Długa skrzynia w grupie VAG
5 5

    22 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Widzę że pusto w tym dziale to się czymś pochwale.

    Wprawdzie to nie audi ale grupa VAG.

    Pacjent - Skoda Octavia 2 FL 4x4 2.0 TDI BMM.

    Projekt - skrzynia biegów o dłuższych przełożeniach.

    Pomysł i wykonanie - Rafał Szumowski który jest posiadaczem jednego z szybszych Golfów w PL jak nie najszybszego :twisted:

    Jakby ktoś chciał się pobawić w tego typu przeróbki to mogę podać kontakt na priv

    ale od razu zaznaczam że nie jest to tania zabawa...

    Tak dla przykładu parę śrubek do wieńca dyfra 9 stówek :evil:

    Całość polegała na wymianie przełożeń głównych w mojej skrzyni KNP

    Dawcą była skrzynia O2Q albo O2M już sam nie pamiętam.

    Efekt końcowy jest taki że realne prędkości na 6 biegu wyglądają następująco:

    2000 - 121

    2500 - 151

    3000 - 181

    3500 - 211

    4000 - 241

    4500 - 271 :D

    na ori skrzyni było: 102, 127, 153, 178, 203, 229

    na razie vmax nie był testowany bo nie ma czym... nadal jest seryjne turbo

    lecz na pewno będzie coś większego a mianowicie GTB2260VKLR 8)

    poniżej parę fotek

    d49d139e65c9ae96cdfb00751c297b08.jpg

    2c5d468d1a23928c6d9678d86cce5b35.jpg

    841d5b84fd77da6e3e3e44750d04eaa9.jpg

    1c97a426a347ca58b21cfe9f7c0a70cb.jpg

    b2ad7dd1f81a90be1643f1d5b8b8897b.jpg

    wysłane z Commodore 64

    Edytowane przez elmer80

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I ty to masz u siebie ???

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pytasz o skrzynię? Tak.

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak na takim przełożeniu radzi sobie seryjny avf ??? Sprzęgło zostawiłeś ori ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To jest Skoda Octavia BMM dodatkowo trochę dłubnięta. Sprzęgło z dwumasą seryjne nowe.

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    9 stowek śruby powiadasz ????

    mam tego ze dwa kilogramy jakbys chciał :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wiem Dev Ty wszystko masz na kilogramy... tak jak zacisków i zdawkowych postów nic nie wnoszących

    wysłane z Commodore 64

    Edytowane przez elmer80

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie płacz, mi tez jest smutno.

    ale sruby mam jakbys chciał

    dla Ciebie za darmo

    fajna sprawa z ta skrzynią, szkoda ze w audi nie zawiele mozna zrobic w tym kierunku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie dziękuję. Zapłaciłem i nie płaczę.

    Po taniości można założyć inną skrzynię. No limits można sobie skrzynkę ułożyć po swojemu... ząbek w tą, ząbek w tamtą :-)

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No dobra, jezeli jest to 4x4 to co z tylnym dyfrem ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W układzie poprzecznym silnika napęd na tył przekazywany jest z przekładni kątowej. To co wyjdzie ze skrzyni, mam na myśli obroty nie ma żadnego znaczenia - na pewno to wiesz.

    W moim przypadku było zmienione przełożenie główne które zwiększa obroty w takiej samej proporcji zarówno na przedniej jak i tylnej osi. Ośka oczywiście zachowa się podobnie i dlatego też napisałem post w wątku ze skrzynią "piątką". Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie lecz mogę dać kontakt do człowieka który ogarnia profesjonalnie te tematy. Od razu z góry się odcinam że nie mam w tym żadnego interesu że kogoś polecam.

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    to teraz wskaż mi na którym rysunku co zmieniłeś

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O co Tobie chodzi?

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    podaj mi (nam) informacje co gdzie zmieniłes

    wrzuciłeś 4 screeny, na kazdym sa elementy skrzyni, przekładni katowej, sreeen nr 2 odpada bo to tylny dyfer z Haldexem

    no i chchiałbym wiedziec co z którego rysunku zostało przec Ciebie wymienione aby auto osiagało wiekszą predkosc

    przy tych samych obrotach

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A co masz na dwóch pierwszych zdjęciach na pierwszej stronie???

    wysłane z Commodore 64

    Scr nr 2 i 3 są ze sobą ściśle powiązane. Masz to opisane w moim poście powyżej. Bardziej już nie potrafię wytłumaczyć...

    Edytowane przez elmer80

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wiem co mam, masz na pierwszej stronie ale chciałbym abys wskazał mi to na rysunkach

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No i właśnie tołototo zostało zmienione... na 1 scr masz w kółeczko wzięte...

    Ty czytasz czy tylko obrazki oglądasz? Przełożenia główne skrzyni biegów.

    Poniżej na zdjęciu stare wałki i nowe oraz duże ori koło znitowane z mechanizmem roznicowym.

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    pieknie, no to teraz napisz nam łaskawie w jaki sposób naped jest przenoszony od silnika do kół

    zobaczymy jak teraz sam wpuscisz sie w maliny

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Daj spokój... wiem że i tak nie przyswoisz tego do wiadomości...

    Wszystko jest opisane i pokazane powyżej.

    Proponuje odwiedzić forum vag-racing.pl i poczytać o skodzie biturbo Pana Rogalotti którego pewnie znasz ze słyszenia. To właśnie jemu skrzynię robił Rafał i nawet tam zastosował takie właśnie rozwiązanie.

    Tak na koniec. Zapamiętaj sobie że skrzynia, mechanizm różnicowy nie ma żadnego znaczenia w przypadku gdy mamy przekładnie kątowa. Koniec. Ciao

    wysłane z Commodore 64

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja nie musze niczego szukac i niczego sprawdzać, doskonale wiem co jest na rzeczy

    chciałem abyś w prosty i logiczny sposób opisał sposób przeniesienia napedu w aucie w którym wystepuje przekładnia katowa

    której sie tak mocno uczepiłeś a która nie ma tutaj zadnego zwiazku, poniewaz nie zmienilismy jej pierwotnego przełozenia

    to tylko przekładnia katowa która przenosi moment ze skrzyni na wał pedny bo nie ma innej mozliwosci aby go przeniesc

    zminiłeś porzełozenie na walku który idzie do tej przekładni a to tylko podnioslo obroty na wale pędnym

    caly czas istota zagadnienia tkwi w tylnym dyferencjale który w chwili obecnej ma krótsze przełozenie od tego który masz w przednim

    i jak wczesniej pisałem tylko spięcie na 100% Haldexa potwierdzi moja tezę, nic więcej

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    poniżej dwa rysunki dla tych co trafią na ten wątek i będą mieli wątpliwości...

    auto robi miesięcznie 6-7 tys. km... haldex żyje :grin:

    schemat-napedu.jpg

    przenoszeniemomentu.jpg

    Edytowane przez elmer80

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ktos ma kontakt do tego magika?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    5 5

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy