Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic w A4 B8 2.0TDI szarpie


zetton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam A4 B8 ze skrzynią multitronic 265k przebiegu, ostatni wpis o wymianie oleju w skrzyni przy 120k, silnik CJCB, skrzynia NYM. 

Od jakiegoś czasu pojawiły się szarpania podczas ruszania. Dzieje się tak dopiero jak auto przejedzie parę km i się dogrzeje. Wydaje mi się, ze szarpanie najczęściej pojawia się kiedy używam opcji Start-Stop i chce w miare szybko ruszyć spod świateł.

1. Czy mógłby ktoś polecić specjalistę od multitronica w okolicach Wrocławia? Przynajmniej, żeby wlali to co kupie i zrobili porządnie adaptacje. 

2. Jaki olej kupić, z jakim oznaczeniem i ile, czy te 5L rzeczywiście wystarczy? 

3. Jak jest z zewnętrznym filtrem oleju? Dzwoniąc do ASO i kiedy spytałem czy w cenę jest wliczona wymiana filtra, Pan mechanik powiedział, że tam nie ma filtra i nic się nie wymiana... Jeżeli takowy jednak istnieje, czy mógłbym prosić o oznaczenie?

4. W ASO za wymianę oleju i adaptacje krzyczą sobie 1400zl - zakładając, ze kupie osobiście olej i filtr czyli ok 5x130zl +150 = 800zl. Warto dać te 600zl za robociznę żeby nie martwic się, iż ktoś wlał olej niskiej jakości i źle przeprowadził adaptacje? 

Dzisiaj byłem na diagnozie skrzyni. Niestety komputer nic nie wykazał. Mechanik stwierdził tylko, że skrzynia lekko muli po przełączaniu miedzy D>N>R i było wyczuwalne lekkie szarpanie przy zmianie z R na D po przejechaniu kawałka na wstecznym. Jak na złość nie chciało szarpać przy ruszaniu. Szarpło tylko raz po kilku próbach i to bardzo lekko. Propozycja mechanika - zrobić adaptacje za 250zl i zobaczymy co dalej... 

Pokazał się za to błąd P227900 Układ ssania "fałszywe" powietrze. Na desce nie wyświetla się "Check Engine", nie zauważyłem spadku mocy ani żadnego kopcenia.

Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z szarpaniem podczas ruszania? 

 

Edytowane przez redrex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2016 o 14:47, Afro2016 napisał:

Witam u nie tak samo jest zwykle słyszę to przy 14-16km/h później cisza jeśli tak musi być to ok

Czy to co opisałeś to normalny objaw? Bo u mnie jest to samo zazwyczaj przy 1 odpaleniu i przekroczeniu 10km/h do16km/h czuć pod pedałem gazu "wibracje" później wszystko ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Audi a4 b6 multitronic

Po przełączeniu na R i puszczeniu hamulca auto szarpnie przy ruszaniu, a przy skręconych kołach potrafi zgasnąć,

natomiast jak przytrzymam hamulec około 4-5 sek. to rusza bardzo łagodnie. 

Dodam, że po przeprowadzonej adaptacji problem nie ustępuje.

Ma ktoś podobny objaw i rozwiązał go? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Banan napisał:

Dzęki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, rok czasu jeżdziłem z tymi wszystkimi objawami typowymi dla Multitronica czyli zastanawianie się podczas ruszania, nie można było dać więcej gazu bo jak już się zastanowił czy ruszyć to szarpał, pod górke ruszanie to też operowanie gazem 'na dwa razy' (przygazować, puścić i dodać gazu zeby ruszyć płynnie)

W końcu problem rozwiązałem. ODIS i aktualizacja programu sterownika skrzyni (żaden tuning, oryginalny soft w najnowszej możliwej wersji) do tego adaptacje i teraz gdy auto stoi mogę dać gaz w podłoge i rusza normalnie tak jak powinno bez zastanowienia i szarpania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co to jest ODIS. 2. Gdzie robiłeś aktualizację ??? W serwisie ??? 3. Szarpał Ci tylko pod górkę czy na płaskim też. 4. Czy po puszczeniu gazu dawałeś mu chwilkę żeby sam spróbował pełzać.

Edytowane przez gdajaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ODIS to program diagnostyczny do interfejsu VAS. Zrobiłem to sam. Szarpał na płaskim też. Teraz moge stanąć pod górke a on stoi w miejscu po puszczeniu hamulca, dodaje gazu i rusza jak jak samochód powinien ruszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to super. U mnie to trochę inaczej wygląda, ale i też chyba inna skrzynia (nowsza) ,aktualizacja oprogramowania nie wieżę żeby pomogła w moim przypadku a chcą za nią 1200pln.

