Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Chrobotanie po odpuszczeniu gazu


bartqwr

Rekomendowane odpowiedzi

Bo po odłączeniu przewodu masz mniejszą moc, mniejsze doładowanie i mniejsze siły działają na wszystko. Np. na sprzęgiełko alternatora które też miałem mam na uwadze. Ponieważ wymieniłem alternator na używkę oraz olej. I wtedy się zaczęło. Wcześniej jeździłem i kompletna cisza. Chyba że zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko alternatora wymieniłem przed zmianą oleju na 5W30 i dalej chrobotało, dopiero po zmianie oleju ustało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe u mnie juz 3 turbina w tym dwie po regeneracji i dzwiek ten sam. Co ciekawe po montazu regenerowanych chwilowo jest cisza dopiero po ilus tam km dzwięk wraca. Po przestudiowaniu forum powtarzajace elementy wspólne jesien- zima, motul, 5W40. Co ciekawe przy wymianie turbiny miałem czyszczone rurki olejowe, wpadlem wiec na pomysl chwilowego demontażu rurki olejowej odprowadzajacej z turbiny /wczesniej wymieniany olej ale dosc szybko lekko przyczernial/ co ciekawe gestosc oleju a takze kolor przepalenia oleju troche mnie zaskoczyla, ktory zlal sie przez krótka chwile z turbiny :facepalm: gesty i czarny jak smoła i nie ciekl zbyt szybko/ i mam rozkmine, czy czasem olej nie traci wlasciwosci a zwłaszcza Motul/zamowilem od kolegi z forum wiec chyba nie lipa bo każdy chwali/. Jak wiadomo luz na wirniku kasuje olej?no i czy czasem nie mam przytartej pompy olejowej?hmm czy wymiana na 5W30 ma aż takie znaczenie?czy pompa olejowa w awx nie radzi sobie z olejem 5W40 przy nizszych temperaturach?Przewód doprowadzający olej do turbiny ma dość spora redukcje co ogranicza przepływ oleju w znaczący sposób i za "gesty" bedzie przepalal sie i nie kasowal luzu na wirniku lub poprostu bedzie go tam za malo?przez to przy schodzeniu z obrotów wystepuje chrobotanie?Nie mam wiecej pomysłow a walcze z tym chrobotaniem juz ponad miesiąc :facepalm:

Olej z odpływu turbiny nie powinien się lać jak z cebra , a że to diesel jest, to i od razu po wymianie olej jest czarny .

Zawsze jak moja kobieta odpala swojego diesla to serce mnie boli , bo wsteczny już ma wrzucony przed odpaleniem i od razu w pedał i z pod garażu odjeżdża z buksem :kox:

Jak takie traktowanie turbiny wpływa na jej żywotność Wam chyba tłumaczyć nie muszę , ale do kobiety to nie dociera i zastanawiam się ile turbina wytrzyma :P

A wracając do tematu zwróć uwagę na dwie rzeczy :

- jakość oleju ( podrób jest masa, a i nie jeden sprzedawca we własnym zakresie potrafi tak zaczarować bańkę że zawartość w środku nie ma nic wspólnego z tym co na etykiecie :P ).

- sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym motorze, wystarczy wypadnięty brok z wałka dźwigienek pompowtrysków i już jest dużo za niskie :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


- sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym motorze, wystarczy wypadnięty brok z wałka dźwigienek pompowtrysków i już jest dużo za niskie :hi:

Piotrek w VCDS jest mozliwośc sprawdzenia ciśnienia oleju czy tylko manometr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym chrobotaniem to jakieś anomalia :eusathink:

u mnie też pojawił się efekt "sowy" i po kilku dniach złapałem notlauf :doh:

na drugi dzień podłączyłem VCDSa i rozruszałem VTG w BS było wyraźnie widać jak sztanga zacinała się w końcowym etapie przy odpuszczaniu, później jeszcze Output Tests a na koniec strzykawka z przewodem podłączona do gruszki i ręczne rozruszanie

efekt zadowalający bo chrobotanie się uciszyło może nie do końca no ale już tak nie słychać tego :)

na dniach jeszcze planuje znowu włączyć mu BS może całkowicie to wyeliminuje

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie i u mnie w AWX takie chrobotanie , jak czas pozwoli w piątek sprawdzę N75 jak nie pomoże to wywalę turbo i na stole sprawdzę co z nim , od strony zimnej nie ma luzu wzdłużnego a poprzeczny jest minimalny :) oleju nie ubywa jakoś bardzo ( na tyle mało ze od zmiany do zmiany nie dolewam ) , ostatnio był wymieniany wałek i szklanki bo dudniło z filtra , teraz lecę dalej i szukam co chrobocze :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym motorze, wystarczy wypadnięty brok z wałka dźwigienek pompowtrysków i już jest dużo za niskie :hi:

Piotrek w VCDS jest mozliwośc sprawdzenia ciśnienia oleju czy tylko manometr ?

