Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszcelek drzwi na inne


dani270

Rekomendowane odpowiedzi

@Up ale ty piszesz tu o uszczelkach do B6, czy do B5? Jeśli do B6 to do B5 pewnie są jeszcze droższe.

Znalazłem stronę http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/, ciekawe co oni wymyślili by do B5?

Edytowane przez Marcenao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up ale ty piszesz tu o uszczelkach do B6, czy do B5? Jeśli do B6 to do B5 pewnie są jeszcze droższe.

Znalazłem stronę http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/, ciekawe co oni wymyślili by do B5?

Tak, pisałem o tych do B6. Można kupić ciut taniej u użytkownika TOM77, ceny koło 280pln/sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2015 o 20:13, ?ukasz1988 napisał:

No i ja mam po problemie po wielu próbach regulacji drzwi, ramek , oddawaniu auta do blacharza , wymianach na uszczelki z po lifta mam temat szumu i dzwięków z zewnątrz za sobą :decayed::banan: Przeczytałem tydzień temu ten temat te uszczelki które autor podał w pierwszym poście nie bedą pasowały bo u góry uszczelka w naszych Audi jest z wykładziną pod kolor podsufitki i nie wyobrażam sobie jak można zamontować uszczelki uniwersalne na miejsce starych ;) .

Albo nakleić uszczelkę okienna na uszczelki oryginalne to na krótko wytrzyma, zaraz bedą wisiały jak firanki w drzwiach . :facepalm:

Ja zamontowałem u siebie uszczelkę okienną wzór D przykleiłem ją wkoło drzwi :decayed: odtłuściłem wkoło całe drzwi w miejscu przylegania ori uszczelki przykleiłem zaczynając od miejsca gdzie łączy się ramka szyby z boczekiem żeby przy późniejszym demontażu nie ciąć 5 razy tej uszczelki w różnych miejscach :wink: Wygląda jak fabryczna hehe :naughty: nic nie szumi no może ociupinke ale to przez uszczelkę w ramce gdze wchodzi szyba ale i tak jest mega cisza dopiero testowałem na mega wietrze i jest super . A kupiłem te uszczelki czarne wziełem 10m na przednie drzwi starczyło, troszkę zostało, chciałem ja dać podwójnie ale na zakrętach się marszczyły strasznie :)

Nowy link http://allegro.pl/show_item.php?item=5245261504

Mam pytanie odnośnie wykładziny pod kolor podsufitki robiłem nową podsufitówkę ktoś mi ściągał słupki i pościągał właśnie tą okładzinę z uszczelki czy ona jest klejona do uszczelki czy wciskana bo za chiny nie mogę jej wpasować ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakieś porady co do rozwiązania tego koszmarnego problemu? w moim B5 przy 120kmh+ szumi bardzo, a jak wieje wiatr to wgl jest mega głośno. No i teraz się zastanawiam czy kupić używane uszczelki, czy zastosować dokładkę. ASO odpada, komplet uszczelek do wszystkich drzwi to kosmiczny koszt. A jeżeli chodzi o uniwersalne, wiecie może ile metrów potrzeba na wszystkie drzwi?
Na razie pewnie rzucę się na doklejenie jakiś uniwersalnych do okien, bo niski koszt ;d

@?ukasz1988 ile wytrzymały te dołożone uszczelki okienne?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kombinować z wymianą uszczelek lepiej sprawdź czy zawiasy nie mają luzów i wyreguluj porządnie drzwi i ramki i będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2018 o 21:35, janeksroka napisał:

Panowie jakieś porady co do rozwiązania tego koszmarnego problemu? w moim B5 przy 120kmh+ szumi bardzo, a jak wieje wiatr to wgl jest mega głośno. No i teraz się zastanawiam czy kupić używane uszczelki, czy zastosować dokładkę. ASO odpada, komplet uszczelek do wszystkich drzwi to kosmiczny koszt. A jeżeli chodzi o uniwersalne, wiecie może ile metrów potrzeba na wszystkie drzwi?
Na razie pewnie rzucę się na doklejenie jakiś uniwersalnych do okien, bo niski koszt ;d

@?ukasz1988 ile wytrzymały te dołożone uszczelki okienne?:D

 

Zanim kupisz uniwersalne uszczelki lepiej się zapytaj sprzedawcę czy będą pasować do Audi A4 B5. Mnie odpisał rzeczowo tylko 1 sprzedawca (posiadacz Audi A4 B5). Podobno na allegro nie ma pasujących zamienników, które podejdą. Dlatego kupiłem ori używkę w dobrym stanie.

