Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w A4 B8


contextz29

Rekomendowane odpowiedzi

Tak więc od pierwszego mojego postu minęło 2tygodnie. Od tamtej pory problem z szarpaniem zniknął. Wspomnę że robię do pracy 35km w jedną stronę gdzie zahaczam o 3 skrzyżowania ze światłami, więc mało korzystam ze sprzęgła ruszając z 1-go biegu. Natomiast dzisiaj znowu musiałem jechać w większe miasto i problem powrócił. Po przejechaniu 70-80km jadąc w korkach zaczęło poszarpywać raz mocniej, raz słabiej. 6-go zacznę od najtańszej rzeczy jaka tu paru osobom pomogła czyli wymiana płynu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek w zasadzie chyba jest już zamknięty, co było do wyjaśnienia zostało wyjaśnione już gdzieś 50 postów wstecz. Czy jest szansa aby dopisywać do niego wyłącznie 'nowe odkrycia'? - obecnie wszyscy otrzymujemy powiadomienia o tym, że kogoś też to dopadło, co nie jest zbyt wartościową lekturą. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyłącze się do tematu, po lekturze wątków od początku, jeśli wymieniłem sprzęgło+dwumas firma Sachs jakieś 5tys. km temu-mniej więcej 2mc(kupiłem samochód już z ostro ,,dzwoniącą,, dwumasą, na rozgrzanym silniku strasznie walił) odrazu poszedł do wymiany olej w skrzyni oryg. aso i po wymianie biegi zaczęły wchodzić elegancko,cisza,nic nie ,,dzwoni,,  ale po jakimś czasie(robię sporo trasy i jazda różna zależy czy się spieszę czy nie 120-200km/h)po jednej z takich tras mam uczucie jak by sprzęgło z 1 na 2 się ślizgało,zaczęło szarpać itd.,podjechałem do mechanika mówię jak jest i że coś nie tak,do wymiany były akurat tarcze+klocki tył to że zostawię żeby wymienił i niech też zaleje nowy płyn hamucowy(ATE DOT4) ale niech zobaczy czy wszystko jest ok poskładane ze sprzęgłem bo szarpie itp. i niech zobaczy poduszki pod silnikiem ,skrzynią są całe bo może któraś jest walnięta. Samochód przestał bez jeżdzenia , mechanik wsiadł i mówi ze nic nie szarpie a jak coś to że tak ten ,,typ,, ma. Olałem sprawę na jakiś czas bo myślałem że chce żeby to chodziło idealnie ale po którejś już szybszej trasie byłem przekonany że coś jest nie tak,siadłem na forum i widzę że to standard w tym modelu i u mnie na zimnym silniku wszystko jest ok,normalnie jeździ bez szarpania ale jak jest trasa albo jazda po mieście z częstą zmiana biegów to się zaczyna.