Edytowane przez gdajaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2021 o 19:13, adrian.adrian93 napisał:

Witam, rok czasu jeżdziłem z tymi wszystkimi objawami typowymi dla Multitronica czyli zastanawianie się podczas ruszania, nie można było dać więcej gazu bo jak już się zastanowił czy ruszyć to szarpał, pod górke ruszanie to też operowanie gazem 'na dwa razy' (przygazować, puścić i dodać gazu zeby ruszyć płynnie)

W końcu problem rozwiązałem. ODIS i aktualizacja programu sterownika skrzyni (żaden tuning, oryginalny soft w najnowszej możliwej wersji) do tego adaptacje i teraz gdy auto stoi mogę dać gaz w podłoge i rusza normalnie tak jak powinno bez zastanowienia i szarpania

Witam mam podobny problem i pytanie jak przeprowadziłeś adaptacje ja niemoge rozgrzać skrzyni do 80stooni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura adaptacji
Na początek trzeba rozgrzać skrzynię do temperatury roboczej (ok. 70 stopni). W tym celu najlepiej wykonywać adaptację po trasie lub zrobić kilka km po mieście.
Zaczniemy od znalezienia równej i mało uczęszczanej drogi (jakiś większy parking przy supermarkecie nocną porą będzie idealny). Zatrzymujemy auto – drążek w pozycji D i noga na hamulcu. Puszczamy hamulec, naciskamy gaz (jakieś 30% zupełnie wystarczy) – przejeżdżamy odległość ok 50m i zatrzymujemy się (drążek zostaje w pozycji D, trzymamy hamulec). Następnie wybieramy R, puszczamy hamulec i wracamy 50m do tyłu. Po przejechaniu tego dystansu znów zatrzymujemy się (drążek zostaje w pozycji R, noga na hamulcu). Procedurę powtarzamy do momentu gdy adaptacja zostanie zapisana – jeśli nie dysponujemy VAGiem powtórzenie operacji 10 razy (D+R = 1x) powinno wystarczyć. Jeśli mamy interfejs – w blokach wartości mierzonych możemy zweryfikować poprawność wykonania adaptacji (grupa 10 – biegi do przodu, grupa 11 – bieg wsteczny). Przy adaptacji biegu wstecznego ostrożnie z pedałem przyśpieszenia - wciskanie do dechy przy braku adaptacji w skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do zerwania łańcucha.

lub

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Wiele czasu upłynęło od mojego pierwszego wpisu z info o szarpaniu i innych szczegółach opisujących mój problem.

Myślę że niestety są to typowe objawy zużycia niektórych elementów w skrzyni Multitronik. No nic nie jest wieczne i z czasem wymaga wymiany. Oddałem auto do warsztatu pod Grudziądzem w Lisich Kątach. Polecam ich, zresztą poszukajcie sobie filmików na youtube. Krótko mówiąc skrzynia wymagała jednak poważnej naprawy. Wymieniono jedną bierznię, drugą poddano szlifowi. Wymieniono tarczki do jazdy na przód i pompkę strumieniową. Filtr wewnętrzny został umyty i wyczyszczony. Świerzy olej do skrzyni z nowym filtrem zewnętrznym i świeży olej do mechanizmu różnicowego. I tu uwaga bo może nie wszyscy wiecie. Olej w skrzyni należy wymieniać co 60kkm a w mechanizmie różnicowy co 120kkm. To nie są te same oleje. Nowe części z aso. Full koszt 6tyś. Mój aktualny przebieg 250tyś.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżam temat. 

Posiadam Audi A4 B8 2.0 multi 2009r przebieg 158tys. Mam problem ze skrzynia biegów. Stojąc w miejscu na P jest wszystko ok, lecz gdy wrzucam bieg zaczyna szarpać i słychać odgłos że skrzyni. Gdy zaczynam startować rusza gwałtownie z szarpnięciem i po czasie się stabilizuje. Rozpędzając się łapie przeskoki w trakcie zmiany biegów i obroty skaczą. Stało się to zaraz po tym jak zachciało się na śniegu bokiem pogazowac kilka razy. Po tej akcji zaczęło szarpać. Co mogło się stać i jak powinienem zacząć diagnozę? Dziękuję i Pozdrawiam. 

IMG_20220122_173156.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz vcd lub inny program info masz powyżej jak to zrobić.

Jeżeli nie to spróbuj na równej powierzchni jechać 10 x do tyłu i do przodu tak jak kolega opisywał w filmie. Moze skrzynia zrobi porwaki w tej opcji  też podobno działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiliśmy ten manewr u kolegi. Miał szarpnięcia typowe objawy jakie sa opisywane na forum. Po tej operacji problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Zanim założę nowy temat spróbuję zadać pytanie bezpośrednio tutaj, a mianowicie..

 

Jestem posiadaczem A4 B8 ze skrzynią multitronic z 2012, z silnikiem 2.0 TDI 143km, moc podniesiona na 177km, autem jeździł mój ojciec więc auto jest tak jakby w jednych rękach od kilku lat.

