Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nie dmucha mi z nawiewow cieplym powietrzem


bombastic112

Rekomendowane odpowiedzi

Latem wpierw gorąca wodę do nagrzewnicy później dodałem środku do odkamieniania czajnikow zalalem ponownie gorąca woda. Odczekalem z 15minut pojechałem na myjnie i rzuciłem funta i waliłem karcherem do tych węży na podszybiu. Woda leciała i ciągle leci wydaje mi sie ze jest obieg. Moze nie wystarczający?

Termostat? Jak by był otwarty cały czas to ciężko by było złapać na po stoju 90stopni.

I nawet jak mam te 90stopni to nie mam ciepłego powietrza.

Klapy sterujące? Sprawdzone. Działają. Jutro rozkręcenie jeszcze raz. Wyciągle silniczek i ustawie całe cięgno na ciepło. I zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o OBIEG.

Możesz mieć obieg i zakamienioną nagrzewnicę. Kiedyś w innym samochodzie też miałem zakamienioną i trochę inaczej to powinieneś zrobić

Najpierw wlewasz środek dedykowany do tego a nie odkamieniacz do czajników. kamień w nagrzewnicy jest twardszy bardziej zbity i jest go więcej niż w czajniku na małej grzałce to po pierwsze.

Po drugi powinieneś zalać do układu najlepiej do zbiornika wyrównawczego dedykowany preparat do chłodnic a nie do czajnika ten jest za słaby.

Po trzecie jak już zalejesz preparat nie czekasz tylko odpalasz samochód i go grzejesz żeby pompa tłoczyła odkamieniacz po całym układzie samo postawienie nic Ci nie da choćbyś i postawił go na tydzień.

Po czwarte jak już zalejesz płyn i pogrzejesz samochód z godzinę nawet na wolnych obrotach to zlewasz ten cały syf i zalewasz znowu płynem nie wodą tylko płynem i do tego znowu dedykowany preparat do czyszczenia , odkamieniania chłodnic.

Ponownie zagrzewasz silnik z godzinne i zlewasz syf. Zalewasz świeży płyn i powinieneś mieć odkamieniony cały układ łącznie z nagrzewnicą.

Ta procedura tyczy się tylko wtedy gdy ktoś jeździł na samej wodzie przez jakiś czas. jeśli jesteś pewien że nigdy w układzie nie było samej wody wystarczy raz zalać i odczekać na włączonym silniku z godzinę

Co do wyciągania silniczka i ustawiania go ręcznie hmmm nie rób tego bo klimatronik zgłupieje lub uszkodzisz ślizg w silniczku bo jest dosyć delikatny.

To się robi VAG iem

Sprawdź błędy na kliamtroniku ewentualnie czy klapy chodzą ale NIE przestawiaj ich ręcznie !

Sprawdź też ponownie termostat chodź jak by był walnięty termostat to po dłuższej jeździe po mieście powinno lecieć ciepłe powietrze może nie gorące ale ciepłe już tak.

Szukaj w tych trzech elementach.

Termostat klapy lub nagrzewnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O taką odpowiedź mi właśnie chodziło. Napewno był płyn zawsze lany. W angli nikt nie jeździ na wodzie. Audi kupiłem od kobiety która miała ja od nowości full książka serwisowa itp. A co byś powiedział jak bym tam zalal kwasu cytrynowego? Bo mam kupiony. Nic by się nie stało jak by ten kwasek poszedł w obieg. Oczywiście zrobie tak jak mowileś pytam z tym kwaskiem z ciekawości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwasku nie wlewaj.

Jeśli samochód był serwisowany to aż mi się nie chce wierzyć że to nagrzewnica zakamieniła się.

Zakamienia się w dwóch przypadkach:

Pierwszy to jak ktoś jeździ na wodzie

Drugi to jak samochód jeżdżony był od początku na tym samym płynie(po jakimś czasie traci swoje właściwości i wytrącona z niego woda może zakamienić nagrzewnicę ale w mniejszym stopniu od tego jak by jeździł na samej wodzie.)

Jeśli samochód był serwisowany tak jak piszesz według wskazówek producenta i masz wpisy o wymianie płynu chłodzącego (sprawdź) chociaż ze dwa razy od nowości to nagrzewnica nie miała prawa się aż tak zakamienić jak i również cały układ..

Wtedy szukaj przyczyny w termostacie i klapach.

Termostat najlepiej wyjąc, zagotować wodę w garnku - włożyć go do garnka i obserwować jak się zachowuje czy otwiera się i zamyka dobrze by było sprawdzić przy jakich tem. to robi. Być może jest podwieszony znaczy otwarty wtedy nie przełącza obiegu aby utrzymywać zadaną temp. tylko daje wszystko na duży obieg przez co silnik nie dogrzewa się.

