Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka ciśnienia oeleju


matys_5545

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam taką sprawe z moim 1.8 ADR mianowicie zawsze rano jak silnik jest całkiem zimny przez 2-3 sekundy jak zapale samochód słyszę górę klawiatury jakby chodziła na sucho po 3 sek ustaje jest cicho, i potem przez resztę dnia jest wszystko ok zapala silnik i jest wszystko cicho jak powinno. Dziśaj jak był przymrozek u mnie było to samo ale dodatkowo zapaliła się na 2 sek kontrolka ćiśnienia oleju i zapikała dwa razy...

Czy jest to spowodowane przytkanym smokiem? Co propnujecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie miałem gdy do adr mechanik wlał olej mineralny i przyszło obniżenie temp. Myślę że działo się tak z powodu gęstego oleju. Dodałem uszlachetniacz ( czego nie polecam) i problem ustał. Na następną zimę zalałem semi i już takich objawów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie miałem gdy do adr mechanik wlał olej mineralny i przyszło obniżenie temp. Myślę że działo się tak z powodu gęstego oleju. Dodałem uszlachetniacz ( czego nie polecam) i problem ustał. Na następną zimę zalałem semi i już takich objawów nie było.

Ale ja 3 tygodnie temu wymieniłem olej na 10W40 liqui moly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLEJ masz dobry może byc problem ze smokiem ,napinaczem wałków rozrządu tez ma wpływ na ciśnienie ,lub zaworek na pompie olejowej ci się przycina

na początek sprawdział bym cisnienie oleju manometrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLEJ masz dobry może byc problem ze smokiem ,napinaczem wałków rozrządu tez ma wpływ na ciśnienie ,lub zaworek na pompie olejowej ci się przycina

na początek sprawdział bym cisnienie oleju manometrem

Odnośnie napinacza też go wymieniłem bo strasznie stukał drogo mnie to wyszło...jutro z samego rana jak silnik będzie zimny podepnę manometr i sprawdzę ciśnienie oleju. Obstawiam smok bo z tego co widziałem to ma strasznie wąskie to gardło z sitkiem no nic zobaczymy jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej generalnie radził był full syntetyk, ale już ok. Za to poranne stukanie może też odpowiadać filtr oleju. Powinien mieć w sobie specjalny zawór zwrotny, który nie dopuszcza do spływania oleju z górnych części silnika podczas postoju. Wtedy jak się rano odpala to góra szybciej dostaje ciśnienie i problem nie występuje. Oczywiście warto zawsze sprawdzić ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się sytuacja będzie powtarzać to zrób płukankę silnika i zalej nowy olej 5W40. Druga możliwość jest taka że wcześniej auto jeździło na kiepskim oleju rzadko wymienianym i hydraulika jest już zmęczona po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się sytuacja będzie powtarzać to zrób płukankę silnika i zalej nowy olej 5W40. Druga możliwość jest taka że wcześniej auto jeździło na kiepskim oleju rzadko wymienianym i hydraulika jest już zmęczona po prostu.

a da się poprawić hydraulikę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety hydrauliki raczej nie poprawisz bez ingerencji mechanicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety hydrauliki raczej nie poprawisz bez ingerencji mechanicznej.

Co masz na myśli mówiąc ingerencja mechaniczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w czym tkwi problem. Swego czasu w poprzednim silniku też u mnie występował problem grających zaworów po dłuższym stanie - góra 2 sek i auto chodziło cicho. Zmieniłem olej, dałem porządny filtr i było już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazne jest tez to jak wyglada cisnienie oleju podczas odpalania silnika.

klepanie w silniku nie bierze sie z nikąd

masz zapchanego smoka w pompie, nędzny olej oraz kończące sie popychacze hydrauliczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazne jest tez to jak wyglada cisnienie oleju podczas odpalania silnika.

klepanie w silniku nie bierze sie z nikąd

masz zapchanego smoka w pompie, nędzny olej oraz kończące sie popychacze hydrauliczne

czytać nie potrafisz? wymieniłem nie dawno olej z filtrem na liqui moly dziękuje za takie sugestie :/

Witajcie przesyłam linka (pomiar ciśnienia oleju samochód dwa dni stał temperatura na zewnątrz -3 stopnie ,przewód olejowy dość długi 1,5 metra) zaraz prześle innym link pomiar ciśnienia na ciepło

https://www.youtube.com/watch?v=SNl9ePtznUE&feature=youtu.be

Tutaj przesyłam linka z pomiarem ciśnienia na ciepło

https://www.youtube.com/watch?v=4gHnkHkrwoQ&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umim czytać, 10w40 to mozesz sobie smarowac zawiasy od chlewa albo obory.

zdejmij pokrywe zaworów i sprawdz co sie dzieje.

Cisnienie oleju

To jedno a wydajnosc pompy to drugie

sprawdz w jakim st

Anie jest smok w pompie

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umim czytać, 10w40 to mozesz sobie smarowac zawiasy od chlewa albo obory.

zdejmij pokrywe zaworów i sprawdz co sie dzieje.

Cisnienie oleju

To jedno a wydajnosc pompy to drugie

sprawdz w jakim st

Anie jest smok w pompie

Twoja wiedza na ten temat jest żenująca sprawdź sobie jaką producent zaleca normę do tych silników a później się wypowiadaj (norma 500 do 505)

Edytowane przez matys_5545
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na płocie "d...pa'' było napisane, bedziesz to rżnął ?

do silnika mozesz nalac nawet "Kujawskiego" mi jest to obojętne

szukasz pomocy i informacji na temat usterki na forum to bądz tak miły i nie komentuj wypowiedzi kogokolwiek

jestes jeszcze za "krótki" na tym forum a Twoja przygoda z audi dopiero sie zaczeła wiec szanuj i docen to że chcemy Ci pomagać

sprawdz to o czym była mowa a na pewno znajdziesz przyczynę

normy które podałeś były opracowywane 20 i wiecej lat temu a do tego czasu wiele sie zmieniło

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś mądrzejszy niż inż audi ;) mógłbyś się nie kompromitować i nie odzywać się! takich rad udzielaj kolegą a nie mi,to ze na forum jestem krótkim stażem nie oznacza że się nie znam , i będę komentować takie odpowiedzi bo to jest żałosne! Doucz się a później się wypowiadaj

Matius miałeś rację zaworek na pompie oleju

Edytowane przez matys_5545
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheheh, widze z buta ziomek na ostro wjeżdża na forum i się w tańcu nie pierdyka :decayed: sorry za offtop, ale Dev nie wysilaj się, jak jest mądrzejszy to machnie jeszcze kilka monologów i sam sobie 'rozwiąże' problem.

A co do oleju to słuchaj się kolego 'starszych', oleje zalecane przed 20 latami były dobre do samochodu, który był nowy. Dzisiaj taki silnik jest dużo bardziej wyeksploatowany i niestety trzeba głębiej się zastanowić co mu lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...