Skocz do zawartości
IGNOROWANY

po wymiania lozyska wyciskowego dalej szumi


grochos

Rekomendowane odpowiedzi

Na fakturze pisze tak: łożysko igiełkowe 0B1105561E i drugie o numerze 079105313A .To pierwsze kosztuje 107 zł a drugie 44 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fakturze pisze tak: łożysko igiełkowe 0B1105561E i drugie o numerze 079105313A .To pierwsze kosztuje 107 zł a drugie 44 zł.

Po schemacie widze ze tez uszczelniacz jest 0B1105245 tez wymienialiscie ?

23 - 0B1105245

24 - 0B1105561C ( D >> - 07.02.2011)

0B1105561E ( D - 07.02.2011 >>)

6 - 079105313A

1406222448_6284.jpg

Edytowane przez dzg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem co koledzy wyżej wciskając sprzęgło słyszę głośne szumienie. Przymierzam się do wymiany dwumasy, sprzęgła i łożyska oporowego.Mam pytanie czy muszę jeszcze wymienić inne łożyska żeby przestało szumieć jeśli tak to jakie. Prosiłbym tez o podanie numerów po których mogę namierzyć potrzebne części.

Edytowane przez thorpw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie czas odświeżyć post po tych moich wymianach .... Szumi po wciśnięciu sprzęgła cały czas i troche buja na wolnych obrotach tak więc na krótko dało efekt wymiana tych małych łożysk w dwumasie. Tak więc dwumas mam już zakupiony i wszystkie inne gadżety do tego potrzebne na dniach bede wymieniał ... Tzn. Warsztat bedzie wymieniał . Zastanawiam się czy odrazu jak to wszystko będzie zrzucone nie rozebrać skrzyni i nie zobaczyć w jakim stanie są łożyska na wałku w skrzyni gdyż boje się , że jak założe nowy kpl. sprzęgła to luźny wałek mi znów wybije te lożyska. Przynajmniej tak rozumuję . Jeżeli mylę się to piszcie wkońcu to forum :) A tak nawiasem na tym szumieniu i bujaniu zrobiłem już ok. 22 tys. poki co się trzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest gdzieś w jednym wątku opisane co potrzeba na wymianę koła dwumasowego wraz z tymi łożyskami itd itp.??

To ja zacznę:

1. Łożysko nr.1 0B1 105 561 C ( data produkcji do 07.02.2011) lub 0B1 105 561 E ( data produkcji od 07.02.2011)

2. Łożysko nr.2 079 105 313 A

3. Uszczelniacz 0B1 105 245

4. Koło dwumasowe SACHS nr. .................. lub LUK nr. ...................................

5. Swoje sprzęgło oddać do regeneracji z obiciem np. kevlarem (podobno wtedy trzeba dać komplet z dwumasem, żeby to jakoś spasować)

6. O czym zapomniałem?

OPCJA >> Zamiast pkt. 4,5 można kupić zestaw (Koło zamachowe, Tarcza, Docisk, Śruby)

Sachs 2289000148 (ten znajduje mi wyszukiwarka InterCars)

czy

Sachs 2294000752 (ten model kolega z forum podał w jednym z postów)

Pomoże ktoś dopisać resztę i sprawdzić te numery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest gdzieś w jednym wątku opisane co potrzeba na wymianę koła dwumasowego wraz z tymi łożyskami itd itp.??

To ja zacznę:

1. Łożysko nr.1 0B1 105 561 C ( data produkcji do 07.02.2011) lub 0B1 105 561 E ( data produkcji od 07.02.2011)

2. Łożysko nr.2 079 105 313 A

3. Uszczelniacz 0B1 105 245

4. Koło dwumasowe SACHS nr. .................. lub LUK nr. ...................................

5. Swoje sprzęgło oddać do regeneracji z obiciem np. kevlarem (podobno wtedy trzeba dać komplet z dwumasem, żeby to jakoś spasować)

6. O czym zapomniałem?

OPCJA >> Zamiast pkt. 4,5 można kupić zestaw (Koło zamachowe, Tarcza, Docisk, Śruby)

Sachs 2289000148 (ten znajduje mi wyszukiwarka InterCars)

czy

Sachs 2294000752 (ten model kolega z forum podał w jednym z postów)

Pomoże ktoś dopisać resztę i sprawdzić te numery?

Witam

Jak to dokładnie jest , czy w kompletnym zestawie ( koło dwumasowe , tarcza , docisk , łożysko wyciskowe) nie ma już w środku w dwumasie łożyska igiełkowego???

Słyszałem że trzeba dokupić łożysko to na początek wałka (079105313A) . a dwumasa jest już z łożyskiem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zakupiony zestaw LuK i w dwumasie jest te łożysko igiełkowe ale nie ma tego łożyska oznaczonego na schemacie jako 6 i chyba też nie ma tego uszczelniacza dzisiaj jeszcze raz zerkne bo nie zwróciłem uwagi jakoś na to... i pytanie kupować nowy ten uszczelniacz jakby go nie było czy wstawiać stary??

Sprawdziłem i dwumasa jest kompletna? jest łożysko i uszczelniacz?

