Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Chrobotanie po odpuszczeniu gazu


bartqwr

Rekomendowane odpowiedzi

Avf i awx mają Zbiornik pod filtrem powietrza, często gęsto po dzwonie montowany jest pas przedni od 2.5tdi w którym nie ma wyjścia na taki zbiornik.

? nie rozumiem. Czemu służy ten zbiornik i czy coś ma wspólnego z tym tematem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co on jest tego nie wiem, nie jestem inżynierem VW, wydaje mi sie że jest to ala regulator/akumulator doładowania. Wiem że auto chodzi bez tego zbiornika bo raz wsadzałem pas przedni bez tego wyjscia i podobno był z 2.5tdi i raz to zaspawałem bo popękał przy wymianie rozrządu a kupujący stwierdził ze szkoda kasy na drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze kolega piotrsob1 pisał, ten dźwięk to luz na wirniku. Po wyjęciu na stół i dokładnym zbadaniu mojej turbawki przyczyna została odnaleziona :facepalm: . U mnie geometria była ok, gruszka z sztanga chodziła lux, niestety luz na wirniku i turbinka na regeneracje poszła.Wcześniej przed demontażem i poznaniem przyczyny, łudziłem się, że wymiana n75 na nowy mi coś pomoże ale teraz wiem, że sterowanie w zregenerowanej turbince będzie przez długi czas prawidłowo śmigać aż miło :banan:

Edytowane przez dannekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli była by to prawda, to mogę uwierzyć w to że przyczyną jest zmiana oleju. Z 5W30 na 5W40. Olej gęstszy i być może na niskich obrotach idzie mniejsze ciśnienie na smarowanie turbiny i wtedy łopatki ocierają o obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w40 traci swoje właściwości w wyższej temp niż 5w30 i teoretycznie jest to lepszy olej.

Praktycznie nie jesteś w stanie rozróżnić obydwu specyfikacji w warunkach zimowych.

Jednym słowem efekt PLACEBO różnica mogła by być po zmianie na 10w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli była by to prawda, to mogę uwierzyć w to że przyczyną jest zmiana oleju. Z 5W30 na 5W40. Olej gęstszy i być może na niskich obrotach idzie mniejsze ciśnienie na smarowanie turbiny i wtedy łopatki ocierają o obudowę.

Kilka osób w tym i ja zaobserwowało szuranie właśnie po przejściu z 5W30 na 5W40. U mnie od razu praktycznie po wyjeździe z warsztatu gdzie zmieniałem olej usłyszałem szuranie. Wcześniej jeździłem na 5W30 Shella i nic nie szurało a słuch mam wyczulony na obce dźwięki.

Niedługo będę zmieniał turbo na inne to zalewam 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać na pw co ci się udało zdziałać.


Jeżeli była by to prawda, to mogę uwierzyć w to że przyczyną jest zmiana oleju. Z 5W30 na 5W40. Olej gęstszy i być może na niskich obrotach idzie mniejsze ciśnienie na smarowanie turbiny i wtedy łopatki ocierają o obudowę.

Kilka osób w tym i ja zaobserwowało szuranie właśnie po przejściu z 5W30 na 5W40. U mnie od razu praktycznie po wyjeździe z warsztatu gdzie zmieniałem olej usłyszałem szuranie. Wcześniej jeździłem na 5W30 Shella i nic nie szurało a słuch mam wyczulony na obce dźwięki.

Niedługo będę zmieniał turbo na inne to zalewam 5W30

Napisz jeszcze z jakiej marki oleju przeszedłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś w stanie odróżnić oleju 5w30 od 5w40, ten drugi teoretycznie zachowuje się stabilniej w wyższej temp.

Rynek olejów to ogromne pieniądze i przekrety, kiedyś 5w to był syntetyk a 15w to mineralny(przynajmniej każdy tak myslal) Dziś kupujesz 5w30 myślisz ze masz mega olej a jeśli dostał byś specyfikacje której np Shell nie dodaje do oleju to znalazł byś ze olej jest na bazie HC czyli na bazie minerqlnej. Baza syntetyczna oznaczana jest PAO, do tego dochodzi jeszcze norma a na sam koniec klasa lepkości.

Prędzej wcześniej miałeś syntetyk a teraz mineralny.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Furę sprowadziłem z Niemiec w 2013, tak jak poprzednicy przy wymianie oleju przeszedłem na 5W40 ( oryginalnie był zalany 5W30) po przejechaniu ok 500 km zaczęło chrobotać jak silnik schodził z obrotów.

Jeździłem z tym chrobotaniem ok pół roku, ale nie dawało mi to spokoju.

Przy następnej wymianie oleju zalałem 5W30 Valvoline Synpower XL-III i po przejechaniu kilkuset kilometrów przestało chrobotać.

Do dziś jeżdżę na 5W30 Valvoline Synpower XL-III i nie mam tego problemu.

