Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z olejem w dolocie AWX


Pawci_o

Rekomendowane odpowiedzi

Olej z odmy to standard w tych silnikach, niektórzy montują Oil Catch Tank (odoliwiacz) inni twierdzą że tak musi być. Co do węży to wymień te które są na wykończeniu reszte zostaw, jesli masz duzo oleju w dolocie to i tak gdzieś będzie ciekło. Moim skromnym zdaniem to jest za stary samochód żeby pakować grube tysiące na ori części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam OCT i jestem zadowolony.

Znaczny spadek zaolejenia w układzie dolotowym.

Pod linkiem jest temacik o tym

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/211608-olej-w-dolocie/

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z ASO no i prawie same złe wieści...

plus na sam początek jest taki że rozrząd w ASO jest tańszy niż w lokalnych sklepach a mianowicie 450 zł

napinacze paska alternatora i paska klimy muszę dokupić oddzielnie oraz paski no i pompę wody.

w ASO wjechałem na serwis i sprawdzili mi co i jak no i okazuje się że moja pompa Vacum jest do wymiany - leje się z niej strasznie - oryginał kosztuje 1520 zł, zamiennik Boscha kosztuje 850 zł u konkurencji 900 zł BOSCH, zamówiłem w ASO pompę BOSCHA :( uszczelka metalowa pompy 35 zł

jeśli chodzi o IC to na 100% jest nieszczelność bo olej wycieka, tutaj jak już rozbiorę i sprawdzę to będę wiedział dokładnie, kupiłem wąż ten dolny do IC, i oring do górnego węża, oraz ten wąż wody który sie rozsypał, podejrzewam że przez to że ropa się na niego lała z pompy VACUM.

reszta gratów zamówiona a mianowicie:

- poduchy silnika - z czujnikiem - 469,81 bez czujnika: 438,07

- plastik miarki oleju - 20 zł

jutro odbiorę wszystkie graty i po pracy będę rozbierał autko, najbardziej się obawiam jeszcze turbo a mianowicie chodzi o luzy - regenerowałem je w 2013 roku i był spokój, sprawdzę na nim luzy i szczelność IC, wymienię wąż ten dolny oring na górnym, złożę wszystko jak będzie IC cały jeśli nie to będę szukał IC.

przy okazji odkręcę pokrywę zaworów i sprawdzę stan wałka, złożę wszystko na starej uszczelce, mam nadzieję że nie będę musiał zmieniać tego wałka- dowiedziałem się że zamiennik około 600-700 zł a oryginał 2500 zł do tego szklani w oryginale 115 zł 1 szt.

złożę wszystko i będę chciał zrobić pełne logi żeby mieć pewność w jakim stanie jest silnik.


Auto może i faktycznie już swoje lata ma ale jednak to audi, a ja chcę nim jeszcze pojeździć rok dwa, więc chce mieć spokój, dla tego teraz zainwestuję trochę grosza...


Olej z odmy to standard w tych silnikach, niektórzy montują Oil Catch Tank (odoliwiacz) inni twierdzą że tak musi być. Co do węży to wymień te które są na wykończeniu reszte zostaw, jesli masz duzo oleju w dolocie to i tak gdzieś będzie ciekło. Moim skromnym zdaniem to jest za stary samochód żeby pakować grube tysiące na ori części.

teraz sprawdzę co i jak z IC i ile tego oleju jest i dla czego on sie wydostaje na zewnątrz, po tych naprawach będę monitorował stan oleju w dolocie często i jeśli faktycznie będzie go sporo to pomyśle o Oli Catch Tank...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz za duzo kasy skoro zamówiłeś nową pompę ...... Pewnie masz pompe Luka które sypały sie na potęge, zamówił byś na allegro pompe Boscha z koncówką N + podkładka z ASO i za 200zł zapomniał bys o temacie. Węże kupuje sie na szrocie zakłada nowe opaski + nowe zielone oringi i też jest po temacie. U siebie tez mam OCT łapie sporo oleju ale cudów nie ma jesli turbo puszcza to olej gdzieś musi wyciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak, kolego tutaj ze szrotami to nie ma łatwo, trzeba sie ojeździć jak szalony i tak nie wiadomo co sie trafi...

ja już się z tego wyleczyłem skteznie. kupiłem pompę ponieważ nie chcę mieć problemów za rok czy dwa, chce poprostu zapomnieć o problemie.

kupiłem 1 wąż i tą opaskę na górny, zobaczymy co z tego wyjdzie.

obawiałem się czy przez tą pompę nie poszło mi paliwo do oleju ale przed chwilą sprawdziłem i uważam że nie ma.

jutro jade po raty i zabieram się za rozkręcanie autka..

teraz to nie wiem jaką mam pompę, jak ją wymontuję to napiszę.


turbo też jutro sprawdzę jak tylko rozbiorę przód :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jestem po oględzinach no i wałek jest w dobtym stanie, szklanki też, więc nic nie ruszałem te "bipy" czy jak im tam inaczej, zabezpieczenia w kanałach olejowych pod pokrywą zaworów są na wsoim miejscu.

Wymieniłem pompę Vacum, kupiłem nowego BOSHA i jak ręką odją autko pracuje ciszej, nie ma tego stukania, buczenia z filtra, zbiera się o wiele lepiej, jest bardziej czułe na pedał gazu, jeszcze musze wymienić węże podciśnienia ale nie kupiłem w ASO bo 55 zł za metr chca. a w motoryzacyjnym nie mieli takich jak mi otrzeba, może ktoś z Was wie gdzie na necie lub u kogo z naszego forum można zakupić takowe?

jutro rozbieram pas przedni, czyszczę cały dolot, sprawdzam turbo, mechanik, szwagier przyjedzie około południa i zmiena mi rozrząd, zobaczymy co będzie dalej... mam nadzieję że wszystko będzie dobrze i samochodzik będzie pięknie jeżdził, a mam już prawie 315 tyś nalatane...


Audiczka żyje i ma się bardzo dobrze, a mianowicie, IC lał ale rozebraliśmy go i złożyliśmy na paście uszczelniającej, przeszedł próby wytrzymałościowe, został założony, cały dolot wyczyszczony i umyty, wymienione węże podciśnienia, turbo z minimalnym luzem poprzecznym, wzdłużnego nie ma wogóle lub jest niewyczuwalny, rozrząd wymieniony na oryginał, poduszki silnika też, pasek alternatora nie wymieniony bo mi za długi sprzedali :( ale to wymienię i teraz z wykorzystaniem kanału.

wszystko się zmieniło od momentu wymiany pompy VACUM, to ona dzwoniła oraz dawała małe podciśnienie, po jej zmianie silnik pracuje równo, cicho sobie klekocze :P

Edytowane przez Pawci_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...