Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w A4 B8


contextz29

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór wszystkim,

Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam,


Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór wszystkim,

Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam,

Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

Wydaje mi się, że mam podobnie, przy ruszaniu (w jego końcowej fazie) występuje szarpnięcie, coś jakby sprzęgło "nie łapało równomiernie".

Szukałem, szukałem, wymieniłem po drodze sprzęgło z dwumasem, a problem nadal występuje.

Nie ma jakieś tragedii, więc się przyzwyczaiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A łożysko oporowe też wymieniłeś do kompletu?

Cały komplet. Jest szansa, że temat może zostanie rozwiązany.

Dam znać za kilka dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o to lekkie szarpanie podczas ruszania, to do dwóch dni zauważyłem, że przestało...

witam,

Dobry wieczór wszystkim,

Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam,

Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

witam,

w zasadzie borykam się z podobnym problemem, auto szarpie przy ruszaniu z pierwszego biegu, objaw ma miejsce w końcowej fazie zwalniania pedału sprzęgła, diagnostyka komputerowa wykazywała błąd czujnika sprzęgła to ten od systemu start/stop błąd skasowny na chwilę jakby pomogło, po czym problem powrócił czujnik został wymieniony i niestety auto ciągle szarpie, najgorsze jest to że objaw nie pojawia się regularnie, nasila się w momnecie kiedy auto jedzie w korku - częste ruszanie z pierwszego biegu, lub gdy zostanie mocniej przeciągnięte - auto dobrze się rozgrzeje przy dynamicznej jeździe po trasie, przy spokojnej "emeryckiej" jeździe bez częstego ruszania z miejsca problem się nie pojawia.

Koledzy jeśli ktoś może podzielić się doświadczeniami związanymi z tego typu sytuacją będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies to już opisywalem ,miałem identyczne objawy jak wy ale powtórze . Jechałe autostradą w niemcowni , wpadłem na korek ze 3 godz jazda zero -jedynkowa, po pewnym czesie ja nie mogę ruszyc normalnie autem, zapinam jadynke a silnik chce mi wyskoczyc przez zamknieta klape ,co jest mysle i tak przejechałem cały korek , jak ruszałem to musiałem przypalac troche sprzegło inaczej bym nie ruszył. Po przejechaniu około 200 km normalnej jazdy zjazd na parking i sprawdzam czy dalej to samo, ruszam i wszystko ok . Wnosek taki że w momencie czestego start- stop np w korku problem sie pjawiał . Po przyjechaniu do Krakowa warsztat skrzynia w duł i wszystko jasne , padła dwumasa i docisk . Wymieniłem wszystko sprzegło ,dwumws docisk .koszt około 4 koła . A dodam że sytuacja miała miejsce przy przebiego 120tys , a pierwsza dwumasa byla wymiwniana przy 70tys ,na gwarancji w Belgii.Tak ze koledzy skrzynia w na ziemie i sprawdzac.Poza tym auto mam od nowosci przejechane prawie 200koła i jestem mega zadowolony z B8 i nastepna bedzie też a4b9 ,napewno nie Dacia Logan ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o to lekkie szarpanie podczas ruszania, to do dwóch dni zauważyłem, że przestało...

witam,

Dobry wieczór wszystkim,

Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam,

Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

witam,

w zasadzie borykam się z podobnym problemem, auto szarpie przy ruszaniu z pierwszego biegu, objaw ma miejsce w końcowej fazie zwalniania pedału sprzęgła, diagnostyka komputerowa wykazywała błąd czujnika sprzęgła to ten od systemu start/stop błąd skasowny na chwilę jakby pomogło, po czym problem powrócił czujnik został wymieniony i niestety auto ciągle szarpie, najgorsze jest to że objaw nie pojawia się regularnie, nasila się w momnecie kiedy auto jedzie w korku - częste ruszanie z pierwszego biegu, lub gdy zostanie mocniej przeciągnięte - auto dobrze się rozgrzeje przy dynamicznej jeździe po trasie, przy spokojnej "emeryckiej" jeździe bez częstego ruszania z miejsca problem się nie pojawia.

Koledzy jeśli ktoś może podzielić się doświadczeniami związanymi z tego typu sytuacją będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Witam,

Wiem dobrze o czym piszesz - dokładnie to samo miałem. Korek - jeszcze większe nasilenie wibracji podczas ruszania z 1 biegu, itd.itp. Kiedy opisywałem pod koniec października mój problem, to pojawiał się za każdym ruszeniem.

Ale...u mnie problem zaniknął praktycznie całkowicie. Dlaczego "prawie"? Ponieważ pojawia się max 2 razy na m-c i nie ma róźnicy czy mocno rozgrzany silnik po dlugiej jeździe po mieście czy po krótszej trasie. Jest to bardzo sporadyczne (max 2 razy w ciągu dnia, bardzo nieregularne, tzn. jak raz zawibruje podczas ruszenia z 1 biegu, to np. na kolejnych światłach już tego nie ma = mogę tego doświadczyć drugi raz np. kilka godzin później).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo jak Wy... 2.0 TDI 170 KM, 104 tys obecnie ale problem wystepuje juz od dość dawna, tyle że teraz dopiero dużo jeżdze autem i to widać. Tak jak koledzy pisali powyżej, problem wystepuje na mocno rozgrzanym silniku w korkach przy ruszaniu z 1. Dodatkowo czasami na biegu jałówym na zimnym silniku z kolei zatrzesie troche buda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za OT w temacie ale co jeszcze moze wyjsc w sumie "nowym" aucie :/ :/ strach pomyslec :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z szarpaniem u nie zażegnany :D:):banan:


U mnie problem występował od początku kupna samochodu, w szczególności jak był dobrze rozgrzany (korki po mieście) lub jak długo jechałem na autostradzie i zatrzymywałem się do bramki, wtedy – masakra.

Szarpanie występowało głównie w końcowej fazie ruszania (tak jakby sprzęgło brało "nierównomiernie").


Po drodze wymieniłem sprzęgło + dwumas + łożysko w MegaCars w Wawie i nic to nie pomogło.


Ostatnio zostawiłem u znajomego mechanika (w zasadzie to spora stacja serwisowa) celem dokładnej diagnostyki całego ukł. napędowego, zrzucili skrzynię i wszystko po kolei badali.


Raport po naprawie obejmuje:

  • skasowanie luzu wałka w skrzyni;

  • łożysko oporowe wałka sprzęgłowego w skrzyni 079105313A;

  • łożysko wyciskowe SACHS 3189 600 002;

  • olej przekładniowy CASTROL


Z tego co mówili, to łożysko wyciskowe było w kiepskim stanie, co mnie dziwi, bo przy wymianie dwumasu teoretycznie było (powinno być) wymienione, a od wymiany minęło około 30.000km a łożysko jest tragiczne. <szok>

W każdym razie przejechałem już ok 2kkm i jest spokój

No może czasem bardzo delikanie szarpnie, ale to już raczej mieści się w normie i stanowi około 10-15% tego co było.
Edytowane przez bziku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po przeczytaniu tych wszystkich problemów mam to sama tylko dodatkowo przy predkosci około 150km czuje drgania dodam Ze w Aso wyważali kola sprawdzali zawieszenie i bylo wszystko ok drgania uznali Ze to sprzeglo ale widze ze wiekszosc wymienila i dalej wiec nie wiem czy jest sens co może sie za tm kryć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...