Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padło wspomaganie ? ciezko chodzi


slawek16-1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziwna rzecz mnie napotkała ze wspomaganie a mianowicie do przedwczoraj układ (z servoronic) chodził idealnie jednym paluszkiem można było kręcić kiere do czasu aż temperatura niespadła poniżej +10C. Najpierw wspomaganie zaczęło działać tak jak by z opóźnieniem, nie raz normalnie, a wczoraj już całkowita kaplica kręcąc na postoju to co 1/4 obrotu jest opór tak jak by przycinało coś ale bez żadnych niepokojących dźwięków jedynie przy pełnym skręceniu kół pompa się odezwie. Miał ktoś podobny problem??? Od czego zacząć wymianę??? (płyn wymieniałem z jakieś 3 miechy temu)


Wspomaganie ogarnięte, kierownica można kręcić jednym paluszkiem... Posta można usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wyciagłem na stół, byłem pewny że pytki pomielone bądź zastane okazało się że wszystko wporzo. Pasek nie ślizgał się, magiel suchy okazał się zatarty krzyżak. Prysnołem WD-40 kilka ruchów kierownica i od razu puściło na koniec smarem sylikonowym w sprayu jeszcze przesmarowałem i hula wspomaganie jak nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie...kłopot jest.... Wspomaganie kierownicy dziwnie działa. Wcześniej kierownica chodziła "tip-top". Teraz od tygodnia gdy temperatura spadła zaczynają dziać się jakieś dziwne rzeczy. Na początku przy lekkim skręcie w lewo np., po około 2 cm skrętu kierownica czulę jakby blokadę... tak jakby przeskok, ale tylko w lewo (w prawa stronę było ok.). Natomiast teraz w tym tygodniu im niższa temperatura tym gorzej. Po niewielkim skręcie tez około 2cm w lewo lub prawo czuje pewnego rodzaju blokowanie a dokładniej tak jakby przeskok. Im niższa temperatura tym coraz gorzej (tak to uzależniam, chociaż nie mam możliwości sprawdzić czy to faktycznie pod wpływem niskiej temperatury czy zbieg okoliczności i teraz coś się po prostu psuje). Dodam ze nie ma żadnych dźwięków, zawieszenie sprawdzone, prędkość jazdy nie ma raczej znaczenia, chociaż ostatnio nie miałem okazji sprawdzić zachowania kierownicy przy większych prędkościach (jazda V do 100-ki)

Czyżby ten sam problem z postu (Padło wspomaganie (przycinanie)) poniżej napisany przez "slawek16-1988" . Tylko, ze ja mam model po lifcie (końcówka roku 2012) i podobno wspomaganie tam jest już inne elektryczno-mechaniczne....podobno..poniewaz ja kod mam QZ7-Hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Natomiast co po niektórzy maja 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.

Proszę co mądrzejszych w temacie o pomoc :)


Witam.

Panowie...kłopot jest.... Wspomaganie kierownicy dziwnie działa. Wcześniej kierownica chodziła "tip-top". Teraz od tygodnia gdy temperatura spadła zaczynają dziać się jakieś dziwne rzeczy. Na początku przy lekkim skręcie w lewo np., po około 2 cm skrętu kierownica czulę jakby blokadę... tak jakby przeskok, ale tylko w lewo (w prawa stronę było ok.). Natomiast teraz w tym tygodniu im niższa temperatura tym gorzej. Po niewielkim skręcie tez około 2cm w lewo lub prawo czuje pewnego rodzaju blokowanie a dokładniej tak jakby przeskok. Im niższa temperatura tym coraz gorzej (tak to uzależniam, chociaż nie mam możliwości sprawdzić czy to faktycznie pod wpływem niskiej temperatury czy zbieg okoliczności i teraz coś się po prostu psuje). Dodam ze nie ma żadnych dźwięków, zawieszenie sprawdzone, prędkość jazdy nie ma raczej znaczenia, chociaż ostatnio nie miałem okazji sprawdzić zachowania kierownicy przy większych prędkościach (jazda V do 100-ki)

Czyżby ten sam problem z postu (Padło wspomaganie (przycinanie)) poniżej napisany przez "slawek16-1988" . Tylko, ze ja mam model po lifcie (końcówka roku 2012) i podobno wspomaganie tam jest już inne elektryczno-mechaniczne....podobno..poniewaz ja kod mam QZ7-Hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Natomiast co po niektórzy maja 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.