Edytowane przez SikoraEłk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe u mnie juz 3 turbina w tym dwie po regeneracji i dzwiek ten sam. Co ciekawe po montazu regenerowanych chwilowo jest cisza dopiero po ilus tam km dzwięk wraca. Po przestudiowaniu forum powtarzajace elementy wspólne jesien- zima, motul, 5W40. Co ciekawe przy wymianie turbiny miałem czyszczone rurki olejowe, wpadlem wiec na pomysl chwilowego demontażu rurki olejowej odprowadzajacej z turbiny /wczesniej wymieniany olej ale dosc szybko lekko przyczernial/ co ciekawe gestosc oleju a takze kolor przepalenia oleju troche mnie zaskoczyla, ktory zlal sie przez krótka chwile z turbiny :facepalm: gesty i czarny jak smoła i nie ciekl zbyt szybko/ i mam rozkmine, czy czasem olej nie traci wlasciwosci a zwłaszcza Motul/zamowilem od kolegi z forum wiec chyba nie lipa bo każdy chwali/. Jak wiadomo luz na wirniku kasuje olej?no i czy czasem nie mam przytartej pompy olejowej?hmm czy wymiana na 5W30 ma aż takie znaczenie?czy pompa olejowa w awx nie radzi sobie z olejem 5W40 przy nizszych temperaturach?Przewód doprowadzający olej do turbiny ma dość spora redukcje co ogranicza przepływ oleju w znaczący sposób i za "gesty" bedzie przepalal sie i nie kasowal luzu na wirniku lub poprostu bedzie go tam za malo?przez to przy schodzeniu z obrotów wystepuje chrobotanie?Nie mam wiecej pomysłow a walcze z tym chrobotaniem juz ponad miesiąc :facepalm:

Edytowane przez dannekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 turbina wiec przebieg 900 tys ?

Za bardzo wnikasz, w każdym silniku diesla olej po 500km jest czarny jak stary, jeśli ci to przeszkadza kup LPG a olej po 50 tys będzie miał kolor jak nowy.

Pierwsze turbo ze zmienna geometria vw wsadził w 1996r czyli 20 lat temu i to tak pracuje. G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 turbina wiec przebieg 900 tys ?

Za bardzo wnikasz, w każdym silniku diesla olej po 500km jest czarny jak stary, jeśli ci to przeszkadza kup LPG a olej po 50 tys będzie miał kolor jak nowy.

Pierwsze turbo ze zmienna geometria vw wsadził w 1996r czyli 20 lat temu i to tak pracuje. G

To tak nie powinno pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wam szkodzi przy następnej wymianie wymienić olej na 5w30, na pewno nie zaszkodzi, a silnik i turbawka na tym tylko zyska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie będę szalał bo niedawno co wymieniłem. Ale przy następnej wymianie leje taki jaki był.

Chociaż bardzo w to wątpię, żeby to była wina oleju. W AFN miałem 10W40 i była cisza.

moim zdaniem:

- turbo przeładowuje

- coś ze sterowaniem gruszki

- być może olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe u mnie juz 3 turbina w tym dwie po regeneracji i dzwiek ten sam. Co ciekawe po montazu regenerowanych chwilowo jest cisza dopiero po ilus tam km dzwięk wraca. Po przestudiowaniu forum powtarzajace elementy wspólne jesien- zima, motul, 5W40. Co ciekawe przy wymianie turbiny miałem czyszczone rurki olejowe, wpadlem wiec na pomysl chwilowego demontażu rurki olejowej odprowadzajacej z turbiny /wczesniej wymieniany olej ale dosc szybko lekko przyczernial/ co ciekawe gestosc oleju a takze kolor przepalenia oleju troche mnie zaskoczyla, ktory zlal sie przez krótka chwile z turbiny :facepalm: gesty i czarny jak smoła i nie ciekl zbyt szybko/ i mam rozkmine, czy czasem olej nie traci wlasciwosci a zwłaszcza Motul/zamowilem od kolegi z forum wiec chyba nie lipa bo każdy chwali/. Jak wiadomo luz na wirniku kasuje olej?no i czy czasem nie mam przytartej pompy olejowej?hmm czy wymiana na 5W30 ma aż takie znaczenie?czy pompa olejowa w awx nie radzi sobie z olejem 5W40 przy nizszych temperaturach?Przewód doprowadzający olej do turbiny ma dość spora redukcje co ogranicza przepływ oleju w znaczący sposób i za "gesty" bedzie przepalal sie i nie kasowal luzu na wirniku lub poprostu bedzie go tam za malo?przez to przy schodzeniu z obrotów wystepuje chrobotanie?Nie mam wiecej pomysłow a walcze z tym chrobotaniem juz ponad miesiąc :facepalm:

Powiem tak - jezdzilem b6 przez 8 lat. zawsze na motulu i to chrobotanie mialem prawie caly czas. Nie pogarszało sie, wiec to olałem. Auto jezdzi do dzis u nowego zadowolonego wlaściciela. Także dalbym sobie z tym spokoj. A tak poza nawiasem mowiac to to chrobotanie może być wywołane np kołem pasowym od alternatora gdy schodzi silnik z obrotów to koło działa jak torpedo w rowerze podczas jazdy na "luzie" - slychać cykanie :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...