Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Chrobotanie po odpuszczeniu gazu


bartqwr

Rekomendowane odpowiedzi

Ja założyłem nowe fabrycznie turbo Garrett, obecnie mam przejechanie na nim około 25tyś. i też chrobocze szczególnie przy przegazowaniu na postoju/ schodzeniu z obrotów. Nie wiem czy było tak od początku bo jakoś nie zwróciłem na to uwagi.

Poza tym żadnych innych objawów - może po prostu tam ma byś i tyle.

Na pewno nie jest to spowodowane luzem osiowy, ponieważ w starej turbinie takowy miałem i wirnik tarł po obudowie dawało to huczenie w pewnym zakresie obrotów  "jakby sowa siedziała pod maską"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myslicie o tym wpisie ? Znalzlem taki komentarz na youtube u goscia co szura mu turbulum hmmm ciekawe 

Capture+_2019-02-18-18-54-38.png

Capture+_2019-02-18-19-48-32.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie, że już prawie 5 lat jeżdżę z chrobotaniem, 100 000 przejechane i żadnych problemów. Turbo tak samo dobrze ładuje (sprawdzone na kompie w czasie jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ten problem ale w tyg juz wymienial turbo bo chrabotanie straszne wole nie ryzykowac i nie jezdzic. Znajomemu jakis czas temu puscilo olej w wydech ? od stycznia tak jezdze ale mi turbo przeladowuje jak za bardzo sie pocisnie . Turbo i uszczelki kupione teraz czekam na termin do mechanika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również słychać to chrobotanie ale też nie od razu. Po nocy turbo jest jakby bez mocy i wtedy tego chrobotania przy zmianie nie słychać. Dopiero po 3-4 km turbo zaczyna działać lepiej (choć też wydaje mi się, że na niskich obrotach nie "ciągnie" dobrze - dostaje tego kopa przy ok 2000) ale za to chrobotanie jest słyszalne tak jak na filmiku. Dodatkowo muszę powiedzieć, że auto mi za dużo pali (nie wiem czy to ma jakikolwiek związek). Myślałem, że to EGR, zawór n75 czy kolektor ale moja wiedza opiera się na spostrzeżeniach z forum. Czy ktoś naprawdę coś zrobił, że mu przestało to chrobotać? Czy w moim przypadku (turbo bez mocy) należy wymieniać całą turbinę?

Edytowane przez Liukan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie właśnie też zaczęło szurować parę dni temu. Od 4 lat auto jeździ na oleju 10w40 (taki wlewał poprzedni właściciel). Niunia nie traci mocy, nie kopci, nie bierze oleju. Z pompowtryskiwaczamy nic się nie dzieje. 

Edytowane przez Kardin716
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie naprawilo sie po wodorowaniu silnika hehe No pojechalem na wodorowanie po calej akcji turbo nie odcina chodzi jak nalezy . wczesniej odcinalo mi przy 3tys obrotach teraz smialo kreci do 5 :D ale bardziej mi sie wydaje ze gdzies gosc musial puche docisnac bądź wąż od puchy z filtrem powietrza i w taki sposob juz wszystko szczelne i turbo ozylo aaaa moze wodorowanie pomoglo nie wiem ale przy schodzeniu z obrotow turbo strasznie szuralo taki metaliczny dzwiek . No i przy 3 tys obrotow odcinalo i wchodziło w tryb awaryjny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2019 o 20:44, Kardin716 napisał:

Od 4 lat auto jeździ na oleju 10w40

Ja bym na Twoim miejscu zrobił płukankę i wlał jakiś porządny olej 5W40 z normą dla PD...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2019 o 08:29, Liukan napisał:

U mnie również słychać to chrobotanie ale też nie od razu. Po nocy turbo jest jakby bez mocy i wtedy tego chrobotania przy zmianie nie słychać. Dopiero po 3-4 km turbo zaczyna działać lepiej (choć też wydaje mi się, że na niskich obrotach nie "ciągnie" dobrze - dostaje tego kopa przy ok 2000) ale za to chrobotanie jest słyszalne tak jak na filmiku. Dodatkowo muszę powiedzieć, że auto mi za dużo pali (nie wiem czy to ma jakikolwiek związek). Myślałem, że to EGR, zawór n75 czy kolektor ale moja wiedza opiera się na spostrzeżeniach z forum. Czy ktoś naprawdę coś zrobił, że mu przestało to chrobotać? Czy w moim przypadku (turbo bez mocy) należy wymieniać całą turbinę?

Witam. Czy udalo Ci sie rozwiązać problem? Mam takie same objawy i ten chwilowy brak mocy strasznie mnie wnerwia. Do chrobotania moze sie przyzwyczaje ale ten brak mocy na zimnym wolałbym rozwiązać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tym chrobotaniem ktoś to rozwiązał? Jeżdżę z tym już 2 lata i nic się nie dzieje ale jestem ciekaw co to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Langista napisał:

Klapka

Jaka klapka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek, ja wiem, że chcesz pomóc, ale to jest znowu temat o TDI, nie PB ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przestanę odpowiadać na forum podczas pracy, bo czasu dokładnie nie mam żeby działy ogarnąć ? To czym steruje ta gruszka przy turbinie? :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Langista napisał:

To czym steruje ta gruszka przy turbinie? :co:

Zmienną geometrią turbiny, która to bardzo często zabrudzona powoduje przeładowanie i może też być powodem tytułowego chrobotonia po odpuszczeniu gazu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...