Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BPW, telepanie motorem na biegu jałowym


piotrsob1

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.09.2019 o 01:26, piotrsob1 napisał:

Poszarpany ten log przegazówkami, nic niepokojącego na nim nie widać ...:decayed:

Może jakby dłużej popracował na wolnych obrotach to by coś się ujawniło .Wibracje  podczas intensywnego przyspieszania to w większości przypadków problem z przegubami wewnętrznymi,  jak są sprawne to należy się przyjrzeć  czy moc generowana na wszystkich cylindrach jest podobna .

Szarpanie występuje również na biegu jałowym, więc raczej nie przegub. Odnośnie logów, czy trzeci cylinder nie wygląda podejrzanie? A czy wytarcie krzywki będzie widać na logach?

Edytowane przez rudziik92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym trzeba rozróżnić, lekkie , nieregularne bujnięcia silnikiem od telepania nim. 

Te pierwsze w PD-kach są normą i nie ma sensu z nimi walczyć, te drugie i owszem, powinno się coś z nimi zrobić.

opisz dokładnie w jakich sytuacjach i jak mocno " szarpie " motorówką  :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telepanie jest regularne w zakresie ok. 1600-2200 obr. Ostatnio zauważyłem że na zimnym silniku drgań nie ma, na rozgrzanym zarówno na jałowym jak i podczas przyspieszania czuć telepanie. Nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy, chociaż wydaje mi się ze w granicach 2500 obr. jak by dostawał nagły zastrzyk mocy :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi grup 013,018 i 023 , jeden na zimnym od momentu odpalania , drugi na rozgrzanym.

Loguj na jałowym , każdy po kilka minut , wrzuć je na vaglogi.pl i daj linki :whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2019 o 23:43, piotrsob1 napisał:

Zrób logi grup 013,018 i 023 , jeden na zimnym od momentu odpalania , drugi na rozgrzanym.

Loguj na jałowym , każdy po kilka minut , wrzuć je na vaglogi.pl i daj linki :whistling:

 

U mnie telepanie motorem(BPW) występuje tylko gdy silnik ma temperaturę między 40-60 stopni,natomiast gdy jest zimny lub nagrzany do 90stopni  pracuje równo.

Korekcje wtrysków po nocnym postoju:         -0.54   -0.07   0.31    0.28

korekcje przy temp płynu 50 st :                      -1.81   2.94   -0.64   -0.45

korekcje na nagrzanym silniku temp.90st     -1.44   0.14    0.28    0.99

 

grupa 023  przy temp 50stopni(podczas telepania)     -19.00     -10.00   -16.00   -12.00

 

 Wysoka korekcja na drugim cylindrze  w okolicach 2.90 występuje tylko w przedziale temperaturowym ok40-60st

(tylko wtedy telepie jakby słabo na jeden gar palił)

O co kaman? :thumbup1:

 

 

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rabbi napisał:

 

Spoiler

 

U mnie telepanie motorem(BPW) występuje tylko gdy silnik ma temperaturę między 40-60 stopni,natomiast gdy jest zimny lub nagrzany do 90stopni  pracuje równo.

Korekcje wtrysków po nocnym postoju:         -0.54   -0.07   0.31    0.28

korekcje przy temp płynu 50 st :                      -1.81   2.94   -0.64   -0.45

korekcje na nagrzanym silniku temp.90st     -1.44   0.14    0.28    0.99

 

grupa 023  przy temp 50stopni(podczas telepania)     -19.00     -10.00   -16.00   -12.00

 

 Wysoka korekcja na drugim cylindrze  w okolicach 2.90 występuje tylko w przedziale temperaturowym ok40-60st

(tylko wtedy telepie jakby słabo na jeden gar palił)

O co kaman? :thumbup1:

 

 

 

Miałem prawie takie same objawy, tylko że na pierwszym cylindrze. Przyczyną był wytarty wałek rozrządu ze szklankami. Po wymianię przy okazji też wymieniłem na pompowtryskach oringi i miedziane podkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Rabbi napisał:

Korekcje wtrysków po nocnym postoju:         -0.54   -0.07   0.31    0.28

korekcje przy temp płynu 50 st :                      -1.81   2.94   -0.64   -0.45

korekcje na nagrzanym silniku temp.90st     -1.44   0.14    0.28    0.99

Z jakichś powodów przy 50 st.C na drugi gar sterownik musi zwiększać dawkę paliwa, a że przy ok. trzech na plusie jego możliwości w zwiększaniu dawki się kończą to sinik zaczyna telepać :decayed:

Obstawiam dolne uszczelnienie pompki które akurat w tym zakresie temperatury nie zapewnia szczelności i pompka " zapowietrza " się spalinami przedostającymi się z cylindra.

Chociaż objaw jest mało typowy, to podejrzewanie wałka rozrządu , szklanek , samej pompki przy takich objawach jest jeszcze bardziej niedorzeczne. Jakoś nie widzę by ich tak niewielkie zmiany temperatury mogły powodować takie skutki.

Żeby mieć pewność co do przyczyny to wymienił bym uszczelnienie tylko na tej drugiej pompce i poobserwował korekcje i zachowanie silnika.

Jak nie będzie poprawy to wymienił bym też uszczelnienie na pierwszej pompce i pierwszą z drugą zamienił miejscami i też  poobserwował korekcje i zachowanie silnika.

Jak nie jesteś dociekliwy to wymień uszczelnienia wszystkich pompek , zamieniając miejscami pompki 1 i 2 .

Oczywiście jak już będziesz miał pokrywę głowicy zwaloną to dokładnie obejrzyj wałek i szklanki a po wymontowaniu pompek zużycie ich gniazd w głowicy.

Śrubki mocujące pompki oczywiście nowe , ostre krawędzie w gniazdach do zebrania ostrym narzędziem ( nie papierem ściernym ! ), składanie zgodnie z zaleceniami serwisowymi ... :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i minął następny roczek, wałek i szklanki cały czas te same, auto robi symboliczne przebiegi ( kilka tysi rocznie, na co dzień jeżdżę A2-ką  ), aktualnie na blacie 193 kkm.

Nic się nie dzieje niepokojącego a od momentu rozpoczęcia tego tematu minęło już 7 latek i na szafie przybyło 40 kkm :)

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu po prawie dziesięciu latach od jego założenia ....😁

Audi cały czas w moich rękach, na blacie właśnie przekręciło się 200 kkm ( głównie to stoi w ciepłym garażu i raptem kilka tras robi w roku ).

Czyli minęło 60 kkm od jego założenia. Wałek , szklanki cały czas te same, co wymianę oleju dolewam 125 ml Militeka-1.

Na ucho przy codziennej eksploatacji nie słychać problemów ze szklankami i wałkiem, jak postoi dłużej to trochę klepią do puki się nie napełnią olejem.

Od wymiany napędu rozrządu ( przy okazji wymiany uszczelki pod czapką i remontu głowicy ) minie w lato 14 lat i 90 kkm.

Chyba pasowało by wreszcie zrobić z tym porządek ...😋😁

Albo sprzedać tak jak stoi i niech nowy właściciel doprowadźi po swojemu audi do ładu...

P.S.

Odnośnie Milteca-1 od K2, pojawił się ostatnio podrabiany.

Co i jak z nim macie na filmiku tutaj:

 

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...