Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic w A4 B8 2.0TDI szarpie


zetton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Audi A4 2.0 TDI common rail 2.0 ze skrzynia multitronic przebieg 203 tys rok 2009 listopad. Zauważyłem jedną rzecz w skrzyni otóż delikatnie lub czasem mocniej szarpnie jak np stoje w miejscu i chce ruszyć dość gwałtownie tzn dodaje gazu np. na światłąch. Gdy jednak ruszam delikatnie tzn. puszczam jedynie hamulec i auto same zaczyna jechac i wtedy dodam gazu nie ma żadnego szarpania. Co to może być ? Czy to łańcuszek się wyrobił czy jednak może sterownik. Te szarpanie jest tylko w przypadku ruszania z miejsca i tylko gdy chce przyspieszyc np na skrzyżowaniu a już jak delikatnie ruszam to nic sie nie dzieje. Na trasie odczas jazdy również nie ma żadnego szarpania. Wie ktoś co to może być?Z góry dziekuję.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak olej wymieniany co 60 tys żadnych opiłkó nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mialem ta skrzynie w b6 i podobne objawy, czyli opozniona reakcja na gaz podczas ruszania, nagly zryw. Zdarzylo mi sie tez regenerowac elektronike gdy mialem te objawy i ta operacja niestety nijak wplynela na zachowanie skrzyni w tym aspekcie. Sprobuj jednak u siebie przeprowadzic adaptacje skrzyni, byc moze to rozwiaze problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować, sprawdziłbym też poziom oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

to moj pierwszy post (poza tradycyjnym przywitaniem :) i od razu pisze do Was z problemem. Zakupilem poltora miesiace temu moje pierwsze Audi - A4 B8 2.0, TFSI 180koni, przebieg 100k km, od 2go wlasciciela z polskiego salonu, serwisowane w ASO. To tez moj pierwszy automat (Multitronic).

Po pierwszym zachwycie nowym autkiem jakies 3 tygodnie temu, po przejazdze w trasie (trasa o dlugosci ok 100km) zauwazylem ze przy predkosci od ok 80 km/h do 120 km/h jadac w trybie D obok bardzo fajnego mruczenia auto zaczyna w czasie przyspieszania tez wydawac dziwny szum, a moze nawet lekko wibrujący dzwiek. Nie jest bardzo slyszalny i przeszkadajacy - zona twierdzi ze nic nie slyszy ;) - ale dla mnie jest wyrazny. Podstawowe elementy diagnozy:

a.) dzwiek pojawia sie tylko po odpowiednim rozgrzaniu autka (jezdzac normalnie po miescie, nawet kilkanascie kilometrow ale w miejskim ruchu, nic sie nie dzieje, nic nie slychac i auto normalnie mruczy, nawet przy dosc mocnym przyspieszaniu), slychac go po przejechaniu parunastu/parudziesieciu kilometrow z odpowiedno duza predkoscia,

b.) dzwiek jest wyraznie slyszalny tylko w trybie D, w trybie S praktycznie nic nie zauwazam,

c.) jak pisalem wyzej - slychac tylko przy przyspieszaniu, najwyrazniej od ok 80 do 120 km, szczegolnie ok 100km/h, jest to odglos szumu ale z wibrującym/lekko zgrzytającym dzwiekiem. Przy utrzymywaniu stalej predkosci nic nie slychac,

d.) nie wyskakuja zadne bledy w czasie jazdy na desce,

e.) zauwazylem ze najwyrazniej slychac ze cos jest nie tak po tym jak po dlugiej trasie i mocnym rozgrzaniu zostawiam auto na chwile i po kilku minutach znowu ruszam w trase (np. odprowadzic auto do garazu), wtedy dzwiek jest slyszalny przy przyspieszani tez przy niskich predkosciach, a w trybie S przy mocnym przyspieszaniu slychac nie wibrujący ale zwykly szum, a raz zdarzylo sie ze nawet bezposrednio po odpaleniu.

Mozliwa przyczyna: kilka dni wczesniej zanim zauwazylem te dzwieki przy ruszaniu ze swiatel na sliskiej jezdni po zagapieniu sie chcialem zbyt szybko ruszyc i auto lekko sie poslizgnelo i bylo slychac wyrazne stukniecie gdzies w trzewiach autka. Z tym ze nie bylo zadnych innych objawow, auto nie zatrzymalo sie, nie wyskoczyly zadne bledy. Poza tym - choc pewnie to nie ma zwiazku - oddawalem tez pare dni wczesniej auto do lakiernika bo mialem po zakupie do zrobienia poprawke na prawym blotniku po nieudanym lakierowaniu przez poprzedniego wlasciciela, ktory ewidentnie zarysowal/przytarl tam wczesniej auto.