Moje pytanie jest takie,skoro jest wsadzony nowy dwumas+sprzęgło to zostaje sprawdzić czy jest odpowietrzone? jak to nie pomoże to wymienić płyn(2tyg temu był wymieniany z klockami ale może zalać ATE DOT4 ESP?)? jak to nie pomoże to sprawdzić wyjmując poduszki silnika bo z tego co piszecie to jedynie po zdjęciu będzie widać? Jak to nie pomoże to zostaje wymiana sprzęgła na Sachs performance niby to wzmacniane? Średnio chcę kupować nowe bo parę złotych już zostawiłem u mechanika... Upalałem sprzęgło ale to nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka walnieta bedzie ewidentnie mokra od oleju.ja mam mokre od 4 lat i nie telepie niczym.ale jak pojezdze po miescie to przypalenie sprzegla likwiduje drgania podczas ruszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie wiadomo jakie nowe sprzęgło kupić. 50 tyś km włożyłem cały nowy zestaw luka, który już po 15 tyś km zaczął szarpać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wstawilem ori luka z b9. zrobiłem już jakies 30tysi zeto drgań sprzeglo chodzi jak maselko i wytrzymuje 211ps. Jedyny slyszny wybór to ori z wybitnymi ori numerami. To co w sklepie luk to szajs. Na pierwszy montaż idzie inna jakość.  Na ebay w niemcowni z miesiąc temu widziałem zestawy ori luka z b9 pasujące do b8 za jakieś 1800zl. Ja w polsce za ten zestaw zaplacilem 2700zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc... Jakoś z miesiąc temu wymieniłem u siebie sprzęgło. Mechanik za same części chciał 2700zł, więc zamówiłem taki zestaw. Samochodem nie jeżdżę na co dzień, a do mechanika mam z 500m, więc pierwszą jazdę na nowym sprzęgle zrobiłem tak naprawdę z dwa tygodnie po wymianie. Stojąc w korku wyczułem szarpanie przy ruszaniu bez gazu. Pomyślałem, że może przestanie ale po kilku dniach to samo, więc wracam do mechanika. Mechanik mówi na szczęście sprzęgło nie było od niego, części z allegro są bee i mam reklamować. Pojechałem do drugiego, też mówi że najprawdopodobniej sprzęgło lub dwumas, albo przyszło zepsute albo zostało uszkodzone przy montażu, ale wiadomo że jeden się nie przyzna, a drugi powie swoje. Dodał jeszcze, że może się samo "dotrzeć", ale za bardzo by na to nie liczył.

Szczerze nie mam pojęcia co teraz zrobić... Nie wiem czy przyjmą reklamację, bo mogą powiedzieć że części zostały uszkodzone przy montażu, a poza tym nawet gdybym chciał reklamować to musiałbym je najpierw wyjąć i czekać na rozpatrzenie reklamacji 2-4 tygodnie, a żaden mechanik nie będzie tak długo trzymał auta w warsztacie. Czytałem o tym przypalaniu, ale nie wiem czy ryzykować z tym przy nowym sprzęgle? Wtedy w ogóle nie miałbym chyba szansy na reklamację. 

Dodam jeszcze, że szarpie tylko przy ruszaniu bez dodawania gazu i dużo mocniej na rozgrzanym silniku. Podczas normalnej jazdy wszystko chodzi dobrze. Przed wymianą sprzęgła nić nie szarpało. Oprócz sprzęgła wymienili mi jeszcze coś przy przegubie (osłony? nie wiem dokładnie), ale to chyba raczej nie ma znaczenia.

Edytowane przez Tomek_091019
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem u siebie, że po wymianie dolnych wahaczy kompletnie przestało szarpać, zdarzało się to sporadycznie. Wymienione wcześniej wszystkie poduszki na ORI nic nie dały. Luz miałem tylko na jednym wahaczu (sworzeń) ale wymieniłem z racji przebiegu wszystkie. Jestem mega zdziwiony ale szarpanie ustało w 100%, przypomnę, że mam 352 800 km przebiegu i mam oryginalne sprzęgło, dwumasę i półosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kuba.goller napisał:

Zaobserwowałem u siebie, że po wymianie dolnych wahaczy kompletnie przestało szarpać, zdarzało się to sporadycznie. Wymienione wcześniej wszystkie poduszki na ORI nic nie dały. Luz miałem tylko na jednym wahaczu (sworzeń) ale wymieniłem z racji przebiegu wszystkie. Jestem mega zdziwiony ale szarpanie ustało w 100%, przypomnę, że mam 352 800 km przebiegu i mam oryginalne sprzęgło, dwumasę i półosie.

