Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kłopoty z czujnikiem zapięcia pasów/Niskie napięcie ładowania?


platinum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kłopot z czujnikiem zapiecia pasów kierowcy, tzn w czasie jazdy (nie zawsze) włącza sygnalizacja oraz alarm nie zapiecia pasów kiedy tak naprawde są zapiete. Wówczas poprawiam pas przy zapięciu i wraca wszystko do normy ąz do kolejnego błędu. Co powoduje tą usterkę,? gdzie szukać czujnika, modułu od zapięcia pasów??

Kolejna sprawa dotyczy napięcia ładowania, przy biegu jałowym bez obciążenia (wszystkie odbiorniki wyłączone) napięcie ładowania na klemach akumulatora wynosi 14,1 V, natomiast pod obciążeniem (swiatla, radio, klima ... itp) napięcie spada nawet do 13,5V. Czy te wartości są prawidłowe w przypadku tej audicy?? (akumulator ma rok, 72 Ah varta silver)

samochód, audi a4 wersja B7 rok 2005, silnik 1.9 Tdi

dzięki za odpowiedzi

Edytowane przez platinum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w mikrostyku w czepie pasów ( tam gdzie wpinasz pas ), możesz próbować go czyścić, lejesz tam wd albo coś lepszego i wpinasz odpinasz pas itd.

Co do napięcia to jest to normalne że im większe jest obciążenie prądowe tym napięcie będzie lekko spadać to normalne, bądź spokojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, wypróboję wd odnośnie styku pasów.

Co do napięcia, miałem na mysli czy nie schodzi za nisko, czy granica 13,5 V jest już zbyt mała?? różnymi wartościami się spotkałem, dlatego poruszylem ten temat


Dalej pasy aktywuja się podczas jazdy (psikalem do środka mechanizmu zapięcia pasów) szczególnie przy zakrętach, wowczas wyiecie i wpiecie pasów pomaga, na krótszą chwile i tak do kolejnego błędu. Gdzie znajduę sie moduł odpowiadający za zapięcie pasów, czy da sie dobrać do tego mikrostyku w zapięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie napięcie powinno być takie same i bardzo nie wiele się różnić, no bo wyglada to tak że jak normalnie jeździsz to masz 13.5 V więc akumulator jest niedoładowany. Nie da się dostać do tego mikrostyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ładowanie przy alternatorze jeżeli spada poniżej 14v to pewnie regulator napięcia się kończy , u mmie przy włączonych odbiornikach ( swiatła, dmuchawa, radio ) nie spada poniżej 14,2 a przy wyłączonych odbiornikach jest 14,4 - 14,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem jeszcze raz:

samochód na wolnych obrotach, żadne odbiorniki nie włączone- około 14,2 V

samochód na wolnych obrotach, włączone światła, grzanie przedniej i tylniej szyby, klima, radio, ładowanie około 13,8 V, 13,7V

chyba powoli regulator pada????

co do zamka pasów, dalej nic. W czasie jazdy czesto zdarza się że mimo zapiete są pasy, włącza się sygnalizacja wypiętych pasów(mowa o zamku kierowcy, tylko ten jeden), więc zapewne padł mikrostyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam to samo z pasami i trzeba będzie wymienić cały uchwyt tam gdzie wchodzi spinka pasa,ja już zamówiłem bo mam to samo a na razie sobie poradziłem tak,że jak obrócę spinkę klamrę odwrotnie i wepnę to już mi nic niepokazuje na fisie,chyba jakoś lepiej dociska albo co nie wiem ale działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam to samo z pasami i trzeba będzie wymienić cały uchwyt tam gdzie wchodzi spinka pasa,ja już zamówiłem bo mam to samo a na razie sobie poradziłem tak,że jak obrócę spinkę klamrę odwrotnie i wepnę to już mi nic niepokazuje na fisie,chyba jakoś lepiej dociska albo co nie wiem ale działa

Hmm, a można wiedzieć gdzie zamówiłeś tem uchwyt?? nówka czy używka??

póki co dziś jeszcze użyłem kontakt spray, kilkanaście razy zapinałem, szarpałem i wypinałem. Jak to nie pomoże to bede sam szukał uchwytu na wymianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz bawić się w wymiany i naprawy alternatora, odkręć klemy, przeczysc je i nasmaruj styki przy akumulatorze pastą miedzianą. Czasem problemem jest zwyczajna śniedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz bawić się w wymiany i naprawy alternatora, odkręć klemy, przeczysc je i nasmaruj styki przy akumulatorze pastą miedzianą. Czasem problemem jest zwyczajna śniedź.

akumulator wymieniany rok temu. Miesiąc temu miałem regenerowany jeden wtryskiwacz a przy tym przeczyscilem klemy akumulatora i zabepieczyłem smarem miedzianym, więc to odpada, na zaciskach alternatora podobne ładowanie (nie ma spadków po drodze do akumulatora)

Dodam jeszcze że po zabiegu przy pomocy kontakt spray znacznie poprawił się zamek pasów,a dokładniej jego mikrostyk. Teraz na jazdę co najwyżej jeden błąd wyskoczy nie zapięcia pasów a wcześniej kilka, kilkanaście razy.

Edytowane przez platinum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że po zabiegu przy pomocy kontakt spray znacznie poprawił się zamek pasów,a dokładniej jego mikrostyk. Teraz na jazdę co najwyżej jeden błąd wyskoczy nie zapięcia pasów a wcześniej kilka, kilkanaście razy.

No widzisz:) Co jakiś czas znowu sobie tam psiknij i znowu przesmaruj, zniknie całkowicie, taki sam problem jest po jakimś czasie z zamkiem w klapie avanta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś konkretny kontakt spray polecacie ? Jak go użyć? Posiadam ten sam problem i jest to bardzo irytujące podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne wd40, kontakt spraye, odkurzacze nie pomogą, trzeba rozebrać ( to niby nierozbieralne zapięcie)

miałem to samo w poprzedniej b7, szału szło dostać, poprawianie pasa podczas jazdy, przez pewien czas wpinałem pas obracając go o 180 stopni, ale to tylko na chwile pomogło.

nawalone między mikrostyk jest mnóstwo mini włosków, farfocli itp.

rozebrać, wyczyścić i złożyć, u mnie to załatwiło temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

nie dawno założyłem recaro i zamontowałem zapięcie  pasów powiadomieniem  na fisie.Mam problem taki że po przekręceniu kluczyka na zapłon włącza się gong przez jakieś 8 sek. i się wyłącza,zapinam pas,ikonka nie gaśnie i po upływie jakieś 2 min. ponownie włącza się gong. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmujesz fotel odkręcasz klamre od pasow rozbierasz ja (płaski śrubokręt wkładac od strony wkładania klamry pasa i delikatnie przekręcić tak aby plastiki obudowy sie rozkleily). Po rozebraniu masz taki bialy plastik z 2 kablami w ktorym jest cienka blaszka. Trzeba ja delikatnie podgiac i po problemie. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. zrobiłem to na zwykłej klamrze jak opisałeś i efekt jest taki że jeden zaczep puścił a drugi strzelił i już nie trzyma z jednej strony obudowa.To zależy ile jest kleju lotto więc narazie odpuściłem.Mam drugą klamrę i udało mi się podpiąć do kostki i lipa jest tak samo.

Edytowane przez aker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko u mnie z 1 strony tez było troche duzo kleju ale delikatnie rozkleilem obudowe. Pozniej skleisz to zwyklym superglue i trzyma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...