Proszę co mądrzejszych w temacie o pomoc :)

Problem rozwiązany... kolega slawek16-1988 miał racje w swoim poście, krzyżak-łącznik o którym mówił wymagał odrdzewienia następnie posmarowania i problem całkowicie ustąpił. Wspomaganie śmiga bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zostałem posiadaczem Audi A4 B8 1.8 TFSI 160KM i mam problem ze wspomaganiem kierownicy.

Przy parkowaniu jest masakra, trzeba kręcić 2 rękami przy niewielkich prędkościach jest podobna sytuacja, do tego tak jakby się co jakiś czas blokowała kierownica, po skręcie w lewo lub w prawo trzeba ręcznie prostować bo nie bardzo chce wracać.

Dodam, że mam 1n1 czyli bez servotronica, ale mam wrażenie jakby wspomagania nie było wogóle lub niewiele pomagało

Pompy wspomagania nie słychać, aby wyła, płyn jest w normie idealny kolor, żadne bulgoczenia

Czy mimo, że pompy nie słychać mogła paść ? maglownica się skończyła ? czy może jeszcze coś innego.

Czytałem wiele postów, w jednych że coś padło, inni że poprostu ten typ tak ma. ale nie chce mi się wierzyć, że auto za tyle tysięcy i nie takie stare a tak to wszystko dziwnie chodzi.

Edytowane przez Speedcam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem wiele postów, w jednych że coś padło, inni że poprostu ten typ tak ma. ale nie chce mi się wierzyć, że auto za tyle tysięcy i nie takie stare a tak to wszystko dziwnie chodzi.

Też nie chciało mi się wierzyć, ale ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to jest śmiech. Audi klasa sama w sobie a tu taki bubel :/ w autach z 98roku kierownica chodzi lekutko a tutaj taki zonk.


Witam, zauważyłem dzisiaj pewną dziwną rzecz, gdy auto odpala sie po nocy wspomagania brak, ale gdy się nagrzeje to wspomaganie jakby o wiele lżej chodziło, w czym może być problem ? zły płyn ktoś zalał ? pompa się kończy czy jeszcze coś innego ?

autem jeździ żona i mowi że do siłowania się juz przyzwyczaiła ale dzisiaj miałem okazję zrobić dalszy dystans i zauważyłem tą kwestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem jak Tadeusz30 czy ktoś może bliźej wytłumaczyć jaki krzywak i gdzie on się mieści proszę o jakieś fotki dodam że nie jestem mechanikiem proszę pomóżcie mi

Edytowane przez krypel2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś doswiadczylem skokowego działania wspomagania po 10 km wszytsko wrocilo do normy,czy wyśle ktoś zdjęcie jak wygląda ten krzyżak i czy sam sobie poradze jeżeli nie jestem mechanikiem . Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do prośby o foto z zatartym krzyżakiem . Mam podobny efekt skoków w sile wspomagania przy skręcaniu na postoju.

Ok już wiem co to krzyżak :)

np.: https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi9lvLH5frOAhXItBoKHZImCeMQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.nanodatex.pl%2Fkrzyzak-lacznik-kolumny-przekladni-audi-a4-b8-a5-o6078.html&bvm=bv.131783435,d.d2s&psig=AFQjCNFeptuCYx_KuiUAlxwtDDLURzo8eQ&ust=1473253077042197

Edytowane przez sybalor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie tylko mnie sięgają wszystkie bolączki A-4ki:) Na początek proponuje zwykłym wd-40 popryskać po krzyżaku i to kilka razy miedzy czasie kręcąc kierom też by nie zaszkodziło mój był na tyle zatarty że musiałem powtarzać czynność kilka razy. Operacje należy wykonać na kanale bądź podnośniku broń panie boże stawiać auto na kobyłki i wczołgiwać się pod spód:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie...kłopot jest.... Wspomaganie kierownicy dziwnie działa. Wcześniej kierownica chodziła "tip-top". Teraz od tygodnia gdy temperatura spadła zaczynają dziać się jakieś dziwne rzeczy. Na początku przy lekkim skręcie w lewo np., po około 2 cm skrętu kierownica czulę jakby blokadę... tak jakby przeskok, ale tylko w lewo (w prawa stronę było ok.). Natomiast teraz w tym tygodniu im niższa temperatura tym gorzej. Po niewielkim skręcie tez około 2cm w lewo lub prawo czuje pewnego rodzaju blokowanie a dokładniej tak jakby przeskok. Im niższa temperatura tym coraz gorzej (tak to uzależniam, chociaż nie mam możliwości sprawdzić czy to faktycznie pod wpływem niskiej temperatury czy zbieg okoliczności i teraz coś się po prostu psuje). Dodam ze nie ma żadnych dźwięków, zawieszenie sprawdzone, prędkość jazdy nie ma raczej znaczenia, chociaż ostatnio nie miałem okazji sprawdzić zachowania kierownicy przy większych prędkościach (jazda V do 100-ki)

Czyżby ten sam problem z postu (Padło wspomaganie (przycinanie)) poniżej napisany przez "slawek16-1988" . Tylko, ze ja mam model po lifcie (końcówka roku 2012) i podobno wspomaganie tam jest już inne elektryczno-mechaniczne....podobno..poniewaz ja kod mam QZ7-Hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Natomiast co po niektórzy maja 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.