Nie byles wczesniej na zandej stacji kontroli (w ciagu  roku mozna chyba 2 razy bezplatnie sprawdzic auto) lub u znajomego mechanika nie sprawdziles samochodu od dołu? Troche bez sensu wymieniac poduszki w ciemno skoro mozna bylo od razu zdiagnozowac. U mnie prze ruszaniu i skrecie bylo slychac trzeszczenie i "klepanie" i okazalo sie ze gorny sforzen klepal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie na stacji diagnostycznej to szkoda czasu, poduszki były od nowości i nie możliwe aby dalej były w 100% sprawne, lata robią swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zwracam uwagę, że wymieniłeś poduszki na ori a tak serio to wymiana wahacza zrobiła robotę. Nie neguję, że wymieniłeś poduszki bo na pewno przekłada się to na komfort ale lepiej diagnozować niż wymieniać w ciemno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki zmieniałem bo były stare i to było z 3 lata temu...ale fakt, że zmiana wahaczy załatwiła problem szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2019 o 00:06, inhosik napisał:

ja wstawilem ori luka z b9. zrobiłem już jakies 30tysi zeto drgań sprzeglo chodzi jak maselko i wytrzymuje 211ps. Jedyny slyszny wybór to ori z wybitnymi ori numerami. To co w sklepie luk to szajs. Na pierwszy montaż idzie inna jakość.  Na ebay w niemcowni z miesiąc temu widziałem zestawy ori luka z b9 pasujące do b8 za jakieś 1800zl. Ja w polsce za ten zestaw zaplacilem 2700zl.

Siemanko można wiedzieć gdzie kupiłeś ten zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w b6 ten sam problem,  dwa lata temu jakieś 30tyś km zaczęło mocno szarpać tylko przy ruszaniu. Czasem na zimnym ale w 80 % na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe. Wymieniliśmy na LUKa tarczę, docisk, łożysko, wysprzęglik. Dwumas został ori. Nie było potrzeby wymieniać. Dwa lata spokój i problem ten sam wrócił. Czytałem cały wątek i zmienię płyn, później pewnie przypalenie sprzęgła. Dodam że zawias ori od nowości żadnych luzów, dwumas tak samo jak i turbo. Wszystko dobrze działa auto mam już 9 lat i wszystko dobrze śmiga jak na 17letni wózek , tylko teraz znów to szarpanie. Jeszcze poduszki do sprawdzenia bo jedna była wymieniana z 5 lat temu.

Z tego co tu o tym przeczytałem to dla mnie bardzo dziwna sprawa z tym szarpaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody trzy razy tańsze nie mają tych problemów ale w audi jakość przebija wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od tygodnia jestem posiadaczem a4 b8 2013 177km CLGC i dzisiaj zaczęło się to poszarpywanie przy ruszaniu. Czy orientuje się ktoś czy przysługuje mi prawo do rękojmi ze względu na wady ukryte? 

Edytowane przez pitek132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2020 o 18:17, pitek132 napisał:

Witam, od tygodnia jestem posiadaczem a4 b8 2013 177km CLGC i dzisiaj zaczęło się to poszarpywanie przy ruszaniu. Czy orientuje się ktoś czy przysługuje mi prawo do rękojmi ze względu na wady ukryte? 

Ten typ tak ma.przypal sprzeglo i bolaczka zniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie płynu i oleju w skrzyni szarpanie całkowicie ustało. Samochód rusza zupełnie inaczej, zmiany biegów są płynniejsze. Znajomy mechanik mówił, że płyn prawdopodobnie nigdy nie był wymieniany, jakaś śruba czy korek miał jeszcze plombę. Muł zamiast płynu w układzie, następnie jakaś walka kilkugodzinna z odpowietrzeniem i autko jest rewelacja. 

Jak znowu zacznie coś poszarpywać to wezmę się za poduszki pod silnikiem i skrzynią a następnie zawieszenie. W B6 przez 7 lat (od kiedy go mam) sprzęgło mi pada według większości mechaników i paść nie chce. Co jakiś czas pojawiało mi się szarpanie i zamiast wymieniać sprzęgło wymieniane było coś innego, dużo tańszego i na jakiś czas spokój. Przez 7 lat, robiłem coś w zawieszeniu, wszystkie poduszki, wirus (po zawirusowaniu ponad rok spokoju miałem) więc z tym, że to od sprzęgła to nie jestem tak do końca przekonany. B6 300 tys nalatane i sprzęgło oryginał. 

Edytowane przez pitek132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...