Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w A4 B8


contextz29

Rekomendowane odpowiedzi

Ori sa firmy zf ale z tego co pamiętam to to samo co lemforder. U mnie objawy szarpania znikneły, zrobiłem z 600km po mieście. Nie znaczy to że u innych osób szarpanie zniknie po wymianie poduch. U mnie były rozsypane na konkrecie i to było powodem, znajomy miał szarpanie w b8 i sprzęgło mu się ślizgało, wymienił tarczę docisk i łożysko oporowe i szarpanie znikneło. Chyba nie ma jednoznacznego lekarstwa na tą przypadłość, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori sa firmy zf ale z tego co pamiętam to to samo co lemforder. U mnie objawy szarpania znikneły, zrobiłem z 600km po mieście. Nie znaczy to że u innych osób szarpanie zniknie po wymianie poduch. U mnie były rozsypane na konkrecie i to było powodem, znajomy miał szarpanie w b8 i sprzęgło mu się ślizgało, wymienił tarczę docisk i łożysko oporowe i szarpanie znikneło. Chyba nie ma jednoznacznego lekarstwa na tą przypadłość, 


Ok Dzieki. Ja wymienilem komplet sprzegla/dwumas i dalej szarpie. Musze zmienic poduchy. Duzo z tym zabawy? Latwe jest dojscie?

Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, macieek napisał:

Ok Dzieki. Ja wymienilem komplet sprzegla/dwumas i dalej szarpie. Musze zmienic poduchy. Duzo z tym zabawy? Latwe jest dojscie?

Odkrecasz koło, nadkole, podnosisz silnik podnosnikiem delikatnie do góry z tej strony co wymieniasz poduche, odkrecasz 3 śruby w nadkolu od poduchy, odkrecasz 2 śruby na dole od metalowej obudowy poduchy i potem wyjmujesz dołem poduchę. Zakładaj tylko ori z nabitymi numerami audi, żadne lemfo ze sklepu bo jakość wykonania jest w nich do bani. Ja założyłem puduchy 8R0199381C oraz 8R0199381AJ

Numery poduch jakie pasują do 2.0TDI:

Lewa (z czujnikiem):

  • 8K0 199 381 DA
  • 8K0 199 381 DH
  • 8K0 199 381 EL
  • 8K0 199 381 GQ
  • 8K0 199 381 LE
  • 8K0 199 381 LJ
  • 8K0 199 381 LL
  • 8K0 199 381 LT
  • 8K0 199 381 NL
  • 8K0 199 381 NQ
  • 8K0 199 381 NS
  • 8K0 199 381 PA
  • 8K0 199 381 PF
  • 8R0 199 381 B
  • 8R0 199 381 C
  • 8R0 199 381 E
  • 8R0 199 381 F

Prawa (bez czujnika):