Niestety, trzeba podłączyć manometr , ale umieszczając go na szybie w miejscu gdzie nie operują wycieraczki lub przeciągając do kabiny można bardzo dokładnie posprawdzać ciśnienie oleum w każdych warunkach eksploatacyjnych :whistling::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko czy jeśli wirnik turbiny ma luz i jest odpowiedzialny za chrobotanie to turbina jest do regeneracji czy jest to element wymienny bez większych kosztów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko czy jeśli wirnik turbiny ma luz i jest odpowiedzialny za chrobotanie to turbina jest do regeneracji czy jest to element wymienny bez większych kosztów?

Zamiast regenerować wolał bym ori używkę w dobrym stanie :decayed:

Regenerowane turbiny jakościowo do pięt nie dorastają oryginalnym :hi:

A jak kogoś stać i ma ciężką nogę to nówka ori (oczywiście nie z ASO ) będzie najlepszym rozwiązaniem :P

Jeżeli wirnik obciera z powodu luzów o obudowę to dni takiej turbiny są policzone, a jak ktoś chce ją eksploatować do jej końca, to niech przynajmniej zadba o sprawność klapy gaszącej , żeby czasem nie okazało się że motorówka się rozbiegała i kopyto wyszło bokiem :naughty:

Takie postępowanie nie jest rozsądne , bo opiłki z turbiny mogą dostawać się do cylindrów i bardzo niekorzystnie wpłynąć na kompresję motorówki :facepalm:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko czy jeśli wirnik turbiny ma luz i jest odpowiedzialny za chrobotanie to turbina jest do regeneracji czy jest to element wymienny bez większych kosztów?

Zamiast regenerować wolał bym ori używkę w dobrym stanie :decayed:

Regenerowane turbiny jakościowo do pięt nie dorastają oryginalnym :hi:

A jak kogoś stać i ma ciężką nogę to nówka ori (oczywiście nie z ASO ) będzie najlepszym rozwiązaniem :P

Nie zgadzam sie. Mialem regenerowane turbo i chodzilo elegancko przez 3 lata az sprzedalem auto (pewnie dalej smiga). Zalezy jak regenerowane i czy wirnik

Dobrze wywazony. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko czy jeśli wirnik turbiny ma luz i jest odpowiedzialny za chrobotanie to turbina jest do regeneracji czy jest to element wymienny bez większych kosztów?

Zamiast regenerować wolał bym ori używkę w dobrym stanie :decayed:

Regenerowane turbiny jakościowo do pięt nie dorastają oryginalnym :hi:

A jak kogoś stać i ma ciężką nogę to nówka ori (oczywiście nie z ASO ) będzie najlepszym rozwiązaniem :P

Nie zgadzam sie. Mialem regenerowane turbo i chodzilo elegancko przez 3 lata az sprzedalem auto (pewnie dalej smiga). Zalezy jak regenerowane i czy wirnik

Dobrze wywazony. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Od każdej reguły są wyjątki , może akurat wirnik miałeś w dobrym stanie i został ori .

Poza tym trzy lata to żaden wynik , sprzedałem braciakowi w 2008 A4 B5 z AVG o przebiegu 350 kkm , którym ja jeździłem od przebiegu 185 kkm a sprawdzając historię serwisową , to Niemiec turbiny wcześniej nie wymieniał :naughty:

W zeszłym roku ukręcił się w nim wał przy przebiegu prawie pół bańki , a turbina do końca nie sprawiała problemów :P

Od ładnych paru latek producenci suszarek nie sprzedają ori zestawów naprawczych i regeneracja opiera się na dalekowschodnich gorszych lub trochę lepszych zamiennikach :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjadę na warsztat od Vaga może osłuchowo będą wstanie coś więcej powiedzieć, jak padnie na turbo to będę się zastanawiał czy regeneracja mojej czy szukanie używki ale dźwięk mam taki sam jak w pierwszym poście na filmiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjadę na warsztat od Vaga może osłuchowo będą wstanie coś więcej powiedzieć, jak padnie na turbo to będę się zastanawiał czy regeneracja mojej czy szukanie używki ale dźwięk mam taki sam jak w pierwszym poście na filmiku

Mi w Vagu kiedyś powiedzieli ze to jest odgłos powietrza które wchodzi "uderza" w katalizator

A problem znikł sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie czy ta podkładka u Was tez jest luźna ?? może to ona powoduje te chrobotanie :/

idę dalej czyścić turbulum a od Was liczę na podpowiedz :)

Pacjent A4 AWX :)

e37d562d90e29d5a2d88e3632a1b3cff.jpg

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbulum wyszyszczone i niestety chrobotanie dalej występuje , w dodatku odkryłem znaczny luz poprzeczny oraz minimalny wzdłużny , także chyba czeka mnie regeneracja :/ łopatki oraz obudowy są niemalże w idealnym stanie , na jakie koszta wyceniacie taka regenerację ??

PS . Jeśli ma to jakieś znaczenie rocznie robie ok 5 tys km max :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dotykaj luz musi być. Jeśli nie bierze oleju to zrobisz jeszcze ze 100 tys. Ori turbo wytrzymuje średnio 300-400 tys i wcale nie tak łatwo jest je zniszczyć jak wszyscy twierdzą a połowa napraw jest bezpodstawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...