Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI Żywotność silnika jakie macie przebiegi


jesionekl

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik BRE, produkcja 07.2007r., auto kupione w polskim salonie w grudniu 2007r. przez mojego kolegę, znam je od nowości, ja odkupiłem go od niego w lipcu 2013 przy stanie licznika około 140.000, w tej chwili ma 204.000 km; wpisy w książce serwisowej do 115.000 km

Z ważniejszych napraw:

- przy 15.000 - akcja serwisowa o oznaczeniu 17C1 - wymiana jakiegoś uszczelnienia w pompie oleju z tego co udało mi się dowiedzieć w serwisie bo w książce serwisowej i na jakiejś kartce z serwisu jest tylko symbol akcji

- przy 83.000 - wymiana paska klinowego z napinaczem - w ASO

- przy 115.000 - wymiana rozrządu i łączników stabilizatora - w ASO - przy tym przeglądzie w uwagach zapisano że do wymiany są poduszki silnika (rzeczywiście czuć tyrpnięcie silnikiem podczas odpalania i przy mocnym dodawaniu gazu na postoju ale swoją drogą to wg mnie jakaś paranoja żeby poduszki tylko tyle wytrzymywały !!!) i przewód turbosprężarki

- nie pamiętam stanu licznika - wymiana ww. przewodu turbosprężarki (tak myślę że o ten chodziło ASO) bo miał spore wycieki - jest to gruby taki zakręcony niezbyt długi gruby przewód gumowy zlokalizowany na dole z przodu z prawej strony chyba przy intercoolerze, z jednej strony mocowany na opaskę a z drugiej ma takie aluminiowe zakucie które wskakuje w coś tam i to połączenie robi wyciek bo po pewnym czasie się wyrabia - wymieniłem na jakiś (podobno dobry) zamiennik za około 300zł bo ori kosztowała chyba ponad 800zł i niestety po niedługim czasie ją rozpruło - reklamacja trwa do tej pory bo firma nie uznaje wady części a ja jeżdżę na tej starej ori bo chociaż cieknie na łączeniu to jednak jest w całości

Poza tym tylko normalne wymiany eksploatacyjne.

Wiem że może za mocno się rozpisałem w temacie który dotyczy przebiegu ale chciałem się podzielić przy tej okazji informacjami zwłaszcza dla ewentualnych chętnych do zakupienia autka z tym co by nie mówić kontrowersyjnym silnikiem, tym bardziej że historia mojego auta jest w 100% znana i pewna od samego początku.

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jedną ważną rzecz, że do chwili obecnej w zawieszeniu wymienione były tylko łączniki stabilizatorów co jest znamienne mi się wydaje gdyż znamy problemy ze słabą trwałością zawieszeń w poprzednich generacjach naszych A4 (sam miałem wcześniej B5 z 2000r. i szlag mnie trafiał bo co parę tysięcy coś co chwila stukało). A w tym obecnie nic nie słyszę w zawieszeniu a byłem ostatnio na przeglądzie i specjalnie kazałem sprawdzić i nie było się za bardzo do czego doczepić a zwróćcie uwagę, że autko od nowości jeździ po naszych cudownych polskich drogach i to 90% po podrzędnych lokalnych a nie autostradach...!

Dziękuję za uwagę i jeszcze raz przepraszam za może zbyt przydługi post ale naprawdę kieruje mną chęć przekazania informacji innym chociaż może z mojej aktywności na forum za bardzo to nie wynika ale ostatnio naprawdę ciężko z czasem...

Aktualizacja:

- przy 210.000 - wymiana rozrządu, przy okazji zdjęcia przodka wymiana wszelkich innych pasków, rolek i napinaczy, pełna regeneracja alternatora (zaczął hałasować), regeneracja pompy oleju w firmie FUTURUM (nie czułem żeby coś się działo ale wolałem dmuchać na zimne bo niestety wymiany autka na nowsze w najbliższym czasie nie będzie a i tak była większa robota i łatwiej się wtedy do niej dobrać było przy okazji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja posiadam 2.0 TDI silnik BLB z 09.2015r. Najechane ma już 296 000 km i bardzo fajnie ze mną współpracuje :decayed:

Zrobione po kupnie (miał wtedy 282 000 km):

- wymiana rozrządu + rolki i napinacz paska wielorowkowego

- synchronizacja wałków rozrządu (ssący z wydechowym na +0,5)

- regeneracja pompy oleju (większe gniazdo i powiększony imbus)

- wymiana uszczelniaczy pompowtrysków + ich regulacja

- regeneracja dwumasy (było w miare ok, miała skok do 7mm) + nowa tarcza i docisk

- czyszczenie turbiny (łopatki ledwo się poruszały)

- nowa przepustnica Engitech + czyszczenie egr

- nowe świece NGK

- olej Motul 5w40 8100 X-Clean C3

Pozdrowienia!

Edytowane przez Lastk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam obecnie 364 tys przebiegu na mojej 2.0tdi...byłoby więcej lecz mam już 3.0tdi B7 o kodzie silnika BKN który ma przebiegu 250 tys ale jak go brałem miał 220 tyś.

Jeżeli chodzi o wymianę to tak jak pisałem w innym poście w swoje 2.0tdi pohukiwała turbinka wiec jest już nowa od Garretta. I chyba będę musiał ja wystawić na sprzedaż :( ponieważ od kiedy kupiłem 3.0 to coraz bardziej podobaja mi się auta o większej pojemności :) i ta moja ukochana 2.0tdi sporadycznie jest brana na trasy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BPW, 365 tyś.Nieda Dwumas ze sprzęgłem wymieniany przy 320 tyś, dpf usunięty przy 350 tyś (profilaktycznie), teraz szykuje się remont góry silnika z powodu wytartego wałka. Niedawno robiony program u naszego kolegi z forum juby_p, seria pokazała 143km/318nm ale niestety moc nie wyszła taka jak powinna bo tylko 165 km przez ten wytarty wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mój BPW ma w oryginale 195 tyś i na razie śmiga bez większych problemów. No poza czujniczkami czy przekaźnikami :decayed: na razie siadł czujnik temp płynu i przekaźnik świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

365 000 z małym haczykiem.. bpw z 2005r(samochód przekazany ojcu aby miał czym na ryby jeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.06.2016 o 22:26, arczi_a4 napisał:

Aktualizacja:

- przy 210.000 - wymiana rozrządu, przy okazji zdjęcia przodka wymiana wszelkich innych pasków, rolek i napinaczy, pełna regeneracja alternatora (zaczął hałasować), regeneracja pompy oleju w firmie FUTURUM (nie czułem żeby coś się działo ale wolałem dmuchać na zimne bo niestety wymiany autka na nowsze w najbliższym czasie nie będzie a i tak była większa robota i łatwiej się wtedy do niej dobrać było przy okazji)

Aktualizacja:

- ok. 230.000 - wymiana sprężarki klimy na ori regenerowaną

- ok. 250.000 - wymiana żarników ksenonowych - siedziały jeszcze ori i nie spaliły się ale zaczęły już mieć fioletowawą poświatę

- 264.000 - wymiana chłodnicy klimy na zamiennik

- 283.000 - regeneracja rozrusznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2019 o 15:46, arczi_a4 napisał:

Aktualizacja:

- ok. 230.000 - wymiana sprężarki klimy na ori regenerowaną

- ok. 250.000 - wymiana żarników ksenonowych - siedziały jeszcze ori i nie spaliły się ale zaczęły już mieć fioletowawą poświatę

- 264.000 - wymiana chłodnicy klimy na zamiennik

- 283.000 - regeneracja rozrusznika

Aktualizacja:

- 302.000 - regeneracja turbiny, wg mnie dmuchała normalnie ale mechanik przy jakimś przeglądzie powiedział, że już leje

- 318.000 - wymiana sprzęgła z dwumasem - generalnie jeszcze działało, nie mniej jednak przy ruszaniu zaczęło się "kangurowanie" i w związku z tym, że szwagrowi jak jeździł do końca przyszło pewnego dnia zbierać części z drogi a potem dodatkowo spawać obudowę skrzyni postanowiłem wymienić (auto zarabia na siebie i nie tylko i nie może stanąć w trasie ani stać za często u mechanika)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...