  • 8K0 199 381 DB
  • 8K0 199 381 DC
  • 8K0 199 381 KA
  • 8K0 199 381 KD
  • 8K0 199 381 LC
  • 8K0 199 381 LK
  • 8K0 199 381 LR
  • 8K0 199 381 LS
  • 8K0 199 381 NJ
  • 8K0 199 381 NN
  • 8K0 199 381 PD
  • 8K0 199 381 PG
  • 8R0 199 381 G
  • 8R0 199 381 A
  • 8R0 199 381 AJ
  • 8R0 199 381 D
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrecasz koło, nadkole, podnosisz silnik podnosnikiem delikatnie do góry z tej strony co wymieniasz poduche, odkrecasz 3 śruby w nadkolu od poduchy, odkrecasz 2 śruby na dole od metalowej obudowy poduchy i potem wyjmujesz dołem poduchę. Zakładaj tylko ori z nabitymi numerami audi, żadne lemfo ze sklepu bo jakość wykonania jest w nich do bani. Ja założyłem puduchy 8R0199381C oraz 8R0199381AJ
Numery poduch jakie pasują do 2.0TDI:
Lewa (z czujnikiem):
  • 8K0 199 381 DA
  • 8K0 199 381 DH
  • 8K0 199 381 EL
  • 8K0 199 381 GQ
  • 8K0 199 381 LE
  • 8K0 199 381 LJ
  • 8K0 199 381 LL
  • 8K0 199 381 LT
  • 8K0 199 381 NL
  • 8K0 199 381 NQ
  • 8K0 199 381 NS
  • 8K0 199 381 PA
  • 8K0 199 381 PF
  • 8R0 199 381 B
  • 8R0 199 381 C
  • 8R0 199 381 E
  • 8R0 199 381 F
Prawa (bez czujnika):
  • 8K0 199 381 DB
  • 8K0 199 381 DC
  • 8K0 199 381 KA
  • 8K0 199 381 KD
  • 8K0 199 381 LC
  • 8K0 199 381 LK
  • 8K0 199 381 LR
  • 8K0 199 381 LS
  • 8K0 199 381 NJ
  • 8K0 199 381 NN
  • 8K0 199 381 PD
  • 8K0 199 381 PG
  • 8R0 199 381 G
  • 8R0 199 381 A
  • 8R0 199 381 AJ
  • 8R0 199 381 D


Dzieki za bardzo dokladna odpowiedz. Musze jeszcze sprawdzic czy na 100% to poduchy. Np odpalajac i gaszac auto i obserwowac czy silnik wtedy nadmiernie “skacze”.

Nie chcialbym skonczyc na sytuacji, ze wymienie pol auta I dalej bedzie szarpac. Jest to mega wkurzajaca usterka. Nie pojawia sie zawsze. Glownie po dluzszej trasie (chociaz rano sporadycznie tez lubi szarpnac). I tylko podczas koncowej fazy puszczania sprzegla podczas ruszania z 1 biegu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na biegu wstecznym szarpie? U mie najgorzej szarpało przy cofaniu 


Nie zauwazylem nadmiernego szarpania na wstecznym. Tylko na 1ce, na swiatlach, troche bardziej pod gorke niz na prostej. Nie szarpie tez gdy auto minimalnie sie jeszcze toczy i wtedy ruszam z jedynki. Szarpie tylko i wylacznie podczas ruszania z pelnego zatrzymania.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek - masz to co ja. Zgadza się wszystko co pisałeś. Na wstecznym jest ok. Szarpie wyłącznie przy starcie z 0 km/h, po dłuższej trasie... U mnie np. gdy przejadę 50km do Wrocławia i stoję w korku. No...to... Czekam aż naprawisz ?

 

Btw. Ja mam CAGA, ośkę... Trzeba to mieć na uwadze.

Edytowane przez seb-k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, naprawde nowe poduszki Lemfordera sa az tak złe? Wszyscy zmieniacie na ori? Pozdrawiam :hi:

P.S. W hurtowni widziałem jeszcze poduchy Meyle HD...

Edytowane przez Lastk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lastk napisał:

Hej, naprawde nowe poduszki Lemfordera sa az tak złe?

Nie wiem jak u was w sklepach ale ja byłem w KDT oglądałem poduchę lemfo, nie było na niej żadnych wybitych oznaczeń lemfo, sam odlew aluminium i guma, więc nie wiadomo co to za jakość wykonania. Rok temu miałem audi a3, chciałem kupić poduchę pod skrzynię, w sklepie oglądałem 3 poduchy: najtańszą chińszczyznę, febi, lemfo. Wszystkie wyglądały identycznie, zero wybitych oznaczeń, aluminium wyglądało jakby wyjechało z tej samej prasy, wielu znajomych potwierdza że teraz lemfo to tylko pudełko a w środku jest chinol słabej jakości. Może się mylę ale ja wolałem nie ryzykować prawie 700zł w sklepie za lemfo i bawić się w reklamację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek - masz to co ja. Zgadza się wszystko co pisałeś. Na wstecznym jest ok. Szarpie wyłącznie przy starcie z 0 km/h, po dłuższej trasie... U mnie np. gdy przejadę 50km do Wrocławia i stoję w korku. No...to... Czekam aż naprawisz [emoji16]  

Btw. Ja mam CAGA, ośkę... Trzeba to mieć na uwadze.