Jeśli to wina termostatu nie kupuj zamienników tylko kup oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

kupiłem dziś termostat.

Dałem 6funia.

Jutro biorę się za zmianę.

Nie pamietam jakiej firmy ale chyba vawer czy coś takiego.

Dużo przy tym roboty? Bo nie wiem czy się wyrobie i w jakim czasie się wyrobie. ? Dzięki

Termostat zmieniony. Temp ładnie trzyma. Ale ciepła nie ma.

Czyscilem jeszcze raz nagrzewnice używałem tym razem sody kaustycznej.ale niestety nic nie pomogło. Wydaje mi się ze wina leży po stronie nagrzewnicy wąż powrotny jak go ściągnę to woda leje się ciurkiem według mnie powinna lecieć szybciej wiec dlatego wywnioskowLem tak. Nagrzewnica moze ma obieg ale nie do końca i nie oddaje dobrze ciepła. Wiec pozostaje mi to wymienić pyt anie jest czy uda się to zrobić bez ściągania deski rozdzielczej zaznaczam że jest to anglik. ? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można to zrobić w bardzo prosty sposób w europejczyku więc i w angolu też powinno

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

kupiłem dziś termostat.

Dałem 6funia.

Jutro biorę się za zmianę.

Nie pamietam jakiej firmy ale chyba vawer czy coś takiego.

Dużo przy tym roboty? Bo nie wiem czy się wyrobie i w jakim czasie się wyrobie. ? Dzięki

Termostat zmieniony. Temp ładnie trzyma. Ale ciepła nie ma.

Czyscilem jeszcze raz nagrzewnice używałem tym razem sody kaustycznej.ale niestety nic nie pomogło. Wydaje mi się ze wina leży po stronie nagrzewnicy wąż powrotny jak go ściągnę to woda leje się ciurkiem według mnie powinna lecieć szybciej wiec dlatego wywnioskowLem tak. Nagrzewnica moze ma obieg ale nie do końca i nie oddaje dobrze ciepła. Wiec pozostaje mi to wymienić pyt anie jest czy uda się to zrobić bez ściągania deski rozdzielczej zaznaczam że jest to anglik. ? Dzięki

jeśli woda leci ciurkiem to jest zabita totalnie kamieniem. Mam w domu kilka takich nagrzewnic to mogę ci pokazać jak leci woda na powrocie przy drożnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak jednak pamiętaj że przy takiej operacji i przy odpaleniu silnika ogrzewanie musisz dać na max.

Nie ma jakiegokolwiek znaczenia.

Bylem dziś na myjni wlalem środek do czyszczenia czajnikow. Zalalem to gorąca woda odczekakem z 15minut. Później wsądziłem karczera i płukalem z obu stron woda zaczęła lecieć. Założyłem węże później wziąłem się za odpowietrzanie ściągam górny wąż z tym odpowietrznikiem dokrecilem korek od zbiornika zagrzałem auto do 90stopni i woda zaczela lecieć wiec. Założyłem wąż a ciepła jak nie było tak nie ma. Zauważyłem ze na 2 500 obr lub wyżej leci delikatnie cieple powietrze. Tzn letnie:( nie wiem co mam robić. Termostat się otwiera raczej bo tam spadła moment z 90 na ta kreskę co jest ponizej

Grubo zapowietrzony układ. Obydwa węże, górny i dolny mają być gorące, jeżeli nie są to układ jest zapowietrzony.

Dolny to wlot a górny powrót.

jeśli woda leci ciurkiem to jest zabita totalnie kamieniem. Mam w domu kilka takich nagrzewnic to mogę ci pokazać jak leci woda na powrocie przy drożnej.

Mógłbyś pokazać, sam jestem ciekaw jaki powinien być przepływ przy w pełni sprawnej i zapchanej nagrzewnicy :)

Generalnie to usuń błędy jak jakieś są i zrób podstawowe nastawy klimatronika, poza tym zrób test klimatronika, żeby sprawdzić czy klapy sterujące ciepłym powietrzem są sprawne.

Edytowane przez Fr0styyy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie lejac gorąca wodę przez wąż wlotu czy wylotu za pomocą czajnika woda nie leci mi swobodnie. Jak dmuchane w wąż ustami to wtedy zaczyna lecieć normalnie Z tego co się orientuje to powinna lecieć przez cały czas swobodnie.

Spróbuję to nagrać i wrzuce wam tutaj drodzy forumowicze. Bo to ciężko wytłumaczyć pisząc.

Powracajac do tematu wymiany nagrzewnicy.

Zdania są podzielone większość mówi ze trzeba ściągnąć deskę itp czy da rade to jakoś obejść bo za ściąganie deski to się boje zabrać. Chyba ze bym gdzieś znalazł schemat i jak to zrobić krok po kroku.

