przez uszczelkę szyby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może masz uszkodzoną uszczelkę pod obudową kompa ?


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

No całkiem możliwe tylko pytanie czy żeby rozkręcić obudowę kompa musze zdjąć wycieraczki i plastik od podszybia? Bo tam chyba jest jedna śrubka? Próbować uszczelnić to sylikonem czy kupić uszczelkę w ASO? Gdzieś czytałem za kosztuje około 20zł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak musisz zdjąć wycieraczki i podszybie :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopuję temat. Ostatnio zauważyłem pod gumowym dywanikiem od strony kierowcy plamę o średnicy ok. 8cm. Poniżej foto, które idealnie obrazuje miejsce. Dziwne jest to, że górna i boczne cześci wykładziny są suche, tak jakby woda od dołu się dostawała? Ktoś coś poradzi? Zdjęcie przykładowe. Pacjent to B6 Avant.

nytB0U.jpg


Dokładnie takie coś tylko w mniejszym stopniu:

1gKWs0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy siak podszybiu do sprawdzenia. Oprócz odpływu pod kompem i pod aku sprawdź jeszcze przelot linki otwierania maski. Czasami tam przecieka.


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w B6 rowniez mialem ten problem, przyczyna?- sparaciana uszczelka pod kompem no i brak 1 srubki w obudowie kompa. Naprawa- odkrececie wycieraczek, wyciagniecie plastikow w podszybiu, odkrecenie i zdjecie obudowy kompa (okolo 6 śrubek )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy siak podszybiu do sprawdzenia. Oprócz odpływu pod kompem i pod aku sprawdź jeszcze przelot linki otwierania maski. Czasami tam przecieka.
Dzięki za wskazówkę.

U mnie w B6 rowniez mialem ten problem, przyczyna?- sparaciana uszczelka pod kompem no i brak 1 srubki w obudowie kompa. Naprawa- odkrececie wycieraczek, wyciagniecie plastikow w podszybiu, odkrecenie i zdjecie obudowy kompa (okolo 6 śrubek )
Kolego kupiłeś nową dolną obudowę kompa z uszczelką, czy silikonem uszczelniłeś? Da się kompa ruszyć bez demontażu plastików podszybia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

silikonem uszczelniłem i jest gitara.. Niestety nie da sie bez demontażu podszybia. Srubki obudowy sa z tyłu i nie dojdziesz tam inaczej. nie ma duzo roboty z demontażem

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Edited by Blaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gdzie w końcu są te kanaly odplywu wody jadni piszą ze kolo aku i pompy drudzy ze trzeba kompa odkręcać chodzi mi o Audi A4 B6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden pod aku a drugi pod puszką kompa . Ja jednak usunąłem gumową uszczelkę na środku podszybia ( pomiędzy wężami nagrzewnicy)i woda może się lać wiadrami.


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tą z prawej strony aku ( stojąc przed autem)


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak nie ma tej uszczelki obok aku to zalatwia sprawe czy musze odkręcać puche kompa ?

Edited by bishop1923

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten sam problem a woda nadal mi sie leje mimo wymiany obudowy sterownika silnika na nowa z aso, odplywy mam drozne i nawet usunalem te gumowe wezyki z tych odplywow by lepiej woda splywala. Jak bd cieplej to cos czuje, ze bez szlaufa z woda, rozebrania podszybia i rozebrania plastikow pod kiera sie nie obejdzie by aobaczyc ktoredy woda leci. Dramat ogolnie... btw obudowa sterownika kosztuje w aso ok 230 zl i nie mosna kupic samej uszczelki dolnej czesci obudowy.

Edited by razorsl

Audi a4 B6 AVANT 1,8T 163 był zglebowany ... teraz jest normalny ufff :P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten sam problem a woda nadal mi sie leje mimo wymiany obudowy sterownika silnika na nowa z aso, odplywy mam drozne i nawet usunalem te gumowe wezyki z tych odplywow by lepiej woda splywala. Jak bd cieplej to cos czuje, ze bez szlaufa z woda, rozebrania podszybia i rozebrania plastikow pod kiera sie nie obejdzie by aobaczyc ktoredy woda leci. Dramat ogolnie... btw obudowa sterownika kosztuje w aso ok 230 zl i nie mosna kupic samej uszczelki dolnej czesci obudowy.

A usunołes uszczelke obok aku tą duzą na srodku podszybia ? Bo ja mam zamiar jutro ja usunac i wtedy potraktowac auto szlaufem . O efektach poinformuje w weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzę, że to jakiś czuł punkt b6, bo też wczoraj zobaczyłem, że mam wilgotną wykładzinę pod dywanikiem... :/ skoro w aso nie można kupić samej uszczelki kompa, to jedynym wyjściem jest silikon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da cos usunięcie uszczelki kolo aku tej dużej ?

