Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Metaliczny dzwiek przy odpalaniu na rozgrzanym silniku.


mateuszis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów ? od niedawna borykam się z problemem odpalania rozgrzanego silnika. Przeglądałem już różne posty na forum powiązane z moim problemem lecz wszystkie sprowadzaly do rozrusznika a ja rozrusznik wymieniłem na dzień dobry. Ale po kolei samochód to a4 B7 2.0TDI BKD multitronic.

Po poważnej awarii pompy oleju która doprowadziła do zatarcia silnika którym był BLB z pompą na łańcuchu wymieniłem jednostkę na młodszego praktycznie na nowych częściach BKD Z kołami zebatymi, po drodze zregenerowalem dwumase oraz turbosprężarke po złożeniu przejezdzilem docierając elementy około 10tyś km i po około tysiącu pojawił się problem z odpalaniem rozgrzanego silnika. Początkowo myślałem że to wina rozrusznika więc go wymieniłem na nowy lecz to nic nie pomogło. Problem objawia się głośnym metalicznym grzechotaniem z okolic łączenia silnika ze skrzynią biegów, na prawdę odgłos przypomina jakby ktoś wrzucił wiadro gwoździ do młynka. Problem pojawia się tylko i wyłącznie na rogzgrzanym silniku do 90*c gdy temp spadnie do minimum skali wskaźnika temperatury silnik odpala jak gdyby nigdy nic. Nie wiem czy wpływa to negatywnie na silnik ale na aspekt wizualny na pewno. Liczę na pomoc z waszej strony. Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i czekam na odpowiedzi? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś mógł zrób filmik to pomoże w stwierdzeniu co mu dolega :)

Jutro jadę na wymianę opon akurat go rozgrzeje i nagram odpalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam wprowadziłem w bład dwumas był tylko wyważany nie został poddany regeneracji, znalazlem fakture. Ale dlaczego na zimnym nic nie grzechocze? Dwumas sie grzeje? Ani nie szarpie na postoju ani nie stuka.

Upload filmu z objawem juz za chwile, moze to rzuci inne swiatło na te sprawe.

film: http://patrz.pl/filmy/odpaalanie-2-0tdi

Edytowane przez mateuszis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie także dwumasa , przy odpaleniu szarpie. A swoją drogą piesek szczeka na twój samochód :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiedzmy ze to koło dwumasowe, ale co sie mogło z nim stać przed awaria silnika wszystko banglało jak trzeba, moze mechanik cos sknocił? Mozna uszkodzic jakos dwumas pomijajac jego zuzycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, chociaz dwumas bardzo dostaje w dupe kiedy ktos nie umie jezdzic automatem i rusza na wcisnietym hamulcu i dodaje gazu popuszczajac hamulec. Sprawdz to sam, wcisnij hamulec i dodajac gazu kilkakrotnie pusc i nacisnij hebel. Uslyszysz jak dwumas szczekocze...

Ewentualnie moze jeszcze grzechotac lancuch w skrzyni, ale to niezwykle rzadki przypadek i dosyc latwo go zidentyfikowac, z uwagi na chakterystyczny dzwiek.

Edytowane przez ChilliPalmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na kanale stacji diagnostycznej i ewidentnie odgłos dobiega z łączenia skrzyni z silnikiem a więc zapewne trzeba będzie zajrzeć do dwumasy lecz zastanawia mnie nadal czemu to sie dzieje tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Zauważyłem też że z obu poduszek trzymających silnik cieknie olej tu moje pytanie czy można zastosować jakieś zamienniki czy tylko oryginał podchodzi i czy jest sens kupować używki dodam że podczas przyspieszania odczuwalne są wibracje nadwozia czy wpływ na to mogą mieć poduszki?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem identyczne objawy - wymieniłem na nowe koło dwumasowe i przejechałem do tej pory 100 tys km.

Problem opisany na forum w 2009 lub 2010r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


lecz zastanawia mnie nadal czemu to sie dzieje tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku

bo na rozgrzanym silniku czyli również dwumasie guma w nim znajdujaca sie traci swoje włąściwosci tlumienia :)



podczas przyspieszania odczuwalne są wibracje nadwozia czy wpływ na to mogą mieć poduszki
dwumas tez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam dokładnie taki sam problem tylko o wiele głosniej I mocnie szarpie u ciebie to dopiero poczatek potem dojda wibracje podczas przyspieszania,dwumas niestety zrob to szybko bo dojda koszta skrzynki jak u mnie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ze odgrzewam starego kotleta, ale nie widze aby mateuszis znalazl rozwiazanie, ten sam problem, dwumas zmieniony na nowy Sachs, a przy starcie na cieplym napier... jak by mial zaraz odpasc dwumas i skrzynia, co moze tak walic po stronie/w automatycznej skrzyni biegow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, skylark said:

sorry ze odgrzewam starego kotleta, ale nie widze aby mateuszis znalazl rozwiazanie, ten sam problem, dwumas zmieniony na nowy Sachs, a przy starcie na cieplym napier... jak by mial zaraz odpasc dwumas i skrzynia, co moze tak walic po stronie/w automatycznej skrzyni biegow?

problem u znajomego, silnik BLB skrzynia automat, rozrusznik zmieniony, silnik zrobiony na cacy, zostaje chyba tylko skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odgrzeje kotleta jeszcze raz. Widzę, że mateuszis nadal nie rozwiązał problemu, bynajmniej się nie pochwalił. Mam to samo w BPW, tiptronic. Dwumas nowy i rumocze dalej. Ale przy jeździe normalnej (90-100) zrobię nawet 200km i tak się nie dzieje, ale jak już przejądę trochę agresywniej (pojawia większa temperatura) nawet kilka KM to problem wraca. Tylko i wyłącznie przy odpalaniu na mocno rozgrzanym silniku, na zimnym cisza, w trakcie jazdy i po odpaleniu cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak nie pochwaliłem się, wymiana koła dwumasowego pomogła w 100%.

Tak w trybie sprostowania to koło dwumasowe zostało wymienione ale niekoniecznie to mogło być przyczyną, być może coś po drodze zostało dokręcone, poprawione, ustawione poprawnie. Do dzisiaj żyję w przekonaniu że była to dwumasa ale tylko mechanik wie co było naprawde.

 

Edytowane przez mateuszis
Sprostowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no to nie wiem, myślę jeszcze nad rozrusznikiem bo teraz na ciepłym strasznie słabo odpala + ten dźwięk... Dwumas nowy LUK'a, wadliwy nowy dwumas ? Wątpię, skoro zaczyna ciężko kręcić, aku dwuletnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...