Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16804 jak pozbyć się tego problemu?


pcmirek

Rekomendowane odpowiedzi

witam pojawia mi się co jakiś czas następujący błąd 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 007 - Short to Ground
Błąd skasuje i jakiś czas jest dobrze po przejechaniu 200km pomocy
Edytowane przez pcmirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator bądz sonda przed katalizatorem wkrecana od gory sw katalizator widac po lewej strony po otwarciu maski , ja wymienilem w tym samym czasie katalizator i sonde wiec nie wiem czy to wina byla tylko katalizatora czy tez sondy

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd 16804 -System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 (brak osprzetu lub nie zwiazany ze sprzetem). Mam silnik 1.8 Turbo AVJ, problem polega ze po przejechaniu jakiś 50 km błąd zalega w sterowniku.Czy to faktycznie jest katalizator jest na wykończeniu? Czy jednak to ktoraś z sond? Mam logi :http://www.fotosik.pl/u/drelo12345/album/1704924

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś nad wycięciem kata? Skoro ma taki błąd, a ma to zatkany.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam to samo. Co jakiś czas wyskakuje mi błąd 16804 lub 17545 zbyt bogata mieszanka lub zbyt ugoba mieszanka. Kasuje błąd i za jakiś miesiac moze wyskoczyć ponownie. Miałem juz tak 2 razy, i zauważyłem, że odbyło się chwilę po tankowaniu na nieznanej stacji. Może zbieg okoliczności. Sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, tyle że co jakieś 1000 km. Mam bezn/gaz i miałem tak 2 razy i zawsze po tankowaniu i przejechaniu na benzynie. Może zbieg okoliczności może nie.

Mam 2 błędy przeważnie:

Kod 17545 – rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system za bogaty

Kod 16804 – rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne, za mała skuteczność dolna wartość skrajna przekroczona.

lub

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded (rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system za bogaty)
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent (Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.). Mieszanka za uboga. Górna wartość skrajna przekroczona.)

Może coś być z katalizatorem bo odczywam czasami znaczne spadki mocy.

Ktoś miał już takie akcje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej panowie mam to samo szczególnie jak zatankuje tani gaz ale z autem nic sie nie dziej kasuję i jade dalej czy wie ktoś od czego to może być ?

colak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, tyle że co jakieś 1000 km. Mam bezn/gaz i miałem tak 2 razy i zawsze po tankowaniu i przejechaniu na benzynie. Może zbieg okoliczności może nie.

Mam 2 błędy przeważnie:

Kod 17545 – rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system za bogaty

Kod 16804 – rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne, za mała skuteczność dolna wartość skrajna przekroczona.

lub

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded (rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system za bogaty)

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent (Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.). Mieszanka za uboga. Górna wartość skrajna przekroczona.)

Może coś być z katalizatorem bo odczywam czasami znaczne spadki mocy.

Ktoś miał już takie akcje ?

Kod 17545 – rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system za bogaty

z tym kiedyś walczyłem to okazał się niesprawny wtryskiwacz BP

po wymianie całej listwy wszystko się unormowało ,zero błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie odpuszczę naprawę tego bo jeżdżę prdewsznie na gazie. Ogólnie tankowalem gaz w Rosji to może jak kolega wyżej mówi coś nie tak z nim? Ze słabą jakość czy coś? Mam instalacje gazową ze sterownikiem współpracym z komputerem samochodu i nie powinno być problemu ze współpracą.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, tyle że co jakieś 1000 km. Mam bezn/gaz i miałem tak 2 razy i zawsze po tankowaniu i przejechaniu na benzynie. Może zbieg okoliczności może nie.

Mam 2 błędy przeważnie:

Kod 17545 – rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system za bogaty

Kod 16804 – rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne, za mała skuteczność dolna wartość skrajna przekroczona.

lub

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded (rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system za bogaty)

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent (Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.). Mieszanka za uboga. Górna wartość skrajna przekroczona.)

Może coś być z katalizatorem bo odczywam czasami znaczne spadki mocy.

Ktoś miał już takie akcje ?

miałem tak samo regulacja gazu pomogła błędów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A też miałem problem z ustawieniem gazu. Bo po przerzuceniu na gaz puki silnik w miarę zimny to szarpie. Meczyli się i nie ustawili. W między czasie odme wymieniłem bo myślałem ze lewe powietrze łapie. Dzięki za podpowiedź kolego

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Co dziwne po tym komunikacie samochód nie miał mocy. Wydaje mi się ze sporo więcej spalił. Męczące wyprzedzanie. W trasie zrobiłem 500km i dalej brak mocy (tak samo na gazie i na benzynie). Zdziwiłem się dopiero nad ranem kiedy samochód odzyskał moc. I cały dzień dziś pięknie się jechało. Wychodzi na to ze to jednak kat szwankuje

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam błąd 16804 nie mam instalacji gazowej. Vag pokazuje mi opis : system katalizatora (blok 1) wydajność poniżej wartości granicznej. Sporadyczny. Błąd po wykasowaniu pojawia się po ok 500km. Czy to jest problem z katalizatorem czy z sondą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja u siebie próbowałem zrobić test sond i kata ale mi nie wchodzil w stan testu nie wiem dlaczego ma ktoś jakiś inny spasób ?

robiłem w silinki gr 34 43 46 temy silinka >90 st C temp kata powyżej 500st C i obroty > 3000 i nic w żadnej grupie nic nie pokazało a tyrzymałem dlugo na obrotach


Przepraszam za byki zmęczony jestem :)

colak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 

u mnie ostatnio też wyskakuje błąd 

16804 od kata

a poza tym:

16795 secondary air injection system incorrect flow

17698 Coolant temp sensor at radiator outlet

 

Ktoś miał podobne błędy? jakie rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie też walczę z błędem: za uboga, za bogata mieszkanka. Z rana jak się odpali czy w ogóle jak pracuje na PB to czuć nieprzelalona bene z wydechu a tak nie było...
Co do gazu to ostatnio sam to sobie ustawiam i na razie jest spoko.
Czyli sprawdzić (skoro czuć PB w powietrzu) wtryskiwacze? Tylko jak to zrobić?

A takie pytanie, jak kasujemy błędy to od razu kasują się korekty sond. Nie ma to potem wpływu na to, że po skasowaniu błędów jeździmy od razu na gazie? Wtedy ECU może chyba zgłupieć bo nie zdąży ustawić korekt na PB. Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

widzę, że temat ten wałkowany jest od lat...

Ja walczę z tym od jakiegoś czasu,

- najpierw pokazało błędy czujnika temperatury, który wymieniłem,

- następnie sonde lambda, które tez wymieniłem,

- teraz natomiast kolejne błędy : 16804, 17544, 16891 

Nie wiem co z tym zrobić, więc bardzo proszę o pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hunter2017 napisał:

Nie wiem co z tym zrobić, więc bardzo proszę o pomoc....

Sprawdź szczelność dolotu i zrób podstawowe logi dynamiczne grup 2+33, 3+20 i 115+118. Katalizator jest jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kata nie usuwałem bo słyszałem, że w benzynie może to grozić wypaleniem tłoków...

zwłaszcza, że mam podkręcony silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Hunter2017 napisał:

kata nie usuwałem bo słyszałem, że w benzynie może to grozić wypaleniem tłoków...

:grin: niezłe bzdury, gdzie tak mówią? Zacznij od podstawowej diagnostyki jak napisałem, bo w ciemno nikt nic nie wywróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...