Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


xskoti

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam to samo i kilka innych osób :) świeci Ci się CHECK ? czy tylko wali ten błąd w Engine 01 ? problemem jest mechanizm tzw nastawnik kolektora który steruje tymi klapkami. Da się to wywalić tak samo jak to się robi w 2.7 czy 3.0 TDI choć teraz nikt tego już nie robi praktycznie ponieważ są już zestawy naprawcze. Niestety do 2.0 TDI nie ma półki co. Kolektor najtaniej znalazłem nowy za 1550zł z wysyłką w cenie.ale to i tak cena zaporowa. Ja w przyszłym tygodniu będę próbował uporać się z tym w trochę inny sposób napiszę jak mi poszło.

Witam mozesz podac namiar na ten kollekter za 1550 pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, moze ktoś krok po kroku napisać gdzie i jak oczywiście w vcds wykonuje się test, adaptacje tego nastawnika, bo szukam wszedzie ale jakos nie moge znaleźć, a chciałbym to u siebie sprawdzic bo już głupi jestem.
może ktoś mi jeszcze odpowie na nurtujące mnie pytania.??? mój nastawnik po odpaleniu, gazowaniu nie wykonuje zadnych ruchów, tak jakby nie dzialał, popychając palcem cięgło tez nie startuje, po odpieciu wtyczki nie wyskakują zadne błędy, wymieniłem dziś na inny nastawnik lecz tez nie wiem czy sprawny, kupiony za grosze na alegro i dzieje sie tak samo jak z moim, żadnego ruchu. po odpieciu tez nie wyskakuja zadne błędy, chyba ze ja mam te klapy wyłączone juz w ecu , cholera wie... jestem swieżym nabywca tego auta a wczesniejszy właściciel szlak wie co tam kombinował, prawdy sie nie dowiem. czy po odpaleniu mimo że czujnik, potencjometr byłby walniety to nie powinien robic testu , kalibracji??, czy po odpieciu wtyczki nie powinny sie pojawić jakies błędy??, mi wyskakuje chek raz na półtora tyg, i są wtedy 2 błędy 008198 i 008196 czyli że klapy cały czas otwarte i cały czas zamkniete, wykasuje je i półtora tyg spokój, może to wywala podczas wypalania dpf, tego tez nie wiem, auto ogólnie jeździ i spala dobrze. BARDZO PROSZĘ o jakąś logiczną podpowiedź odpowiedż o co tu chodzi z tym przypadkiem, nie chce kupować kolejnego nastawnika za jakies 5-6 stów gdzie po podłączeniu okaże sie że znowu nie chodzi, nie rusza sie cieglo, jeszcze chiałbym zrobić ten test poprzez vcds ale nie wiem jak i w którym kanale
Pozdrawiam i czekam na jakąś odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięgno powinno się ruszać jak je popchenisz palcem. Prawdopodobnie klapki się przycieły skoro cięgno się nie rusza (jest pewnie zblokowane) a powiedz mi jak odpiąłeś nastawnik od kolektora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie nie , zle mnie zrozumiałeś. ryszając na nieodpalonym czy nawet na odpalonym palcem za to cięgło klapki chodza bardzo lekko nie ma oznak żadnego przytarcia. chodzi mi o to że jak odpale autko to sam nastawnik nie rusza sie , silniczek nie daje oznak życia, a przeciez jakby był ten potencjometr zepsuty to wydaje mi sie że powienien chociaż zrobić jakiś test , otworzyć sie na max i zamknąc i stwierdzić że nie wie w jakim położeniu są klapuy powiedzmy poprzez popsucie tego czujnika lub luzu na cięgle bo i o tym słyszałem ale mój wogóle nie żyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik otwiera klapki powyzej jakichs obrotów nie wiem czy nie powyzej 2000obr jak nie więcej. Normalnie do tych obrotów klapki są zamknięte zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie masz wyłączony programowo skoro odpięcie wtyczni również nie pokazuje żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie tego nie wiem, nie mam u kogo sprawdzic czy po odpaleniu nastawnik robi jakiś ruch, czy po odpieciu wtyczki wskakują jakieś błędy, a jesli miałbym wyprogramowany to czemu co tydzień półtora wywala mi te dwa blędy. podobno po wyrzuceniu tego w programie trzeba nastawnik ustawić na max klapy otwarte a u mnie nie jest w zaden sposób zablokowany i chyba sa cały czas zamknięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze powiesz mi jak ten test zrobic, szukam wszedzie opisu i nie moge znaleźć, a ja nie mam pojecia w których blokach to sie wykonuje a musze od czegos zacząc bo juz nie wiem co robić, wprawdzie jest wszystko ok ale co tydzień ta kontrolka troche irytuje i z czegoś sie bierze tylko z czego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze powiesz mi jak ten test zrobic, szukam wszedzie opisu i nie moge znaleźć, a ja nie mam pojecia w których blokach to sie wykonuje a musze od czegos zacząc bo juz nie wiem co robić, wprawdzie jest wszystko ok ale co tydzień ta kontrolka troche irytuje i z czegoś sie bierze tylko z czego....

Nie szukasz tego w blokach pomiarowych bo tego nie ma w B8 tylko w funkcji pomiarów rozszerzonych.

Jest tam gdzies ponad 300 pozycji .

Pamietaj ze w VCDS miedzy ORI a klonem róznią sie poszczególe opisy numery kanałow .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam klona chyba 12.12 a vcds 005 gdzie wszystko jest po angielsku i nie wszystko rozumię dlatego szukam gdzie dokladnie tego szukaci jak to zrobić ale brak tematow, dużo ludzi pisze że robiło test nastawnika ale nik nie chce powiedziec jak ten test robił, szukałem nawet na youtube bo czasem i tam sa takie rzeczy ale tez niestety nie ma. wyczytałem tez że w pomiarach w bloki 142 robi sie ten test ale co niektórzy mówią że to jest test ale do przepustnicy a jak mimo wszystko ja chciqłem to zrobić u siebie to i tak wyskoczył komunikat error

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...