Swoją drogą spróbuj najpierw wyregulować drzwi, jak Ci radził @machina

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem uszczelki drzwi na ORI i różnica w sprężystości i twardości starych i nowych jest bardzo duża. Niestety nie mogę ocenić w jakim stopniu wymiana uszczelek pomogła na hałas, gdyż wymieniłem tylko przednie-zewnętrzne - tylne przyszły połamane i musiałem odesłać. Pamiętajcie że oprócz uszczelek całych drzwi, są jeszcze uszczelki samej szyby i tu może być spory problem - u mnie np. czuję lekki ruch powietrza przy dużej prędkości, więc stawiałbym na uszczelkę przy szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje spostrzeżenia pod ori uszczelkę od kierowcy podkleiłem okienna " D" na początku drzwi trzeba było mocniej walnąć bo wiadomo że się odpychały, szum zdecydowanie mniejszy. Pewnie trzeba to samo zrobić w pozostałych bo hałas słyszę ale od pasażera gdzie jest sama ori...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy trochę walczyłem z świstem powietrza w Audi, więc opiszę co z tego wynikło.

W zeszłym roku w mojej A4 problem dotyczył głównie drzwi od strony kierowcy. Problem zaczynał się przy prędkościach ok. 140 km/h, w zależności od pogody, tego jak równa była droga itd. Nie bawiłem się tam w żadne regulacje ramek, zawiasów i rygli, zastosowałem od razu metodę kolegi damian111. Po kilku próbach doszedłem do wniosku, że najlepsza jest uszczelka okienna o wzorze D i rozmiarze 9 x 7,5 mm. Grubsze powodowały, że drzwiami trzeba było naprawdę mocno trzasnąć, aby się zamknęły. Przykleiłem ją dookoła drzwi, tak jak to było pokazane, w miejscu, w którym dochodziła do ori uszczelki. Problem się rozwiązał. Ale niestety jak to już było wspomniane, po jakimś czasie kiedy uszczelka się wygniotła, próg przy którym świszczenie znowu się pojawiało obniżył się, a drzwi mimo wszystko trzeba było mocniej zamykać, czego nie lubiłem.

A więc teraz znalezione przeze mnie podobne, ale chyba lepsze rozwiązanie.

Jeżdżę już kolejną A4 i problem był taki sam, tyle że po stronie drzwi pasażera. Dodam, że jak się złapało ręką za ramkę drzwi podczas jazdy i przycisnęło do samochodu, to świst ustawał (tak jak z resztą w poprzednim Audi). 
Tym razem postanowiłem podejść do sprawy inaczej, bo samochód kupiłem w naprawdę fajnym stanie. Regulacja ramki drzwi, regulacja rygla, sprawdzenie czy nie są opadnięte itd. Wszystko było w idealnym porządku, uszczelką też wyglądała na zachowaną w świetnym stanie. 

W ten sposób w takim razie nie rozwiąże się problemu. Nie chciałem też przyklejać uszczelki okiennej w taki sposób jak ostatnio, bo trzeba byłoby trzaskać drzwiami i wtedy już wcześniej niewystępujące problemy mogłyby się pojawić ;) 

Wymyśliłem za to, że problem jest z główną uszczelką, ale w nieco innym miejscu niż w tej jej miękkiej i elastycznej części. Bardziej chodziło o cienki kawałek, jej dolną część, która była zbyt cienka aby się poddawać przy zamykaniu drzwi i to przez nią ustaliłem, że przedostaje się powietrze. Wspomnianą więc wcześniej uszczelkę okienną, wepchnąłem na całym górnym obrysie pod uszczelkę ori, tak aby trochę wystawała. 

Do 180 jest spokój, powyżej nie sprawdzałem. Jak są mocne wiatry na autostradzie, czasem wcześniej coś przepuści, ale i tak jest nieźle. Drzwi zamykają się tak samo lekko jak się zamykały, a sama uszczelka oczu nie razi. Poniżej parę fotek:

IMG_4506.jpg IMG_4507.jpg IMG_4508.jpg IMG_4509.jpg

Edytowane przez Remilo7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś widziałem ze ktoś wsadzał wężyk akwariowy do uszczelek ;) 

Tylko jej kształt musi na to pozwolić :) 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, razor91 napisał:

Gdzieś widziałem ze ktoś wsadzał wężyk akwariowy do uszczelek ;) 

Tylko jej kształt musi na to pozwolić :) 

Bez przesady z tym pchaniem w uszczelki drzwi. Dałem jak na powyższych fotkach uszczelkę którą prawie nie widać i trzeba było drzwi regulować, nagle się ciasno zrobiło. 

