Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


xskoti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytanie moje to czy jest jakakolwiek możliwość wyłączenia czujnika położenia klap w kolektorze ssącym lub ich wycięcie?
Po wizycie w serwisie stwierdzono, że jest to błąd P201500 i jedynym rozwiązaniem jest wymiana całego kolektora ssącego.
Koszt NOWEGO kolektora to 1719zł. Samochód to Audi a4 b8 2.0 tdi cr 143km 2008r.

Pozdrawiam Marcin

 

 


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=38431625



http://www.dieselgeek.com/03L129711AG_s/1901.htm

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=381933


https://bladp2015.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam to samo i kilka innych osób :) świeci Ci się CHECK ? czy tylko wali ten błąd w Engine 01 ? problemem jest mechanizm tzw nastawnik kolektora który steruje tymi klapkami. Da się to wywalić tak samo jak to się robi w 2.7 czy 3.0 TDI choć teraz nikt tego już nie robi praktycznie ponieważ są już zestawy naprawcze. Niestety do 2.0 TDI nie ma półki co. Kolektor najtaniej znalazłem nowy za 1550zł z wysyłką w cenie.ale to i tak cena zaporowa. Ja w przyszłym tygodniu będę próbował uporać się z tym w trochę inny sposób napiszę jak mi poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy silniczek nastawnik to koszt ok 400 zl plus 100zl wymiana

Dzwoniłem teraz do mechanika i powiedział że lepiej jest to usunąć ponieważ za jakiś czas prawdopodobnie znowu się to wywali. Ponoć to przez te klaplki pada ten silniczek bo coś tam jest nie tak i teraz jak założymy nowy silniczek do starego kolektora to za jakiś czas znowu się to wysra dlatego audi wprowadzilo żę trzeba kupić oba te elementy nowe a koszt zabija. Lepiej to wywalić będzie tylko większa emisja CO2 :) co mnie wali i najprawdopodobniej wyłącze to softem. Koszt ponoć ok 450zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz Ci raz pisałem że to mnie wina klap :facepalm:

one chodzą lekko, silniczek siada

przekłądałem juz kilka tych kolektorów to wiem co pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego silniczek siada ? może przez klapki ? wystarczy że bedzie trochę nagaru przyblokuje je a tam są plasitkowe tryba i pozamiatane. Stad w ASO zalecane wymienienie kompletu. Ja raczej wyłączę to elektronicznie U mnie ewidentnie posypały się trybka jak potrząsniesz nastawnikiem to coś tam lata w środku jakby kilka elementów.Sterując cięgnem palcem chodzi lekko i tak jakby normalnie nie przycinając się.


W Katowicach w Dynosofcie 200zł koszt wyłączenia tego. Nastawnik + wymiana 360zł + 100zł w krakowie znalazłęm a nie ma gwarancji że zaraz znowu nie rozleci sie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Gibons CHECK się świeci cały czas. A gdzie kupię sam nastawnik? Najchętniej bym to wyprogramował, ale szczerze mówiąc to nawet nie mam pojęcia do kogo uderzyć z tym tematem. Pytałem po miejscowych mechanikach i magikach ale nie mają pojęcia na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w okolicy jest sporo gości którzy to wyłączą na pewno u Ciebie też ktoś się znajdzie. Ja będę to wyłanczał nastawnika samego ponoć nie ma sensu w ogóle zakłądać gdyż prędzej czy później znowu padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie kolektory ssące na początku były wadliwe np. u mnie został wymieniony na jednej z akcji serwisowych przy przebiegu ponad 70tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ogólnie kolektory ssące na początku były wadliwe np. u mnie został wymieniony na jednej z akcji serwisowych przy przebiegu ponad 70tys.

Podaj numer tej akcji serwisowej. Co do nastawnika tak nowy i oryginalny tylko ponoć nie ma sensu go wymieniać bo i tak padnie. Koszt wylaczenia tak jak pisalem od 200zl-450zl zalezy gdzie.


Nie moje okolice ale gosc wie o co chodzi.

http://www.auto-krak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej po prostu zaślepić klapki, tak jak w w silnikach bmw 2.0d :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też zaślepieć ale można też wyłączyć zależy w jakim stanie są klapki jeżeli nei ma ryzyka że wpadną to można tylko wyłączyć mając je sprawne ale zawalone też mogą wpaść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest taki kolektor jakby metalowy ,nie wiem czy mam wogóle klapki :kox:

img-20141101-110717.jpg

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dzieje ,to puki co zostawiam w spokoju ,tylko egr od spodu się trochę poci ,znikoma ilość

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg ? prędzej czy później zacznie się dziać to bardzo częsta usterka EGR też można wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...