Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w A4 B8


contextz29

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam nie mam złudzeń chociaż sprzęgło wymieniałem 15k km temu (sachs), trzeba założyć lepszy docisk + kevlar na tarczy :) 

seria 136km , po dłubnięciu 220km :) to jak ma być :) 

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie mam złudzeń chociaż sprzęgło wymieniałem 15k km temu (sachs), trzeba założyć lepszy docisk + kevlar na tarczy :) 

seria 136km , po dłubnięciu 220km :) to jak ma być :) 

Pewnie o tym wiecie, ale temat mocniejszego sprzęgła w a4 b8 przed liftem jest mocno skomplikowany.  Winowajcą jest słaby docisk, a cena mocniejszego sachsa w wersji performance lub sprzęgła od cglc jest zaporowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuję kolegę z innego wątku jak uporał się z szarpaniem podczas ruszania, ja też mam z tym problem i w tygodniu zrobię to co napisał i dam znać:

 

Dnia 29.01.2017 o 17:45, Tiesto_23 napisał:

d*pa a nie dwu-mas !!!! skoro był wymieniony na nowy 

U Mnie dokładnie tak samo było delikatne szarpanie przy ruszaniu na 1szym biegu , diagnoza wszelkich (mechaników , wróżbitów ,znawców) sprzęgło kompletne trzeba wymienić !!!

wymieniłem na nowy zestaw sachs cały komplet (dwu-mas, docisk, tarcza, łożysko) i co ??? jak trzepało przed tak i po wymianie . Już nie wspomnę jak trzepało Mną 2,5 tysiaka wyje....  :facepalm: bo po demontażu okazało się iż sprzęgło w bardzo dobrym stanie ,no ale jak rozgrzebane i kupione to już wymieniłem.

Następna diagnoza, wszelkich (mechaników , wróżbitów ,znawców) Poduszki silnika , jak kazali tak zrobiłem wymieniłem obydwie i co ???? i dalej wielkie gówno ,dalej trzepie kolejne 800zł w błoto. :facepalm: :facepalm: 

Zwątpiłem ,pewnie ten typ tak ma ..... to było około 1,5 roku temu ,tak jeździłem cały czas , zastanawiając się jak auto za tyle siana może tak trzepać ,szlak mnie powoli trafiał ,do wczoraj 

Postanowiłem wymienić płyn hamulcowy w całym układzie bo raczej od nowości nie był wymieniany ( auto ma już 8 lat )  a wiec wszystkie koła przelane , odpowietrzone i przyszedł czas na sprzęgło tak samo przelane i odpowietrzone ( to co tam było to ciężko nazwać płynem ,to był czarny gęsty żur ) po operacji pedał sprzęgła leciutko chodzi , i szarpanie zniknęło w 100%      prawdopodobnie wysprzęglik podczas zwalniania sprzęgłą przycinał się co powodowało poszarpywanie

do wczoraj jestem posiadaczem można by tak  powiedzieć zupełnie innego auta  :banan:  

Wszystkim z podobnym problemem ,proponuje zacząć od wymiany płynu w układzie hamulcowo sprzęgłowym , zdecydowanie tańsza opcja ,niż wymiana sprzęgła i poduszek silnika  (  Jak wszystko idzie gładko 2 godzinki pracy ,i 2 litry płynu hamulcowego )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem to co znalazłem, koledze co napisał pomogło, zobaczę u mnie, sprzęgło odpowietrzę kilka razy żeby stary płyn zleciał, zaczynam od najtańszych kroków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znać czy pomogło. 

Właściwie to nie wiem czy wymienili mi ten płyn hamulcowy czy tylko dolali do stanu po wymianie hamulców.

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto przepompować i odpowietrzyć nowym płynem sprzęgło, może założyli ci dolali płynu odpowietrzyli i w sprzęgle jest stary plyn który przycina wysprzęglik, myślę że najtańsza i najprostsza rzecz do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jak zdążę to jutro a jak nie to pod koniec tygodnia, u mnie jak silnik się zagrzeję lub postoję w korku to  wtedy poszarpuje, jak zimny to jest idealnie, nic nie szarpie. Tak myślę że rzeczywiście może to być wina płynu, bo stary płyn może jak się rozgrzeje traci już właściwości, w necie piszą że płyn już po 2 latach potrafi zmienić swoje parametry, a u mnie według serwisu płyn był wymieniany w 2011r przy 118tys km a teraz mam 298tys i minęło 6 lat

Edytowane przez inhosik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam ATE TYP 200. Ma wydłużoną żywotność:

ATE TYP 200 to płyn hamulcowy do układów przystosowanych oryginalnie do płynów DOT3 i DOT4. Dzięki bardzo wysokiej temperaturze wrzenia (na sucho aż 280°C) polecany jest do najmocniejszych aut używanych na drogach publicznych. Świetnie się sprawdza również w sporcie wyczynowym. Dodatkowo ma wydłużoną żywotność nawet do 3 lat. Zawiera składniki zapobiegające korodowaniu układu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, inhosik napisał:

Ja zalewam ATE TYP 200. Ma wydłużoną żywotność:

ATE TYP 200 to płyn hamulcowy do układów przystosowanych oryginalnie do płynów DOT3 i DOT4. Dzięki bardzo wysokiej temperaturze wrzenia (na sucho aż 280°C) polecany jest do najmocniejszych aut używanych na drogach publicznych. Świetnie się sprawdza również w sporcie wyczynowym. Dodatkowo ma wydłużoną żywotność nawet do 3 lat. Zawiera składniki zapobiegające korodowaniu układu hamulcowego.

Daj znac jaki bedzie rezultat po wymianie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniony, pedał sprzęgła zaczął luźniej chodzić, komfort wciskania się poprawił, na razie nie zauważyłem drgań przy ruszaniu, jeszcze dużo nie pojeździłem zrobiłem ok 30 kilometrów, jest ok,  jak wpadnę gdzieś w korek i wszystko się rozgrzeje dam znać czy są drgania na gorącym sprzęgle, bo u mnie tylko w korku drgania się pojawiały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, inhosik napisał:

Płyn wymieniony, pedał sprzęgła zaczął luźniej chodzić, komfort wciskania się poprawił, na razie nie zauważyłem drgań przy ruszaniu, jeszcze dużo nie pojeździłem zrobiłem ok 30 kilometrów, jest ok,  jak wpadnę gdzieś w korek i wszystko się rozgrzeje dam znać czy są drgania na gorącym sprzęgle, bo u mnie tylko w korku drgania się pojawiały

w Warszawie korku nie możesz znaleźć ?? ;) koniecznie daj znać jak po korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez po korkach/miejska jazda lapie lekkie szarpanie. Czekam na raporty czy jest poprawa po wymianie plynu :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak rozgrzeje sprzęgło drgania pozostały, są one delikatnie słabsze niż przed wymianą płynu ale problem pozostał, dużym plusem jest to że pedał sprzęgła lepiej chodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, inhosik napisał:

Niestety jak rozgrzeje sprzęgło drgania pozostały, są one delikatnie słabsze niż przed wymianą płynu ale problem pozostał, dużym plusem jest to że pedał sprzęgła lepiej chodzi 

słabo. dzięki za info

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak rozgrzeje sprzęgło drgania pozostały, są one delikatnie słabsze niż przed wymianą płynu ale problem pozostał, dużym plusem jest to że pedał sprzęgła lepiej chodzi 


Wiec dwumasik i sprzeglo (sachs performance) tylko ratuje. :/ Dzieki za info


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...