Edytowane przez kobuzzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem po wymianie zestawu sprzęgła Sachs 2289000148, łożyska oporowego Sachs 3189600002, łożyska igiełkowego 079 105 313 A wszystkie szumy zniknęły po wciśnięciu sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie,

Przy zakupie łożyska podałem wszystkie dane w ASO łącznie z WIN - sprzedawca zapytał mnie czy wiem jaki jest dwumas, LUK czy SACHS? Zgodnie ze stanem faktycznym odpowiedziałem że SACHS - wyszło więc że łożysko 0B1 105 561E i takie mi sprzedał. Data produkcji auta 15.02.2011. Wszystko przemawia że to właśnie to łożysko jednak po rozebraniu okazało się, że jest obecnie 0B1 105 561C. Po obmierzeniu łożysk okazało się że są identyczne poza 1 różnicą. C - jest zbudowane wewnątrz z wałeczków igiełek a E - Z kuleczek zamiast wałeczków ułożonych rzędami po 3 sztuki. Złożyliśmy do kupy auto na tym E - czy nie będzie z tym problemów? Niby wyszło z danych auta że powinno być E...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ktoś ostatnio przerabiał z kolegów wymianę dwumasy i sprzęgła firmy Sachs? Których konkretnie brakuje łożysk w zestawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może odgrzeję kotleta.

Niepokoił mnie szum po wciśnięciu sprzęgła w momencie kiedy auto stało w miejscu - czyli w zasadzie było słyszane podczas wrzucania 1 bądź R.

Zdiagnozowałem, że to zapewne łożysko oporowe, jako że dwumasa nie dawała żadnych oznak zużycia.

Wymieniłem całe kompletne sprzęgło, wraz z osprzętem, dociskiem itp itd... Mechanik stwierdził że dwumas wygląda zdrowo i nie ma potrzeby wymiany.

Jakież było moje zdziwienie, że szum nie ustał :facepalm:

W zasadzie da się z tym żyć.. tylko pytanie, czy można tak jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czort1 napisał:

To może odgrzeję kotleta.

Niepokoił mnie szum po wciśnięciu sprzęgła w momencie kiedy auto stało w miejscu - czyli w zasadzie było słyszane podczas wrzucania 1 bądź R.

Zdiagnozowałem, że to zapewne łożysko oporowe, jako że dwumasa nie dawała żadnych oznak zużycia.

Wymieniłem całe kompletne sprzęgło, wraz z osprzętem, dociskiem itp itd... Mechanik stwierdził że dwumas wygląda zdrowo i nie ma potrzeby wymiany.

Jakież było moje zdziwienie, że szum nie ustał :facepalm:

W zasadzie da się z tym żyć.. tylko pytanie, czy można tak jeździć?

raczej był błąd że nie wymieniłeś kompletu z  dwumasą lub łożyska w dwumasie - to ono na 99% szumi...

jeździć się da, nie wiem jaki masz przebieg, jeśli podchodzisz pod 200k nalotu to prędzej czy później skrzynie trzeba zrzucać do dwumasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czort1

Ja bym jeździł póki co. 

Skoro nie odczuwasz objawów zużycia dwumasy lataj normalnie,  a jak dwumas zacznie się kończyć to wymienisz komplet ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że przy wciskaniu sprzęgła słychać tak jakby szumienie, przebieranie. Dzieje się tak już od połowy zakresu sprzęgła (Nie jest to głośne ale w samochodzie przy ściszonym radiu słyszalne) Ponad rok temu miałem wymienianą dwumase z kompletnym sprzęgłem. Łożysko oporowe raczej odpada bo po wduszeniu sprzęgła do końca hałas by ustał. Byłem u mechanika który to robił i on twierdzi że łożyska igiełkowe też wymienił, chociaż nie wiem czy mówi prawdę. Ostatnio wymieniłem płyn hamulcowy i miałem problem z odpowietrzeniem sprzęgła, pedał mi wpadł do środka i nie szło odpowietrzyć przez odpowietrznik, jedynym sposobem było wstrzykiwanie nowego płynu przez odpowietrznik. Pedał się podniósł, biegi wchodzą normalnie. Czy mogło coś się uszkodzić po tym jak pedały wpadł? Czy może to mieć związek z tym szumem, przebierniem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem około 3 miesięcy po wymianie kompletu koła dwumasowego że sprzeglem. Jedynie co z tego co wiem to mechanik nie wymienił wysprzeglika. Czy wymiana tego jest konieczna przy tej robocie?  Moim zdaniem powinien chyba to wymienić ale może się mylę. Jakie mam objawy..  Po wymianie w sumie od początku czuje trzęsienie na wolnych obrotach, przy wciskaniu sprzegla słychać zgrzyt jakby właśnie od wysprzeglika. Gdy wcisnę pedał sprzegla te trzęsienie ustaje więc raczej na pewno coś jest na rzeczy. Zastanawiam się czy to może też nie wina tych łożysk o których mowa wyżej ponieważ nic nie mówił mi o wymianie jakichś łożysk. A i do tego czasem przy ruszaniu z 1 biegu zatrzesie buda,  jakby efekt uszkodzonego 2masu.

Jakieś sugestie ń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...