Nie jestem specjalista w kwestii samochodow i planuje go oddac go do sprawdzenia w rece kogos kto sie na tym zna, ale zastanawiam sie czy macie pomysl co moze byc nie tak? Rozwazam oddanie go do serwisu do ASO, albo do serwisu skrzyn automatycznych, ale przy tej drugiej opcji wypadaloby raczej wiedziec ze cos jest nie tak ze skrzynia, wiec chcialbym sie poradzic najpierw Was.

Szukalem troche na forum ale nie udalo mi sie znalezc podobnego przypadku.

Z gory dzieki za wszelkie pomysly,

Łukasz


Niestety wracam do tematu. Minelo kilka miesięcy, zrobilem jakies 2-3 tys km. Jest ani lepiej ani gorzej jesli chodzi o jazde na biegu D, czasami odglosy sa prawie nie zauwazalne, czasami bardziej. Natomiast z nowych rzeczy:

a.) silnik po odpaleniu wydaje stukot jak w filmiku zamieszczonym przez Borasa27 w temacie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/217272-20-tsi-211km-cykanie/. Z postów w tym temacie nie jestem w stanie odczytać czy to norma czy jednak powinienem sie martwic ;). Moze ktos ostatecznie powie?

b.) na biegu S przy mocnym przyspieszaniu słyszę dość wyraźny szum (takie 'huuuuuu' gdzies w trzewiach auta). Do tego po puszczeniu gazu po takim przyspieszeniu slysze wyraźne buczenie przy spadku obrotów. Poza tym przytrzymując rękę na drążku zmiany biegów w momencie spadania obrotów czuję jakby opór - czyli oprócz buczenia czuje jakby gdzies brakowalo smarowania (oczywiscie nie zmieniając biegów i nie ruszając drazka, tylko trzymając na nim ręke i pozwalając zeby zmniejszał obroty na S).

Autko zostawialem przy okazji wymiany oleju silnikowego w serwisie na ogledziny, probna jazde, podlaczenie do komputera itp. Nie stwierdzono nic, zdaniem serwisu auto jest sprawne. Poza tym bylem w ASO i przejechalem sie z jednym z mechaników (bylo to jednak przed tym jak zaczelo sie buczenie na biegu S) - tez stwierdzil ze nic nie slyszy.

I wszytko byloby dobrze, tylko dzwieki caly czas slysze i jest to mocno wkurzające. Planuje podjechac do Janek do Autotransmisji (ma ktos jakies doswiadczenia?) i tam zostawic auto na dokladniejszy oglad. Zastanawiam sie tez nad zostawieniem auta w ASO, ewentualnie w VCentrum.

Mam prośbę do Was po pierwsze o jakies sugestie co Waszym zdaniem jest nie tak. Po drugie ktore rozwiązanie jest Waszym zdaniem najlepsze do diagnozy - zaklad wyspecjalizowany w automatach, ASO czy duzy sieciowy serwis?

Trzeba bylo kurde dalej jezdzic Toyota Corolla w benzynie, tam nie bylo takich problemow ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam od niedawna Audi A4 B8 z silnikiem 2.7 TDI, skrzynia multitronic 8-stopniowa. Od jakiegoś czasu zauważyłem, ze skrzynia potrafi szarpnąć, tak jak by przeskakiwała na wyższy bieg, przytrafiło mi sie to dwa razy, gdy ruszałem na skrzyżowaniu i podczas przyspieszania. Nie wiem co z tym zrobić? Czy to kwalifikuje sie do naprawy? Miał tak ktoś? Jaki to koszt? Gdzie najlepiej to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo jest na necie o multitronicu, albo masz stary olej, albo skrzynia juz jest zużyta, najlepszy serwis masz na Śląsku sservis albo u kolegi Bart-s. Koszt całkowitego remontu może wyjść około 10k ale to jak Ci się skrzynia rozleci, jak na razie zaczyna lekko szarpać to może w 1500zl się zmiescisz lub sama wymiana oleju pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się o bardzo dobry mechaniku niedaleko mnie, ma bardzo dużo dobrych opinii. Ludzie aż z śląska do niego przyjeżdżają. Byłem na diagnozie, powiedział, że skrzynia jest mechanicznie w dobrym stanie, przy przebiegu 305 tys. Km Ale powodem szarpania jest sterownik, opiłki metalu jakie się zebrały w skrzyni zakłócają jej właściwa pracę. Czyszczenie, wymiana oleju i filtra. Cena jaka mi podał w porównaniu do serwisów jakich dzwoniłem jest mega niska. Przestrzegam bo wszystkie reklamujące się firmy chcą tylko naciągnąć klienta. Ceny od 3-7tyś co 2 mechanik mówił, że to na 100% łańcuch… Najlepsi są Panowe z Gorzowa Wielkopolskiego „robimy tylko dla Niemców, bo Polacy to sknery… Cena to 2600 Euro + wyjecie skrzyni i olej itp.”