Dzisiaj usune ta uszczelke duza obok aku z prawej strony stojąc do auta przodem i potraktuje auto szlaufem o efektach napisze wieczorem

No i zrobione ? Wyciepałem ta gumę z odplywu obok aku i odkręciłem obudowę kompa okazało się ze uszczelka istny szajs wiec do tego rowku obudowy nałożyłem silikonu dość tak gęsto i skręciłem dość solidnie . Po wszystkim polałem auto dużą ilością wody i ta ładnie spływa na ziemię dziś super pogoda wiec dywanik wyschnął.Teraz tylko zostało sprawdzać dywanik co jakiś czas czy spokój jest ? W razie czego pytajcie to postaram się pomóc.Pozdro ?

Edited by bishop1923

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam nowa uszczelke pod obudowa kompa wiec u mnie to nie to, przypuszczam ze moge miec wyciekmprzez nieszczelnq sciane grodziowa. Odplywy mam wszystkie drozne i woda splywa szybko pod samochod.


Audi a4 B6 AVANT 1,8T 163 był zglebowany ... teraz jest normalny ufff :P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wszystkim polałem auto dużą ilością wody i ta ładnie spływa na ziemię dziś super pogoda wiec dywanik wyschnął.Teraz tylko zostało sprawdzać dywanik co jakiś czas czy spokój jest W razie czego pytajcie to postaram się pomóc.Pozdro
Kolego radzę zajrzeć pod tapicerkę. Ja miałem małą plamkę, a jak zajrzałem pod tapicerkę, to gąbki nasączone i woda w zagłębieniach podłogi tam gdzie moduł komfortu itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no pasowało by tam też zajrzeć.Dzięki za wskazówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da cos usunięcie uszczelki kolo aku tej dużej ?
Dzisiaj usune ta uszczelke duza obok aku z prawej strony stojąc do auta przodem i potraktuje auto szlaufem o efektach napisze wieczorem
No i zrobione Wyciepałem ta gumę z odplywu obok aku i odkręciłem obudowę kompa okazało się ze uszczelka istny szajs wiec do tego rowku obudowy nałożyłem silikonu dość tak gęsto i skręciłem dość solidnie . Po wszystkim polałem auto dużą ilością wody i ta ładnie spływa na ziemię dziś super pogoda wiec dywanik wyschnął.Teraz tylko zostało sprawdzać dywanik co jakiś czas czy spokój jest W razie czego pytajcie to postaram się pomóc.Pozdro
Kolego możesz napisać, jak dostałeś się do uszczelki. Mam straszny kłopot z wyciągnięciem dolnej części obudowy ecu. Odkręciłem 5 śrub torx z pokrywy i trzy normalne śrubki R10 trzymające dolną część i coś mi się strasznie klinuję- nie mogę jej wyszarpać. Pytanie czy odpinałeś również te kable od ecu- 4 wtyczki i taki gruby czerwony kabel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da cos usunięcie uszczelki kolo aku tej dużej ?

Dzisiaj usune ta uszczelke duza obok aku z prawej strony stojąc do auta przodem i potraktuje auto szlaufem o efektach napisze wieczorem

No i zrobione Wyciepałem ta gumę z odplywu obok aku i odkręciłem obudowę kompa okazało się ze uszczelka istny szajs wiec do tego rowku obudowy nałożyłem silikonu dość tak gęsto i skręciłem dość solidnie . Po wszystkim polałem auto dużą ilością wody i ta ładnie spływa na ziemię dziś super pogoda wiec dywanik wyschnął.Teraz tylko zostało sprawdzać dywanik co jakiś czas czy spokój jest W razie czego pytajcie to postaram się pomóc.Pozdro

Kolego możesz napisać, jak dostałeś się do uszczelki. Mam straszny kłopot z wyciągnięciem dolnej części obudowy ecu. Odkręciłem 5 śrub torx z pokrywy i trzy normalne śrubki R10 trzymające dolną część i coś mi się strasznie klinuję- nie mogę jej wyszarpać. Pytanie czy odpinałeś również te kable od ecu- 4 wtyczki i taki gruby czerwony kabel?
Odpinamy wszystkie wtyczki(trochę się przy tym pomeczysz) odkrecamy czerwony kabel, obudowa trzyma się na 3 srubach (1x8mm 2x10mm). Odplywy są dwa, jeden pod aku a drugi pod servem, wyciągamy dwie gumki bez obawy. Passaty miały akcje serwisową polegającą na usunięciu tych gumek. Uszczelki ani obudowy lepiej nie zmieniać na nową tylko smarujemy obficie wysokotemperaturowym silikonem, broń Boże sanitarnym.