 

 

Ja mam CAHA Quattro i szarpie jak stary tarpan. Wymienilem juz sprzeglo/dwumas, teraz pojda poduchy. Jak nie pomoze to byc moze sprzedam auto.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u was w sklepach ale ja byłem w KDT oglądałem poduchę lemfo, nie było na niej żadnych wybitych oznaczeń lemfo, sam odlew aluminium i guma, więc nie wiadomo co to za jakość wykonania. Rok temu miałem audi a3, chciałem kupić poduchę pod skrzynię, w sklepie oglądałem 3 poduchy: najtańszą chińszczyznę, febi, lemfo. Wszystkie wyglądały identycznie, zero wybitych oznaczeń, aluminium wyglądało jakby wyjechało z tej samej prasy, wielu znajomych potwierdza że teraz lemfo to tylko pudełko a w środku jest chinol słabej jakości. Może się mylę ale ja wolałem nie ryzykować prawie 700zł w sklepie za lemfo i bawić się w reklamację


Dzwonilem wlasnie do ASO w Anglii i pytalem o poduchy pod silnik. Komplecik kosztuje 485 funtow czyli jakies 2270zl czyli tyle ile zaplacilem za komplet luk sprzeglo-dwumas w PL. Usmialem sie i podziekowalem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, macieek napisał:

Komplecik kosztuje 485 funtow

http://allegro.pl/audi-a4-q5-nowa-poduszka-silnika-8k0199381-w-wa-i7087999194.html

ja byłem osobiście u nich, za dwie zapłaciłem 490zl, gość ma ok 50szt, nowe oryginalne z datą produkcji 2010-2012, siedziałem z 10 min i wybierałem sobie najświeższą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/audi-a4-q5-nowa-poduszka-silnika-8k0199381-w-wa-i7087999194.html
ja byłem osobiście u nich, za dwie zapłaciłem 490zl, gość ma ok 50szt, nowe oryginalne z datą produkcji 2010-2012, siedziałem z 10 min i wybierałem sobie najświeższą


Dzieki za namiar. Zapisalem numer gdyby aukcja znikla.
Ja najpierw zaczne od poduchy pod skrzynia. Pod silnikiem pojda nastepne jesli wymiana tej pod skrzynia nie pomoze.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2018 o 19:07, inhosik napisał:

Numery poduch jakie pasują do 2.0TDI:

Lewa (z czujnikiem):

  • 8K0 199 381 DA
  • 8K0 199 381 DH
  • 8K0 199 381 EL
  • 8K0 199 381 GQ
  • 8K0 199 381 LE
  • 8K0 199 381 LJ
  • 8K0 199 381 LL
  • 8K0 199 381 LT
  • 8K0 199 381 NL
  • 8K0 199 381 NQ
  • 8K0 199 381 NS
  • 8K0 199 381 PA
  • 8K0 199 381 PF
  • 8R0 199 381 B
  • 8R0 199 381 C
  • 8R0 199 381 E
  • 8R0 199 381 F

Prawa (bez czujnika):

  • 8K0 199 381 DB
  • 8K0 199 381 DC
  • 8K0 199 381 KA
  • 8K0 199 381 KD
  • 8K0 199 381 LC
  • 8K0 199 381 LK
  • 8K0 199 381 LR
  • 8K0 199 381 LS
  • 8K0 199 381 NJ
  • 8K0 199 381 NN
  • 8K0 199 381 PD
  • 8K0 199 381 PG
  • 8R0 199 381 G
  • 8R0 199 381 A
  • 8R0 199 381 AJ
  • 8R0 199 381 D

Hej, mam prośbe. Udało mi się kupić poduche z czujnikiem o nr 8K0 199 381 NE. Ale w twoim wykazie numerow jej nie ma, czy będzie pasować? Pozdrawiam

P.S. Zauważyłem, że moja poducha jest od 2.0 tfsi, podejdzie taka?

