Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic w A4 B8 2.0TDI szarpie


zetton

Rekomendowane odpowiedzi

To kwalifikuje się do naprawy. Spróbuj parę razy na wzniesieniu skręcić koła i ruszyć, jak wyczujesz poszarpywanie, albo na wstecznym to skrzynia do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kwalifikuje się do naprawy. Spróbuj parę razy na wzniesieniu skręcić koła i ruszyć, jak wyczujesz poszarpywanie, albo na wstecznym to skrzynia do naprawy.

Maciek poszarpywania nie ma, ale na wstecznym jak wrzuce, są 2 sek jak złapie i zacznie powoli sam jechać, jak dodam gazu jedzie szybciej ale często sobie zwalnia muszę tym gazem go stymulowac żeby jechał. na D jest wszystko ok, choć troche jakby mułowaty potrzebuje cały czas bata.

Zmieniam olej za kilka dni, może coś da, jak nie to.. nie chce nawet mysleć..

Edytowane przez Sidos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja własnie jestem po naprawie skrzyni, a działo się podobnie, opóźnione wrzucenie biegu na światłach, jest spowodowane luzem docisku i niskim ciśnieniem oleju, po tym miałem szarpanie przy ruszaniu, czasami podczas jazdy. Niech mechanik sprawdzi, czy nie ma opiłków metalu w oleju i będziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek a powiedz mi czego dotyczyla naprawa u Ciebie, i jaki koszt ?

wymieniam czym predzej olej i zweryfikuje usterkę

pzdr m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony został:

-docisk hydrauliczny 2200zl aso

-obudowa skrzyni 300zl używka - bo nie produkują

-komplet uszczelniaczy 600zl aso

-olej 70zl x 7-8l - z odzysku bo tego też nie kupisz

-filtr oleju, jakieś tam inne graty z 200zl

-robocizna 1000zl

mechanik powiedział mi, ze przyjechałem w dobrym momencie. Bo gdybym z tym zwlekał to zajechałbym drugi talerz i łańcuch, a finalnie zapłaciłbym 7 tyś w Polsce 2,5tys w Niemczech.

Jak będzie skrzynia do roboty to albo zmieniaj olej i sprzedaj auto, albo naprawiaj.

Pozdrawiam

Edytowane przez etines8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zakupiłem audi a4 2.0tdi z automatyczną skrzynią biegów

podczas postoju z silnika wydobywał się dziwny dźwięk (szurania tarcia) oraz podczas zmiany lewarka na D lub R trzęsie całym autem

mechanik stwierdził iż to koło dwumasowe , kupiłem nowe , wymieniłem silnik przestał wydawać dziwny dźwięk podczas postoju ale szarpanie podczas zmiany lewarka przy wybieraniu D lub R pozostało

dodam iż podczas jazdy nie czuć szarpania

proszę o pomoc co to może być

-chciałbym również przeprosić jeżeli tem temat był przerabiany jednak nie mogłem znaleźć zadnych info (jestem nowym użytkownikiem tego forum )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wymiana oleju dla własnego komfortu i bezpieczeństwa skrzyni. Temperatura rozrzedza olej i w Twoim wypadku może nie mieć już dobrych właściwości smarujących.

Ba co gorsza może go brakować, identyczny dzwięk słyszałem gdy w skrzyni brakowało 1.2L oleju...

Wymieniać czym prędzej.

W multitronicu zawsze też będzie słychać delikatny dzwięk łańcucha jednak nie jest on uciążliwy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szuranie nigdy nie jest związane z dwumasem nie w multitronicu.

Pierwszy temat olej to może rozwiązać problemy "dzwiękowe" i przedłużyć życie skrzyni.

Druga sprawa czyli szarpnięcia przy zmianie lewarka temat bym olał zbyt drogi a nie wpływa na eksploatacje czy komfort podróżowania i z tego co mówi mi moje doświadczenie nie pogorszy się, bynajmniej nie szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szuranie nigdy nie jest związane z dwumasem nie w multitronicu.

Pierwszy temat olej to może rozwiązać problemy "dzwiękowe" i przedłużyć życie skrzyni.

Druga sprawa czyli szarpnięcia przy zmianie lewarka temat bym olał zbyt drogi a nie wpływa na eksploatacje czy komfort podróżowania i z tego co mówi mi moje doświadczenie nie pogorszy się, bynajmniej nie szybko

gdzie w vcds 12,12 szukac temperatury oleju w skrzyni measuring blocks podświetlone na szaro

Edytowane przez rosk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam auto jak w temacie, problem mam od poczatku poisadania tego auta a mianowicie podczas cofania zmiany z D na R i dodaniu gazu jest szarpniecie jak by puscił odrazu sprzęgło , jak nie dodam gazu i poczekam jakies 2 sek. auto ruszy samo bez szarpniecia, dodam że auto stało bez podłaczonego aumulatora jakies 2-3 miesiace, jak podłaczałem autocoma w parametrach mam brak adaptacji biegu wsteczenego, i teraz pytanie czy to może być powodem tego ze skrzynia tak się zachowuje , czy adaptacie nie powinna sama wskoczyć, czy może być tak że jest coś nie tak ze skrzynia i dlatego jest brak adaptacji. Jak przeprowadzić adapatacje mam do dyspozycji autocoma i vcds.