A kolega Bart-s zapytał o przebieg i głucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony 2 tys km temu wiec olej jest ok Bart S co ty o tym sądzisz???


żadnej podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariator poszedł, albo cos z odcinkiem talerza, skrzynia ma luz, bo jakiś element sie zużył. Daj do mechanika póki jeszcze łańcuch i talerze sa dobrym stanie. Mam podobnie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy,

To mój pierwszy post na tym forum ( po przeanalizowaniu wielu postów na forum). mam problem z przydzieleniem do odpowedniego działu, bo nie do końca wiem co się z tym samochodem dzieje.

Jestem obecnie na kupnie audi a4 b8 avant 1.8t 160ps z multitronikiem.
Oglądałem samochód, wszystko w porządku jeśli jedzi sie spokojnie. skrzynia nie szarpie, wszystko dzaiła.
Przebieg 118 kkm i będzie na pewno trzeba wymienić olej w skrzyni. Samochód z polskiego salonu, przebieg potwierdzony, serwisowany w Aso.

Podczas akgresywnej jazdy w trybie sportowym, ma się wrażenie jakby lewa tylne koła traciły przyczepność i po prostu mieliły w miejscu. Dzieje sie to tylko przy agresywnym przyspieszaniu. Czy to normalne? Ewentualnie co to może oznaczać? Na komputerze nie wywalało żadnych błędów, zawieszenie w porządku, bieżnik opon około 6 mm. Wygląda to tak, jakby auto nie radziło sobie z tą mocą i traciło przycepność na tylne koła...
Poradźcie drodzy koledzy co to może oznaczać i czy nie zwiastuje to wielkonakładowych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne koła ? Przecież Multitronik ma tylko napęd na przód. Jak to jest Quatrro to musi być Tiptronic.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przód, ale czuć jakby był problem z tylnymi kołami, nie wiem z czego to wynika dlatego pytam...
Może to być problem ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP składa się z systemu ASR i ABS. Podczas ruszania miga kontrolka ESP, ale to system ASR odcina paliwo do silnika, ale to byś czuł na przednich kołach. Tył jest ciągnięty.

Wyłącz ESP i zobacz czy masz to samo. P.S Z multitronikiem to uważaj na agresywną jazdę. To nie służy tej skrzyni.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,B8 kupiona dwa miesiące temu, zauważyłem że przy ruszaniu trochę zachowuje się nerwowo,ruszanie bez gazu ok. toczy się równomiernie, dalsza jazda też bez zarzutów, aktualny przebieg 140 tyś km,ostatnia wymiana oleju w multi według książki przy 121 tyś km, czy coś jest nie tak z nią bo w poprzednim B7 multi tak nie było ?

Edytowane przez marda16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,B8 kupiona dwa miesiące temu, zauważyłem że przy ruszaniu trochę zachowuje się nerwowo,ruszanie bez gazu ok. toczy się równomiernie, dalsza jazda też bez zarzutów, aktualny przebieg 140 tyś km,ostatnia wymiana oleju w multi według książki przy 121 tyś km, czy coś jest nie tak z nią bo w poprzednim B7 multi tak nie było ?

witam,

mam podobnie, u mnie jeszcze przy cofaniu jest problem, musze solidnie wcisnąć gaz żeby zaskoczył i ruszył do cofania, ewidentnie nie lubi jeździć tyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony 2 tys km temu wiec olej jest ok Bart S co ty o tym sądzisz???

żadnej podpowiedzi?

Witam,

mam bardzo podobnie na wstecznym, sporo luzu i muszę co chwile więcej gazu dodawać żeby jechał bo zwalnia jedzie jak chce, nie lubi cofać oj nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile masz przejechane od ostatniej wymiany oleju w multi ?

Edytowane przez marda16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ze swoją kiedyś u tego pana, kolegom pomagał przez telefon.

Polecam zadzwonić i dopytać jak są jakieś niepokojące objawy, naprawdę spoko facet i fachowiec.

Ja dzwoniłem na kom.

http://www.biznesfinder.pl/Nowe+Proboszczewice_Automatic.+Zdanowicz+P._1908161.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...