Przy okazji jak juz tam jesteście to proponuje delikatnie pilniczkiem objechac każdy pin w tych gniazdach, bo już wielu osobą zasniedziały a w konsekwencji tego występują problemy z podałem przyspieszenia. Kostki można popsikać izopropanolem w sprayu (99%alkocholu).

Edited by piotrekrkk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpinamy wszystkie wtyczki(trochę się przy tym pomeczysz) odkrecamy czerwony kabel, obudowa trzyma się na 3 srubach (1x8mm 2x10mm). Odplywy są dwa, jeden pod aku a drugi pod servem, wyciągamy dwie gumki bez obawy. Passaty miały akcje serwisową polegającą na usunięciu tych gumek. Uszczelki ani obudowy lepiej nie zmieniać na nową tylko smarujemy obficie wysokotemperaturowym silikonem, broń Boże sanitarnym.

Przy okazji jak juz tam jesteście to proponuje delikatnie pilniczkiem objechac każdy pin w tych gniazdach, bo już wielu osobą zasniedziały a w konsekwencji tego występują problemy z podałem przyspieszenia. Kostki można popsikać izopropanolem w sprayu (99%alkocholu).
Dzięki kolego za odzew! Kurcze pośpieszyłem się troszkę i walnąłem silikon bezbarwny SOUDAL, będzie przeciekał? Na razie mam sucho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu puści, soudala można było dać na samą pokrywę obudowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podszybie jest przyczepione na spinki czy śruby?
Jak ustawialiście wycieraczki? Na taśmę tak jak pisze w "sam naprawiam" czy macie jeszcze jakiś inny lepszy patent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podszybie jest przyczepione na spinki czy śruby?

Jak ustawialiście wycieraczki? Na taśmę tak jak pisze w "sam naprawiam" czy macie jeszcze jakiś inny lepszy patent?

W podszybiu są zdaje się 3 spinki a tak to cale podszybie jest na wcisk. Wycieraczki jak są ciężko zapieczone to nie sciagniesz ich niczym innym jak sciagaczem i to w miarę mocnym, ja zakupilem taki zdaje się za 50zl na allegro i jakoś poszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam przewertowalem wszystki chyba tematy na temat mokrych podlog i niestety stwierdzam u siebie to samo . . . rece mi juz opadaja ,woda jest od strony kierowcy jak i pasazera (troszq mniej) moze napisze od poczatku z czym sie borykam.Mam w wykladzinie w dywaniku dziurke pod pieta widac gabke ktora wraz z dywanikiem jest mokra bylem dzisiaj u mechanika probowalismy zlokalizowac to niestety nie moglismy zdjac podszybia poniewaz balismy sie ze szyba pojdzie temperatura na lekkim minusie prawdpopodobnie trzyma ja odkrecil z gory kompa delikatnie widac bylo wode w stylu (glebiej podszybia) lecz stwierdzil ze jestt o niemozliwe poniewaz od gory (pod pedalami) nie jest dywan mokry lecz na samym tylko dole, mialem walniety termostat wymienilismy temp trzyma juz 90 stopni lecz nadmuch nie daje takiego ciepla delikatnie grzeje przy wlaczonej na maxa temp. Sprawdzil wszystkie odplywy niby jest ok , ale mnie jedna rzecz zastanawia dlacsego jak popada rano wyjezdzajac z parkingu leje sie doslownie spod progow duza ilosc wody w aucie slyychac jak przychamowuje i daje gazu jak woda idzie do przodu i tylu z lewej do prawej moze miec to zwiazek z tym czy raczej to cio innego.
pomozcie bo juz nie mam pomyslow moze to walsnei taw oda z progow wlatuje jakos pod dywan.?a moze nagrzewnica ma jakis uraz nieszczelnosci . jesli pod kompem jest zla uszczelka do ktorej sie nie dogrzebalismy bedzie dywanik rowniez mokry u gory pod pedalami czy tylko na dole pod dywanikiem(z obu stron) Bardzo prosze o pomoc i sorki za skladnie ale jestem lekko zdruzgotany . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być nawet źle wklejona szyba skoro z dwóch stron leci. Ja bym zrobił tak :

Przetkal dwa otwory które się znajdują pod podszybiem,

Jeden jest pod akumulatorem jest przykryty taką gumo sitkiem - wywalamy te gumki i już ich nie zakładamy.

Dwa, uszczelinlbym silikonem kompa tak jak to jest opisane powyżej.

Wylalbym wodę z progów i obserwował co będzie dalej.

Jak dalej będzie lało to wywalamy fotele, tunel i podłogę co i tak pewnie będziesz musiał zrobić bo to zgnije. I lejemy wodą i obserwujemy gdzie mamy przeciek.

Jeśli nie ubywa płynu chłodniczego to nagrzewnica nie puszcza.

Jeśli puszcza pod kompem to tapicerka podłogi nie musi być z góry mokra.

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...