Edytowane przez Axel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezykow jest parę wymiarów, więc co kto lubi [emoji6]

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2018 o 20:46, Remilo7 napisał:

Ostatnimi czasy trochę walczyłem z świstem powietrza w Audi, więc opiszę co z tego wynikło.

W zeszłym roku w mojej A4 problem dotyczył głównie drzwi od strony kierowcy. Problem zaczynał się przy prędkościach ok. 140 km/h, w zależności od pogody, tego jak równa była droga itd. Nie bawiłem się tam w żadne regulacje ramek, zawiasów i rygli, zastosowałem od razu metodę kolegi damian111. Po kilku próbach doszedłem do wniosku, że najlepsza jest uszczelka okienna o wzorze D i rozmiarze 9 x 7,5 mm. Grubsze powodowały, że drzwiami trzeba było naprawdę mocno trzasnąć, aby się zamknęły. Przykleiłem ją dookoła drzwi, tak jak to było pokazane, w miejscu, w którym dochodziła do ori uszczelki. Problem się rozwiązał. Ale niestety jak to już było wspomniane, po jakimś czasie kiedy uszczelka się wygniotła, próg przy którym świszczenie znowu się pojawiało obniżył się, a drzwi mimo wszystko trzeba było mocniej zamykać, czego nie lubiłem.

A więc teraz znalezione przeze mnie podobne, ale chyba lepsze rozwiązanie.

Jeżdżę już kolejną A4 i problem był taki sam, tyle że po stronie drzwi pasażera. Dodam, że jak się złapało ręką za ramkę drzwi podczas jazdy i przycisnęło do samochodu, to świst ustawał (tak jak z resztą w poprzednim Audi). 
Tym razem postanowiłem podejść do sprawy inaczej, bo samochód kupiłem w naprawdę fajnym stanie. Regulacja ramki drzwi, regulacja rygla, sprawdzenie czy nie są opadnięte itd. Wszystko było w idealnym porządku, uszczelką też wyglądała na zachowaną w świetnym stanie. 

W ten sposób w takim razie nie rozwiąże się problemu. Nie chciałem też przyklejać uszczelki okiennej w taki sposób jak ostatnio, bo trzeba byłoby trzaskać drzwiami i wtedy już wcześniej niewystępujące problemy mogłyby się pojawić ;) 

Wymyśliłem za to, że problem jest z główną uszczelką, ale w nieco innym miejscu niż w tej jej miękkiej i elastycznej części. Bardziej chodziło o cienki kawałek, jej dolną część, która była zbyt cienka aby się poddawać przy zamykaniu drzwi i to przez nią ustaliłem, że przedostaje się powietrze. Wspomnianą więc wcześniej uszczelkę okienną, wepchnąłem na całym górnym obrysie pod uszczelkę ori, tak aby trochę wystawała. 

Do 180 jest spokój, powyżej nie sprawdzałem. Jak są mocne wiatry na autostradzie, czasem wcześniej coś przepuści, ale i tak jest nieźle. Drzwi zamykają się tak samo lekko jak się zamykały, a sama uszczelka oczu nie razi. Poniżej parę fotek:

IMG_4506.jpg IMG_4507.jpg IMG_4508.jpg IMG_4509.jpg

Możesz pokazać na allegro jaką dokładnie uszczelke kupiłeś? Rozpoczynam pracę za granicą i audi będzie pokonywało 1600 km co drugi tydzień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tego co wcześniej koledzy pisali, znalazłem taki filmik:

Wiecie może czy w A4 B5 przejdzie coś takiego? Rurka PVC 5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przeciągnąc przez całą uszczelkę  wąż  z mikrogumy EPDM   5mm  sam to uczyniłem ale  nie przyniosło to oczekiwanego efektu   a walczę  z ramką , szumem już równy rok ponad 30 regulacji   ale teraz  zrobię  inaczej  , zakleję  szybę  na górze taśmą  żeby  wyeliminować  uszczelkę  szyby   a następnie  będę  oklejał  drzwi  przy słupku itp aż  w końcu znajdę  miejsce przez które dochodzi  , wchodzi szum  bo nie jest on silny ale przed ruszeniem ramki była cisza nawet przy 140 a teraz przy 80  juz nerw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...