Proszę co mądrzejszych w temacie o pomoc :)

Witam.

Panowie...kłopot jest.... Wspomaganie kierownicy dziwnie działa. Wcześniej kierownica chodziła "tip-top". Teraz od tygodnia gdy temperatura spadła zaczynają dziać się jakieś dziwne rzeczy. Na początku przy lekkim skręcie w lewo np., po około 2 cm skrętu kierownica czulę jakby blokadę... tak jakby przeskok, ale tylko w lewo (w prawa stronę było ok.). Natomiast teraz w tym tygodniu im niższa temperatura tym gorzej. Po niewielkim skręcie tez około 2cm w lewo lub prawo czuje pewnego rodzaju blokowanie a dokładniej tak jakby przeskok. Im niższa temperatura tym coraz gorzej (tak to uzależniam, chociaż nie mam możliwości sprawdzić czy to faktycznie pod wpływem niskiej temperatury czy zbieg okoliczności i teraz coś się po prostu psuje). Dodam ze nie ma żadnych dźwięków, zawieszenie sprawdzone, prędkość jazdy nie ma raczej znaczenia, chociaż ostatnio nie miałem okazji sprawdzić zachowania kierownicy przy większych prędkościach (jazda V do 100-ki)

Czyżby ten sam problem z postu (Padło wspomaganie (przycinanie)) poniżej napisany przez "slawek16-1988" . Tylko, ze ja mam model po lifcie (końcówka roku 2012) i podobno wspomaganie tam jest już inne elektryczno-mechaniczne....podobno..poniewaz ja kod mam QZ7-Hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Natomiast co po niektórzy maja 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.

Proszę co mądrzejszych w temacie o pomoc :)

Problem rozwiązany... kolega slawek16-1988 miał racje w swoim poście, krzyżak-łącznik o którym mówił wymagał odrdzewienia następnie posmarowania i problem całkowicie ustąpił. Wspomaganie śmiga bez zarzutu.

Witaj. Problem dotyczy wszystkich poliftowych B8.

Jest to wada fabryczna która ujawnia się w niskich temperaturach. Na innych forach szczególnie A5 wątek jest mocno wałkowany. Nawet TVN Turbo cos próbuje działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witaj. Problem dotyczy wszystkich poliftowych B8.

Jest to wada fabryczna która ujawnia się w niskich temperaturach. Na innych forach szczególnie A5 wątek jest mocno wałkowany. Nawet TVN Turbo cos próbuje działać.

Co gorsza nikt tego problemu jeszcze w 100% nie rozwiązał :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękować :)

Panowie , jeżeli ktoś ma ten problem , w mojej b8 pojawiał sie sporadycznie ale bedąc na wymianie oleju poprosiłem chłopaków z VAG SWILCZA ( najlepszy serwis na podkarpaciu ) by sprawdzili mi ten krzyżak , popsikali , nasmarowali , i dziś po dłuższym postoju na minus 10 wspomaganie od pierwszych km działało idealnie .

Problem pojawiał sie wcześniej po dłuższym postoju na mrozie lub niskie temp. przez pierwsze 5 km .

Chłopaki oczywiście nie wzięli za psikanie nawet złotówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

czytam Wasze problemy i ma identycznie, a mianowicie:

z rana wspomaganie chodzi jakby z blokadami, troszkę kręci lekko i nagle trzeba dwóch rąk użyć, następnie samo nie odbije i kierownica nie wróci.

 

Piszecie, że taki problem w poliftach. Wie ktoś czy problem z tym krzyżakiem też występował wcześniej? Mam 2008r.

 

Edytowane przez krich8710
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To objaw blokującego się magla. Trzeba wyszarpać i do regeneracji oddać.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddać swój do regeneracji czy kupić regenerowany?

Mówisz, że czyszczenie/smarowania krzyżaka na duże się nie zda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZEKLADNIAGDYNIA.PL

Pierwszą z czynności jaką wykonujemy jest dokładne oczyszczenie przekładni z zewnątrz...

ktoś korzystał z ich usług ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...