Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z 1 i wstecznym. Manual


halek091

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz się zaczęły twoje problemy z 1 kiedy ochłodzenie przyszło? Miałem podobnie, płyn hamulcowy łapie z czasem wilgoć. Dlatego co 4 lata powinno się go wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wcześniej już miałem te problemy. Temperatura nic nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem i zaproponował mi wlanie do skrzyni jakiegoś dodatku z Liqui Molly, podobno poprawia zmianę biegów i pracę synchronizatorów. Może ktoś to stosował i ma jakąś opinię. Nie interesują mnie opinie ludzi którzy nie spotkali się z tym specyfikiem.

I tak na marginesie jaki olej zalać do skrzyni 6 bieg GBA ?? i ile tego oleju tam wejdzie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje Oryginał z ASO dużo osób widzę że się skarży na gorszą prace skrzyni po wymianie oleju na jakiś zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam,wczoraj jak wracałem do domu nagle brak wstecznego,dziś pociągnąłem lewarek do góry i wszystko chodzi,czyżby ta plastikowa kulka wyrobiona? Ogarnę sam wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy

Otóż mam taki problem w  Seacie Exeo 1.8T 150KM ,skrzynia 6 biegowa - bliźniak A4 B7 , że jedynka około 4 na 5 razy wchodzi ciężko a czasem również wsteczny ale on rzadziej, jeśli autko choć delikatnie się ruszy to problem czasem znika ale nie zawsze ,  na zgaszonym silniku tez problemu nie ma , autko ma 145tys oryginalnego przebiegu, sprzęgło bierze dość sprawnie , wg mnie nie za wysoko , nie ślizga a dwumas nie chuczy, ze skrzyni też nie dostrzegam zadnych zgrzytow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka skrzyni nie trzyma, ciągnie gałke biegów. Do wymiany

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy
Otóż mam taki problem w  Seacie Exeo 1.8T 150KM ,skrzynia 6 biegowa - bliźniak A4 B7 , że jedynka około 4 na 5 razy wchodzi ciężko a czasem również wsteczny ale on rzadziej, jeśli autko choć delikatnie się ruszy to problem czasem znika ale nie zawsze ,  na zgaszonym silniku tez problemu nie ma , autko ma 145tys oryginalnego przebiegu, sprzęgło bierze dość sprawnie , wg mnie nie za wysoko , nie ślizga a dwumas nie chuczy, ze skrzyni też nie dostrzegam zadnych zgrzytow. 
Cytuj ten frag
Sprawdź tulejke wybieraka przy skrzyni, jeżeli jest luz wymień.

Wysłane z Galaxy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz pierwszy bieg z ręką na gałce wciskaj gaz, poczujesz jak silnik wraz z dodawaniem gazu ciągnie gałke. Poducha skrzyni trzyma silnik i skrzynie, olejowe tłumią drgania. Gdy są zgrzyty, dobrze wymienić płyn. Najlepiej podciśnieniowo i przelać porządnie siłownik sprzęgła

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrzytow zadnych nie ma tylko ta jedynka wchodzi z oporem , jeden z mechanikow sugerowal wymiane synchronizatora, olej w skrzyni jrst czysty i na odpowiednim poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrzytow zadnych nie ma tylko ta jedynka wchodzi z oporem , jeden z mechanikow sugerowal wymiane synchronizatora, olej w skrzyni jrst czysty i na odpowiednim poziomie
Synchronizator to ostateczność i drogi gips. Zacznij od prostych spraw.

Wysłane z Galaxy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie o to chodzi , jeszcze mam cos takiego , ze jak rozpedze sie do 60km/ h na 3 biegu i wcisne nagle sprzeglo aby wrzucic 4 bieg to czuje na pedale sprzegla takie jakies dziwne przetarcie ,szurniecie,  wystepuje wlasnie tylko na 3 biegu rzadziej na 4 i glownie przy dynamicznej zmianie biegow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 i 3 gałka idzie do przodu, a wodziki do tyłu. Silnik jest przesunięty do przodu. Miałem taki przypadek z poduszką. Zdiagnozować trudno, obudowa była peknieta i guma wyslizgiwała się z obejmy po czym wracała na miejsce. Szczególny objaw to właśnie przesuwanie silnika z ciagnieciem gałki i problem z wrzuceniem biegu po mocniejszym przycisnieciu. Poduszki przednie olejowe też trzeba sprawdzić, przed wylaniem mają mikropekniecia. Poducha skrzyni droga, pytaj u forumowych sprzedawców o podstawę poduszki lemfordera. Kosztowała mnie 130zl, w sklepach na miejscu kompletna Torpan od 370zl. Wystarczyło łapę przekręcić ze starej. Poduszki olejowe po wylaniu dokupić i nie mieć wibracji to ciezkawy temat. Ori z aso ~470zl sztuka, z zamienników chwalili Corteco. Może coś innego na rynku, dowiesz się u chłopaków

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u mechanika , skrzynia została wyciągnięta, mechanik podszlifował zęby synchronizatora 1 biegu , stwierdził , że winne jest koło 1 biegu , wałek pośredni , synchronizator 1 biegu oraz jeszcze jedna rzecz, którą mechanik uszkodził przy demontażu koła 1 biegu biegu, aby się do niego dostać musiał najpierw zdemontować koło 3 i 4 biegu a , że było niby bardzo zapieczone to ściągacz skrzywił koło 4 biegu i reasumując kiedy jadzie sie na 4 biegu na wolnych i średnich obrotach jest takie tyrkotanie jak na zimnych pompowtryskach w dieslu, jedynka natomiast wchodzi o niebo lepiej ale mechanik nie jest pewien czy to się ułoży i proponuje wymiane skrzyni na używaną gdyż ceny elementów , które trzeba wymienić są kosmiczne. Dodatkowo mechanik stwierdził , że tarcza jest dość cienka ma 7mm grubości , ale komplet sprzegła luka  (takie jest obecnie i dwumas tez luka jest sprawny) kosztuje 910zł u naszego klubowego dzika (najtaniej) , zastanawiam sie nad wymiana samej tarczy luka , koszt 200zł , nie wiem Panowie co robic... mam podzielone zdanie... 

Edytowane przez kami050
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak synchronizator, tylko po cholere go piłować? Żeby wyrobił wspolpracującą zembatkę? [emoji848]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcial poprawic jak to mowil zeby bylo na chwile , ale troche nie poszlo bo skrzywil kolo 4 biegu w takim stopniu, ze terkocze , wg mnie to bezsensowna robota , po diagnozie tylu elementow wg mnie trzebabylo od razu myslec o uzywce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle , ze po prostu wszytsko bylo ok i wystarczyla regulacja a oni ja zaczeli bebeszyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia zostala wymieniona i wszystkie biego dzialaja bardzo plynnie , problem rozwiazany , teraz sie zastamawiam czy ktos by kupil moja stara skrzynie na czesci 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kami050 temat stary, ale kupują skrzynie (no i oczywiście remontują) w Krasnem k. Rzeszowa. "Leja-Serwis". Ja sprzedałem tam swoją z poprzedniego auta - zawsze to parę groszy do przodu :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2018 o 00:35, jolley napisał:

@kami050 temat stary, ale kupują skrzynie (no i oczywiście remontują) w Krasnem k. Rzeszowa. "Leja-Serwis". Ja sprzedałem tam swoją z poprzedniego auta - zawsze to parę groszy do przodu :thumbup:

super , zadzwonie tam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...