Edytowane przez Lastk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lastk napisał:

Udało mi się kupić poduche z czujnikiem o nr 8K0 199 381 NE

ta poducha 8K0 199 381 NE katalogowo do b8 2.0tdi nie pasuje, ciężko stwierdzić czy podejdzie do twojego auta, jest zamienna z numerami,:

   8K0 199 381 AK

    8K0 199 381 DE

    8K0 199 381 EM

    8K0 199 381 JQ

    8K0 199 381 KQ

    8K0 199 381 LN

    8K0 199 381 NE

    8R0 199 381 AK

    8R0 199 381 AP

    8R0 199 381 H

    8R0 199 381 K

    8R0 199 381 M

    8R0 199 381 S

ta poducha jest od silników:

AUDI :

A4 (8K2, B8)      informacja

 2.0 TFSI (155 kW ; 06/2008 - 05/2013)

2.0 TFSI quattro (155 kW ; 06/2008 - 12/2015)

3.0 TDI (150 kW ; 11/2011 - 12/2015)

3.0 TDI quattro (180 kW ; 11/2011 - 12/2015)

A4 Allroad (8KH, B8)      informacja

 2.0 TFSI quattro (155 kW ; 04/2009 - 05/2016)

2.0 TFSI quattro (162 kW ; 05/2013 - 05/2016)

2.0 TFSI quattro (165 kW ; 05/2013 - 05/2016)

3.0 TDI quattro (176 kW ; 04/2009 - 01/2012)

3.0 TDI quattro (180 kW ; 01/2012 - 05/2016)

A4 Avant (8K5, B8)         informacja

2.0 TFSI (155 kW ; 06/2008 - 05/2013)

2.0 TFSI quattro (155 kW ; 06/2008 - 12/2015)

3.0 TDI (150 kW ; 11/2011 - 12/2015)

3.0 TDI quattro (180 kW ; 11/2011 - 12/2015)

A5 (8T3)              informacja

 2.0 TDI (125 kW ; 08/2008 - 03/2012)

2.0 TDI quattro (125 kW ; 08/2008 - 03/2012)

2.7 TDI (120 kW ; 09/2007 - 03/2012)

2.7 TDI (140 kW ; 06/2007 - 03/2012)

3.0 TDI (150 kW ; 10/2011 - 01/2017)

3.0 TDI quattro (155 kW ; 03/2008 - 05/2010)

3.0 TDI quattro (160 kW ; 05/2015 - 01/2017)

3.0 TDI quattro (176 kW ; 06/2007 - 03/2012)

3.0 TDI quattro (180 kW ; 10/2011 - 01/2017)

A5 kabriolet (8F7)           informacja

2.0 TFSI quattro (155 kW ; 03/2009 - 01/2017)

2.0 TFSI quattro (162 kW ; 03/2012 - 01/2017)

2.0 TFSI quattro (165 kW ; 05/2013 - 05/2016)

2.0 TFSI quattro (169 kW ; 08/2015 - 01/2017)

2.0 TDI (125 kW ; 05/2009 - 03/2012)

3.0 TDI (150 kW ; 10/2011 - 01/2017)

3.0 TDI quattro (160 kW ; 05/2015 - 01/2017)

3.0 TDI quattro (180 kW ; 10/2011 - 01/2017)

A5 Sportback (8TA)        informacja

2.0 TFSI quattro (165 kW ; 05/2013 - 05/2016)

2.0 TFSI quattro (169 kW ; 08/2015 - 01/2017)

2.0 TDI (105 kW ; 09/2009 - 01/2017)

2.0 TDI (125 kW ; 09/2009 - 03/2012)

2.0 TDI quattro (125 kW ; 09/2009 - 03/2012)

2.7 TDI (140 kW ; 09/2009 - 03/2012)

3.0 TDI (150 kW ; 10/2011 - 01/2017)

3.0 TDI quattro (160 kW ; 05/2015 - 01/2017)

3.0 TDI quattro (176 kW ; 09/2009 - 03/2012)

3.0 TDI quattro (180 kW ; 10/2011 - 01/2017)

Q5 (8R) informacja

2.0 TFSI quattro (155 kW ; 11/2008 - )

2.0 TFSI hybrid quattro (155 kW ; 06/2011 - )

2.0 TFSI quattro (162 kW ; 05/2013 - )

2.0 TFSI quattro (165 kW ; 06/2012 - )

PORSCHE :

MACAN (95B)    informacja

2.0 (185 kW ; 10/2015 - )

3.0 S (250 kW ; 02/2014 - )

Edytowane przez inhosik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, inhosik napisał:

ta poducha 8K0 199 381 NE katalogowo do b8 2.0tdi nie pasuje, ciężko stwierdzić czy podejdzie do twojego auta, jest zamienna z numerami,:

Dziekuje bardzo, dam znać czy jeat taka sama w poniedziałek. Porobie zdjęcia, pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj gdy auto szarpalo, podnioslem mache i zaczalem ruszac. Przez szpare pod maska zauwazylem, ze w momenciue szarpania silnik niemilosiernie podskakuje gora-dol. To mnie przekonuje w strone poduch pod silnikiem.

Z drugiej strony podczas, odpalania, gaszenia, czy nawet ruszania z zaciagnietym recznym hamulcem, nie zauwazylem aby silnik znaczaca sie kolysal. Trzeba wymienic poduchy aby sie przekonac :D To jak granie w ruletke. Wtopisz 800zl i nic to nie da lub Bingo! :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko pojawią się pytanie, dlaczego poduchy postanawiają wariować w korku po dłuższej jeździe.. w końcowej fazie puszczania sprzęgła na 1-ce. Sprzęgło...? Wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie a co powiecie na temat pompy sprzęgła. Gdzieś pojawił się wątek jej wymiany ale nikt nie napisał czy to pomogło.
Ja po wymianie sprzęgła odczułem chwilową poprawę później wszystko wróciło do tego samego szarpania w końcowej fazie puszczania sprzęgła.
Przypomnę że mam wymienione wszystkie poduszki około 40tyś pod silnikiem i pod skrzynią biegów. Płyn w sprzęgle wymieniony.
I jeszcze jedna sprawa mam drugi samochód i jest to audi 80 TDI niezniszczalne i tam też mam takie same drgania a przecież dwumasy tam nie ma.
Panowie może ktoś wymienił pompę sprzęgła i wysprzęglik? Wydaje się że tam może tkwić przyczyna.
Pompa albo wysprzęglik nie trzyma ciśnienia i tłoczek puszcza nierównomiernie powodując drgania. Występuje to tylko wtedy kiedy jest duże obciążenie czyli na 1 biegu

Koszt nie jest jakiś bardzo duży zarówno pompy jak i wysprzęglika. Co myślicie o mojej teorii?
Dlaczego po wymianie pompy sprzęgło całkowicie zmienia swój charakter pracy, działa lekko i płynnie.  Uważam że wina tkwi w tłoczkach pompy ew wysprzęglka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 09/01/2018 o 16:27, seb-k napisał:

No tylko pojawią się pytanie, dlaczego poduchy postanawiają wariować w korku po dłuższej jeździe.. w końcowej fazie puszczania sprzęgła na 1-ce. Sprzęgło...? Wtryski?

Byc moze przy wyzszej temperaturze od dlugiej jazdy, gumy z poduszek zmieniaja lekko swoja twardosc i to powoduje szarpanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...