Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana oleju w skrzyni biegów manual


Magicbattle

Rekomendowane odpowiedzi

Może coś więcej napisz, czemu taka opinia? Ja się bardziej nastawiałem że o skrzynia. Pytam, bo jestem ciekawy dlaczego tak się dzieje.

Jakie sprzęgło wybrać:

Sachs

LUK

Valeo

SRL

Edytowane przez płotek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest już slaba oraz docisk i nie wysprzegla do konca stad trudnoscie z wrzuceniem biegu przy pracujacym silniku.

gdy silnik nie pracuje biegi chodza bez problemu dlatego tez nie jest to jej wina.

bierz sprzęgło LUK, najlepiej od AWXa, jest mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SRL to shit, chyba że chcesz to zrobić najtańszym kosztem. Ja u siebie miałem ostatnio takie same objawy tylko ze wczesniej jeszcze wyło łożysko. Po jakimś czasie też nie wysprzeglalo do końca, z czasem nie dało się już wbijać 1 i wstecznego, żeby cofnąć musiałem go odpalac na wrzuconym wstecznym. Ostatecznie efekt był taki ze docisk sie rozpadł, nie dało się już nawet odpalić na biegu. Także jak chcesz sobie oszczędzić problemów to nie czekaj tylko wymien to sprzęgło zawczasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym płukać skrzynie? Na impulsatorze miałem pełno opiłków i obawiam się, że sama wymiana może nie wystarczyć.

BTW. da się wymienić pierścień magnetyczny impulsatora nie zdejmując skrzyni? podejrzewam, że opiłków jest tak dużo na tym pierścieniu, że to przyczyna niedziałania prędkościomierza (czujnik wymieniłem, test zegarów - prędkościomierz się rusza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podobny problem z biegami dotyczy i mnie. Na wyłączonym silniku 1,2,3 wchodzą dość ciężko - słyszalne jest jakby metal o metal obijał i brak smarowania (jaki olej powinienem zalać że ravenol wiem ale 75W 80 czy 90 fullsynth).

Na zimnym 2,3 bieg z malutkim oporem (próbowałem nawet mocniej dociskać sprzęgło czasem pomaga) po rozgrzaniu wszystko ustępuje.

Edytowane przez kam2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupilem 3L Motula 75W90 :) szkukalem jak najtaniej u siebie ale musiałem dac 36zl za litr.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena dobra jak na detal bez zniżki, ostatnio też go zalewałem choć nie do audi a z ciekawości jaki lałeś: GEAR 300 czy MOTYLGEAR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie kupiłeś Tomek Castrola? Przecież do skrzyni Castrole są dobre i sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czaisz że Castrol wychodził u mnie drożej jak Motul? :D za litr wołali 42zl a ja kupilem Motula za 36zl

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach będę wymieniał trochę płynów i rzeczy w moim aucie między innymi sprzęgło i jeszcze przypomniało mi się o skrzyni, zwłaszcza że na zimnym silniku mam problemy z wrzuceniem 1 i R czy jest sens wymieniać olej i jeśli tak to co konkretnie kupić do mojego auta i ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie zaszkodzi biorąc pod uwagę fakt że olej możesz mieć jeszcze od nowości czyli ma na dobrą sprawę kilkanaście lat. Wszystko masz opisane wyżej.

Olej 75W-90 jakiejś dobrej marki. Ori, Ravenol, Motul, każdy poleca inny.

Problemy z wrzucaniem biegów mogą być bardziej spowodowane zużyciem sprzęgła. Masz je bardzo dobite?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło już chyba jest na ostatniej prostej, jak jadę w korku to mnie noga boli tak twardo chodzi :) no i łapie już na samej końcówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moja rada jest taka żebyś wymienił sprzęgło już teraz, oszczędzisz sobie kłopotów...

U mnie łapało u góry przez 3 lata, ostatnio łożysko zaczęło wyć, chwilę później zaczęło się ślizgać, chodziło ciężko, nie wchodziła 1 i wsteczny. Na ostatku żeby ruszyć musiałem go odpalać na 1-nce... Później auto lawetą do mechanika.

Także nie dojeżdżaj go do końca tylko wymień od razu. Olej możesz wymienić przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, proszę o pomoc :(

Mam problem ze zmianą biegów w mojej A4 objawy są takie: na zgaszonym silniki biegi wchodzą bez problemu, na odpalonym już tak nie ma. Podczas jazdy na zimnej skrzyni mam problem z wożeniem prawie wszystkich biegów, gdy się rozgrzeje to problem jest z 1 i wstecznym. Gdy dojeżdżam do świateł i redukuję bieg na 1, to robię to gdy auto się jeszcze toczy ( lżej wchodzi ) i czuć wtedy takie lekkie szarpnięcie, jak by do końca nie wysprzęglał, bo jak się zatrzymam, to potem muszę wajchować i przelecieć wszystkie biegi i dopiero wejdzie 1. Nic nie zgrzyta podczas zmiany biegów.

Poziom olej w normie, nie był wymieniany. Siłownik skrzyni biegów był regenerowany i dobrze odpowietrzony.

Nie wiem co robić, wymiana skrzyni, oleju czy sprzęgła???

Proszę o pomoc.

miałem kolego identyczne problemy co ty okazało się ze sprzęgło było dobre ale dwu mas poleciał chodziarz ponim nie było wizualnie wydać że był uszkodzony po założeniu całego kompletu dwu masy z sprzęgłem kompletnym wszystko jest dobrze mój silnik AHU 90 koni skrzynia DHL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stwierdzam że Motul do skrzyni jest o kant d.... Przy mrozie -10 pierwsze trzy biegi praktycznie nie szlo wbić jak auto się toczyło. Jak już olej się rozrzedzil to wszystko chodzi ładnie płynnie. Będę musiał wymienić na co innego...

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem org w skodzie 40 zł za litr begi odrazu lepiej wchodzą:) wymiana na plus:)a jak zlałem to syf był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...