Edytowane przez Maciejass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytania, zwłaszcza jak przeprowadzić adaptacje z VCDSem

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zauważyłem ostatnio problem po odpaleniu auta i ruszaniu czuć na pedale gazu z 2-3 stuknięcia, dzieje się tak tylko po odpaleniu auta, później ruszając z miejsca już takich objawów nie ma.

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zauważyłem ostatnio problem po odpaleniu auta i ruszaniu czuć na pedale gazu z 2-3 stuknięcia, dzieje się tak tylko po odpaleniu auta, później ruszając z miejsca już takich objawów nie ma.

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie co to może być ?

U mnie podobne "puknięcia" w pedał występują czasem przy pierwszym odpaleniu danego dnia (po nocy w garażu, po kikunastu pierwszych sekundach jazdy). Zakładam jednak, że to normalny objaw - rodzaj dokalibrowania pedału, lub czegoś w układzie zasilania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już wątek odnośnie takiego objawu. Jest to test pompy ABS/ESP, który wykonuje się po każdym odpaleniu silnika i pierwszym ruszeniu. Dodatkowo można to zaobserwować jadąc z prędkością bodajże 90-140 km/h (dokładny zakres do sprawdzenia w instrukcji) w deszczu - cyklicznie podnosi się ciśnienie w układzie hamulcowym celem oczyszczenia tarcz tak, żeby w sytuacji awaryjnego hamowania było ono od razu skuteczne.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zauważyłem ostatnio problem po odpaleniu auta i ruszaniu czuć na pedale gazu z 2-3 stuknięcia, dzieje się tak tylko po odpaleniu auta, później ruszając z miejsca już takich objawów nie ma.

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie co to może być ?

Witam u nie tak samo jest zwykle słyszę to przy 14-16km/h później cisza jeśli tak musi być to ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Audi A4 2.0 TDI common rail 2.0 ze skrzynia multitronic przebieg 203 tys rok 2009 listopad. Zauważyłem jedną rzecz w skrzyni otóż delikatnie lub czasem mocniej szarpnie jak np stoje w miejscu i chce ruszyć dość gwałtownie tzn dodaje gazu np. na światłąch. Gdy jednak ruszam delikatnie tzn. puszczam jedynie hamulec i auto same zaczyna jechac i wtedy dodam gazu nie ma żadnego szarpania. Co to może być ? Czy to łańcuszek się wyrobił czy jednak może sterownik. Te szarpanie jest tylko w przypadku ruszania z miejsca i tylko gdy chce przyspieszyc np na skrzyżowaniu a już jak delikatnie ruszam to nic sie nie dzieje. Na trasie odczas jazdy również nie ma żadnego szarpania. Wie ktoś co to może być?Z góry dziekuję.

Ruszasz gwałtownie z trybu D ? I czujesz szarpniencie, spróbuj z trybu S ruszyć i czy też czujesz szarpniencie. W trybie D auto rusza z 2biegu a przy gwałtownym wduszeniu pedału gazu redukuje na niższy bieg wtedy ma się wrażenie ze coś nie tak się dzieje ze skrzynia. Spróbuj w trybie S ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się o bardzo dobry mechaniku niedaleko mnie, ma bardzo dużo dobrych opinii. Ludzie aż z śląska do niego przyjeżdżają. Byłem na diagnozie, powiedział, że skrzynia jest mechanicznie w dobrym stanie, przy przebiegu 305 tys. Km Ale powodem szarpania jest sterownik, opiłki metalu jakie się zebrały w skrzyni zakłócają jej właściwa pracę. Czyszczenie, wymiana oleju i filtra. Cena jaka mi podał w porównaniu do serwisów jakich dzwoniłem jest mega niska. Przestrzegam bo wszystkie reklamujące się firmy chcą tylko naciągnąć klienta. Ceny od 3-7tyś co 2 mechanik mówił, że to na 100% łańcuch… Najlepsi są Panowe z Gorzowa Wielkopolskiego „robimy tylko dla Niemców, bo Polacy to sknery… Cena to 2600 Euro + wyjecie skrzyni i olej itp.”

A kolega Bart-s zapytał o przebieg i głucho.

daj namiar na tego mechanika prosze.

pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...