Juz raz ściągnąłem deskę w oplu omedze i wiem jak to jest. Później nic nie pasuje i wszystko odstaje. I na dodatek garść śrubek mi została haha (dlatego pewnie mi wszystko odstawalo)

Mam komputer do diagnostyki tj. Laptop i program z kablem.

Święci mi się błąd związany z egr bo jak już wspomniałem wcześniej mam zaslepiony ten tłumik przy silniku co jest odpowiedzialny za spaliny tj chłodzi je czy obniża temp spalin powracających z katalizatoru (chyba). Nie wiem jak to się dokładnie nazywa po polsku. W angli mówią na to egr cooler heating. Wygląda jak zwyczajny skuterowy tłumik. ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 i B7 nie musisz ściągać deski żeby dostać się do nagrzewnicy i ją wyjąć. Całość wyjęcia zajmuje kilkanaście minut jak ktoś obeznany.

jak znajdę w swoich wypowiedziach to wkleję Ci link z fotkami do audizone gdzie jest to opisane w en. i porobione foty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś to zrobił byłoby git. Bo tutaj jakiekolwiek usługi są drogie w przeliczeniu na złote koszt wymiany nagrzewnicy 1000zl i to u jakiegoś "Mirka w garażu" ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Mam nadzieje ze w 3h się z tym wyrobie ;) jemu to zajęło niespełna 14min.

wpierw wyciągnę stara i będę próbował ja odkamienic jutro. Bo jutro niedziela to i tak nie kupie żadnej nagrzewnicy.

Jak nic to nie da to kupię w poniedziałek nowa i ja podmienie.

Mam nadzieje ze ogrzewanie mi powroci;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też i błędy w klimatroniku i zrób nastawy żeby się nie okazało że to tylko cześć problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program VAG lub VCDS i kabel do tego pod OBD2.. NA forum jest opisane co i jak sprawdzasz w programie żeby się dowiedzieć czy np. klapy maja prawidłowe nastawy lub czy wszystko działa jak należy.

Jest wiele wątków o tym więc znajdziesz bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do dyspozycji tylko program autoCom czy dam radę coś podzialac na tym ?

Wydarlem nagrzewnice. Troche Zatkana. Robie teraz operacje z soda kaustyczna. Jak to nie pomoże to jadę z kwaskiem cytrynowym. A jak to nie pomoże to kupuje jutro nowa :)

Nagrzewnica przeplukana. Ciepła dalej nie ma. Zrobiłem filmik jak mi przepływa woda ? Gdzie to mogę wrzucić żebyście ocenili czy leci poprawnie czy nie ?

Mam juz cieple powietrze. Powód ? Nagrzewnica nie do końca miała przepływ. Kupiłem druga podmienilem i narazie chula. Oby tak dalej. Dzięki za pomoc sam bym tego nie ograna.

Obeszło się wszystko bez mechanika tylko dzięki tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę sie pod temat, mój problem polega na tym,że nie leci mi ciepłe powietrze, w aucie bym wyciągnięty silnik, wiec płynów nie było żadnych, po zamontoniusilnika wymieniony rozrząd oraz pompa wody,silnik zalany płynem chłodniczym odpowietrzony na wężach, po odpaleniu silnik pracuje grzeje sie do 90 stopni, a ciągle dmucha zimnym powietrzem górny wąż jest gorący dolny po chwili również troszkę mniej ale jest ciepły natomiast węze do nagrzewnicy górny i dolny są całkiem zimne,,, sciągnąłem górny wąż i jest pustty wogóle troszeczkę płynu było, odpowietrzam dalej na wężach ale tamtędy tylko lekko sporadycznie sie poleje, klapy climatronica działają poprawnie zero błedów , a4 b7 1.9 tdi BKE bardzo proszę o pomoc.dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie wąż od zbiornika wyrownawczego ten cienki od nadmiaru odpal auto przygazuj i czy będzie lecieć płyn, jak plyn poleci to dobrze a jak nie to Moze trafiłeś na lipna pompę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem leci z wężyka z nadmiaru, zsunąłem również węża od nagrzewnicy górnego z dziurką przez chwilę nic nie leciało,dopiero po paro krotnym wcisnięciu grubego węża poleciało troche płynu zostawiłem go na chwilę to leciało założyłem go spowrotem,po chwili dolny wąż nagrzewnicy był ciepły ale nadal z górnego leciał zimny płyn,powietrze zimne ,temp.90 stopni,zsunąłem znów węża od nagrzewnicy i znów pusciutki,również wąz dolny zrobił sie pusty, płynu nie ubyło powietrze zimne, po odkręceniu korka zbiorniczka jest cisnienie ale wydaje mi sie że mogło by byc lepsze, ale to może dlatego że jest zapowietrzony? w aucie był wyciągnięty silnik azostały wymienione szklanki,rozrząd pompa itd kompresja sprawdzona wszystko git.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...