 

Auto obecnie posiada ok 255kkm przebiegu, a ostatnia i jedyna wymiana oleju w skrzyni biegów za naszej kadencji miała miejsce przy przebiegu ok 220kkm.

Po wymianie, jak to często bywa z tego co czytałem na forum, zaczęły się problemy.

 

1. Auto bardzo ciężko rusza pod górkę, zdarza się, że zgaśnie. Czasem jest tak, że jadąc pod górkę, w pewnym momencie mimo pierwotnie wrzuconego biegu, po paru metrach bieg zostaje wyrzucony i auto jest tak jakby na N. Jest to bardzo niebezpieczne np. podczas włączaniu się do ruchu.

 

2. Podczas ruszania ze świateł, stania w korku, auto potrafi "zamulić" bieg, co znaczy, że dopiero 1-2 sekundy po puszczeniu hamulca auto faktycznie reaguje na gaz.

 

3. Ogólne wrażenia z jazdy są pozytywne, ale muszę być w stosunku do skrzyni bardzo delikatny, jak to przy multitronicu. Staram się nie ruszać dynamicznie, odczekać właśnie te 1-2 sekundy po puszczeniu hamulca i dopiero wtedy dawać gaz, ale bardzo sporadycznie jest tak, że i to nie pomaga i muszę wkręcić auto na wyższe obroty, żeby bieg się zasprzęglił i wtedy jest to typowe szarpnięcie.

 

4. Typowo jak dla tego typu usterek, manewrowanie jazdą tył-przód (np. wyjeżdżanie z parkingu) kończy się tym samym co w pkt 3., czyli skrzynia przy zmianie z R na D baaaardzo długo zmienia bieg, czasem trzeba wkręcić na obroty. 

 

Co do tej pory robiłem?

Robiłem już dwukrotnie adaptacje z VCDSem, pierwsza próba poskutkowała, auto po puszczeniu hamulca, nieważnie czy pod górkę czy na prostej drodze, od samego początku pięknie ciągnęło do przodu, ALE... przy zmianie położeniu wybieraka z N na D słychać i czuć było dosyć mocne stuknięcie/szarpnięcie, tak, że zatrzęsła się cała buda. Po paru dniach niewystępowania problemów z jazdą (oprócz tego z szarpnięciem), skrzynia znowu zaczęła żyć  swoim życiem, opóźniać wbijanie biegów, problemy z wjazdem pod górkę itd., ale za to typowe szarpnięcie przy zmianie z N na D ustąpiło.

 

W te sobotę znowu próbowałem zrobić adaptację, sytuacja podobna jak wyżej. Skrzynia działa perfekcyjnie, ale jest szarpnięcie przy zmianie z N na D. Tym razem adaptacja poskutkowała dokładnie CZTERY godziny. Po tym czasie szarpnięcie zniknęło, ale skrzynia działa z problemami.

Adaptacja była robiona tak:
1. Olej skrzyni ponad 60 stopni
2. Równa nawierzchnia 
3. Skanowanie auta, wszystko ok
4. Zerowanie starych ustawień skrzyni
5. Jazda autem bez dodawania gazu 10x przód, tył - po ok 20m, odczekiwanie 10-15 sekund po każdej jeździe do przodu lub do tyłu, zmiana położeń wybieraka również odczekiwanie ok 3-5 sekund co przełożenie
6. Auto jeździ jak nowe, banan na ustach, ale tak jak pisałem, wcześniej parę dni, teraz parę godzin.

 

Wiem, że diagnoza na odległość, na forum to wróżenie z fusów, ale może któregokolwiek z opisanych wyżej sytuacji nakierowuje kogokolwiek, np. @Bart-S na jakąś typową usterkę? Nie wiem, czy próbować jeszcze adaptacji, czy to raczej kwestia regeneracji sterownika lub całej skrzyni.


 

Edytowane przez Szymona4b8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mój pacjent to Audi A4 B8 2012, 2.0TDI - CJCA, automat 0AW.

 

Przy ruszaniu muszę dodać więcej gazu, aby auto ruszyło, a przy ruszaniu lekko szarpnie.

 

VCDS znalazł jeden błąd: 

7897 - Usterka sterownika

 P0603 00 [032] - błąd pamięci nieulotnej, sporadyczny.

 

Auto ma najechane pewne 230 tyś a olej w skrzyni był zmieniany jakieś 40 tyś km temu.

 

Co może być przyczyną?

Jakiego mechanika z małopolskiego polecicie?

 

Mogę zrobić adaptację ale podobno może być jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak naprawiłeś ten błąd ? Jaka była w końcu diagnoza i naprawa ? Koszta ? Mam podobnie na vcds błąd. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...