Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne bujanie... Pomóżcie


SebaM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym się Was doradzić co może być tego przyczyną ? Czy miał ktoś podobny objaw? Otóż już od czasu kupna samochodu tzn. od jakiś 3 miesięcy odczuwam dziwny objaw bujania autem na biegu jałowym. Dodam jeszcze, że dzieje się to rzadko, przeważnie jak samochód stoi dłużej na odpalonym silniku na luzie i na ciepłym silniku. Na zimnym silniku tego nie ma. Obroty nie falują, są równe.

Co to może być? Proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO: Dwumas, lejące wtryski albo najzwyczajniej- nic...

Z tego co wiem to dwumas ma inne objawy np stukanie przy gaszeniu auta (kumpel wymieniał dwumas i właśnie taki miał objaw). Co do wtrysków to mam nowe od miesiąca i tak jak wcześniej już było bujanie przed wymianą wtrysków tak i teraz jest. Nawet wydaje mi się, że wcześniej było to cześciej i bardziej intensywnie a teraz po wymianie wtrysków jest ale dużo rzadziej. Dodam jeszcze, że jak otworzę maskę i podejdę do silnika podczas tego "bujania" to jest taki objaw tak jakby w pracy silnika coś przerywało.

A czy świece żarowe nie mają nic z tym wspólnego ?? Jaki jest w ogóle objaw jeśli, któraś ze świec jest niesprawna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam podobny problem.Wtryski uszczelnione i wszyscy mechanicy mówia ze dobrze jest ... moze byc to od dwumasa takie bujanie ? dzieje sie tak na wcisnietym sprzegle tez ... dodam ze wydaje mi sie jak by troche przymulony był silnik, nie jest taki dynamiczny ale to moze ze po miescie głownie jezde?


jezdze :)


kolego ja miałem wszystkie swiece nie sprawne to samochód ciezko palił ... przy odpalaniu strasznie zatrzesło i był siwy dymek od swiec napewno to nie jest od swiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, że wymieniłeś wtryski- masz wszystkie uszczelki nowe (te gumowe + miedziane (do kupienia w ASO)).?
Dwumas potrafi mieć naprawdę różne objawy- nie tylko stuki przy gaszeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2mas pełni też funkcję przeciwwagi i może powodować drgania silnika.

Nie wiem jak w V6 ale w r4 objawia się to regularnym szarpnięciem co ileś cykli, odczuwalne w środku i widoczne pod maską.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze do tematu. Mój silnik ASB też miał problemy z bujaniem na biegu jałowym, obroty nie falowały. Okazało się, że trzy świece żarowe są spalone (cylindry 2, 3, 5). Po wymianie wszystko wróciło do normy. Świece łatwo wstępnie sprawdzić, wystarczy podpiąć się z komputerem i odczytać kody błędów z silnika.

Dwumas nie tylko powoduje szarpanie silnikiem, stuki przy gaszeniu, ale też dość charakterystyczny pisk przy redukcji biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam podobny problem.Wtryski uszczelnione i wszyscy mechanicy mówia ze dobrze jest ... moze byc to od dwumasa takie bujanie ? dzieje sie tak na wcisnietym sprzegle tez ... dodam ze wydaje mi sie jak by troche przymulony był silnik, nie jest taki dynamiczny ale to moze ze po miescie głownie jezde?

jezdze :)

kolego ja miałem wszystkie swiece nie sprawne to samochód ciezko palił ... przy odpalaniu strasznie zatrzesło i był siwy dymek od swiec napewno to nie jest od swiec

Miałem to samo i wymiana kolektora ssącego z nastawinkami pomogła, na serwisie poparli diagnozę i po wymianie kolaktora bujanie ustało, prawdopodobnie nastawnik stanął, uwaga, nie kupuj samego nastawinika, kup sobie kmpl i jedz do serwisu, ponieważ sama wymiana nie pomoże, trzeba ustawić na kompie wartości nastawnika, koszt kolektora z nastawnikiem to 480 zł po regeneracji + wymiana, w serwisie audi 400 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Miałem to samo i wymiana kolektora ssącego z nastawinkami pomogła, na serwisie poparli diagnozę i po wymianie kolaktora bujanie ustało, prawdopodobnie nastawnik stanął, uwaga, nie kupuj samego nastawinika, kup sobie kmpl i jedz do serwisu, ponieważ sama wymiana nie pomoże, trzeba ustawić na kompie wartości nastawnika, koszt kolektora z nastawnikiem to 480 zł po regeneracji + wymiana, w serwisie audi 400 zł

dzięki za podpowiedź. w środę zawożę auto do Mechanika, dam znać co było u mnie grane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. Mechanik wyjął i sprawdził na maszynie wtryski i wszystkie są dobre. A co do kolektora ssącego to mówił mi, że to by wyskakiwał błąd na kompie a u mnie nie ma żadnych błędów po podłączeniu komputera. Założył mi nowe podkładki pod wtryski, później jeszcze zmieniałem poduszkę na silniku i jak narazie jest ok. Bujanie ustało, a jeśli jest to tylko minimalne takie które mi nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...